„Naše vozidla po změnách najedou ve směru ze Žižkovy třídy k Domu služeb rovnou do vyhrazeného bus pruhu. Umožní to stavební úpravy na straně u střední školy automobilní. Nezaseknou se tak v křižovatce, která je velmi vytížená,“ upozornil ředitel dopravního podniku Slavoj Dolejš.
Autobusy a trolejbusy pojedou plynuleji i ze zastávky u Metropolu směrem k Domu služeb. Nebudou se muset tlačit do pravidelně plného prostředního pruhu, ale projedou rovně v tom pravém, jenž je pro běžnou dopravu pouze odbočovací, a odtud najedou do vyhrazeného pruhu.
Pomůže to zpřesnění dojezdů podle jízdních řádů. Úsekem projíždí celá řada linek například 2, 3, 9 a další.
Hotovo bude v létě
„Předpokládáme, že úpravy budou hotové do konce první poloviny letošního roku,“ navázal náměstek primátora pro dopravu Viktor Lavička.
Změna bude spočívat v namalování nového vodorovného značení na silnici, ale také stavebního zásahu a rozšíření silnice u školy.
Vyhrazené pruhy v krajském městě na mnoha místech uvolnily průjezd MHD tam, kde vozy dlouhodobě nabíraly velké zpoždění. Asi nejvíce to pomohlo na Husově třídě mezi zastávkami U Zelené ratolesti a Na Sadech.
„S úpravami jsme se tam vešli jen velmi těsně, ale nakonec to hodně pomohlo,“ konstatoval Dolejš. Vyhrazený koridor mají autobusy a trolejbusy také na Lidické třídě od Samsonu až k Mánesově ulici.
Pruhy pomáhají městské hromadné dopravě rovněž v další části Husovy a Žižkovy třídy nebo u pošty na křížení s Lannovou třídou. Původní plány na tyto změny vycházejí z projektu s názvem Koridor MHD, který měl zajistit páteřním spojům co nejplynulejší průjezd ze sídliště Máj k nádraží.