Úsek mezi Borkem a Ševětínem měl být podle plánů hotový na jaře roku 2020, ale firma Eurovia ho stihla dokončit o několik měsíců dříve. Měří 10,5 kilometru a vyšel na 933 milionů korun.
Řidiči tak najedou na dálnici za Českými Budějovicemi a po téměř sedmdesáti kilometrech sjedou u Mezna na hranici Jihočeského a Středočeského kraje. Stále chybí malá část u Tábora, kde trvá spor o pozemky u Motocentra bratří Bratránkových.
U D3 se bude v blízké budoucnosti stavět ještě odpočívka poblíž Chotýčan. V trase komunikace teď zároveň vznikají i dva úseky kolem krajského města. Obchvat má být hotový v roce 2022.
Zatímco většina motoristů se na novou část D3 od Ševětína k Borku těšila, někteří mají obavy, že se může zhoršit dopravní situace na staré trase mezi Borkem a Veselím nad Lužnicí. Důvodem je zavedení mýta a možnost, že se řidiči kamionů budou placenému úseku vyhýbat.
Starostka Ševětína Romana Hajská proto upozornila, že se tamní radnice snaží vytlačit těžkou dopravu z městyse úplně. Ve spolupráci s okolními obcemi Vitínem a Chotýčany žádá Jihočeský kraj o zákaz průjezdu vozidel nad 12 tun.
„Máme obavy, že k nám začnou kamiony opět najíždět po zpoplatnění dálnice,“ potvrdila Hajská. V nadcházejících týdnech by mohlo být v této věci jasněji.
Nový úsek dálnice D3 měří 10,5 kilometru.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz