náhledy
Nedaleko Loukova na Kroměřížsku byly v roce 2011 dokončeny čtyři identické nádrže na strategické zásoby pohonných hmot.
Autor: Archiv Metrostavu
Po dokončení byly celé nádrže zasypány zeminou a nádrže naplněny naftou. Ráz krajiny byl tak zachovaný v maximální možné míře. Umístění podobných nádrží do hustě obydlené krajiny vhodný není.
Autor: Archiv Metrostavu
Po dokončení byly celé nádrže zasypány zeminou a nádrže naplněny naftou. Ráz krajiny byl tak zachovaný v maximální možné míře.
Autor: Archiv Metrostavu
Výstavba nádrží probíhala v letech 2007 až 2011.
Autor: Archiv Metrostavu
„Čtyřlístek“ v lesích představuje unikátní objem, ale i konstrukční řešení.
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Příprava na betonování
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Příprava na betonování - základová deska byla betonována z provozních důvodů ve třech dílech.
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Výška nádrží je přibližně 27 m, maximální hloubka náplně při plné nádrži je 20,4 m.
Autor: Archiv Metrostavu
Výstavba nádrží probíhala v letech 2007 až 2011. Pomocí taženého bednění rostly nádrže do výšky v průměru o 1,4 metru denně.
Autor: Archiv Metrostavu
Výstavba nádrží probíhala v letech 2007 až 2011. Pomocí taženého bednění rostly nádrže do výšky v průměru o 1,4 metru denně.
Autor: Archiv Metrostavu
Stěny byly s ohledem na eliminování pracovních spár a rychlost výstavby betonovány pomocí posuvného bednění.
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Nádrž po dokončení - kapacita je 35 000 m3 .
Autor: Archiv Metrostavu
Nádrž po dokončení - kapacita je 35 000 m3. Velikost nádrže vynikne zejména v porovnání s lidmi.
Autor: Archiv Metrostavu
Střecha se vybetonovala uvnitř nádrže na nízkém bednění situovaném na jejím dně a následně se vyzdvihla do definitivní horní polohy.
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Konstrukce bednění stěn musela být také upravena tak, aby bylo možné betonovat i konzoly na horním okraji stěn, které sloužily později pro zvedání střechy a pro její ukotvení.
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Zvedání střechy pomocí závěsných tyčí o průměru 36 mm pomocí dutých válců se provádělo v krocích daných zdvihem válců cca 150 mm. V horní poloze byla skořepina ukotvena pomocí předpínacích tyčí a v následně dobetonovaném a předepnutém obvodovém věnci
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Technické zázemí nádrží je na špičkové úrovni.
Autor: Archiv Metrostavu
Technické zázemí nádrží je na špičkové úrovni.
Autor: Archiv Metrostavu
Nádrže na pohonné hmoty u Loukova mají každá objem 35 000 m3.
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Kupole ve tvaru kulové skořepiny - střecha se vybetonovala uvnitř nádrže na nízkém bednění situovaném na jejím dně a následně se vyzdvihla do definitivní horní polohy .
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského
Řez nádrží
Autor: Archiv prof. Ing. Jiřího Stráského