Dům, kde si mohou hrát malí i velcí, zaplnilo 25 milionů kostek lega

  • 3
V dánském Billundu, kde byla stvořena světově proslulá kostka lego, byl otevřený Lego house určený pro kreativce bez rozdílu věku. Slavnostní otevření proběhlo za přítomnosti korunní princezny Mary a korunního prince Frederika, což je nejlepší důkaz, co značka Lego pro Dánsko znamená.

Dům navrhl architekt Bjarke Ingels, má plochu 12 tisíc metrů čtverečních. Nechybí zde galerie s historií značky, ale především tu najdete takzvané zážitkové zóny, které tvoří dva výstavní a čtyři herní prostory.

V domě jsou i tři dinosauři, každý má výšku tři metry a pod nohou kostičku lega. Vypadají, jako když řvou, což dělá většina z nás, když šlápneme na kostku lega...

Odlišují je čtyři barvy, každá symbolizuje určitý aspekt hraní a učení: červená je určená pro kreativní schopnosti, modrá pro kognitivní, zelená pro sociální a žlutá patří emocionálním schopnostem.

Společnost Lego, kterou založil v roce 1932 Ole Kirk Kristiansen, se vedle Mattela (výrobce panenky Barbie) stala největším výrobcem hraček na světě. Lego spolupracuje s producenty filmových sérií (například Star Wars), takže její některé sady jsou věnované právě atraktivním titulům.

Společnost vedená vnukem zakladatele, Kjeldem Kirkem Kristiansenem, si klade za cíl přivést děti zpět ke svému základnímu produktu: lego kostce, která se ve své současné podobě vyrábí od roku 1958.

„Vytvořit místo, kde si budou moci návštěvníci užít naši hru na maximum, byl můj dlouholetý sen. Náš Lego House je oslavou kreativity a příkladem, jakou moc má učení hrou. Při hře si děti osvojují tolik potřebné základní dovednosti, jako jsou kreativita nebo schopnost spolupracovat a řešit problémy,“ prohlásil při otevření Kjeld Kirk Kristiansen.

 A dodává: „Během let jsem se setkal s mnoha fanoušky lego všech věkových kategorií, dětmi i dospělými, a velmi často jsem během těchto setkání zažil nové způsoby, jak si hrát s našimi produkty. Neuvěřitelná tvořivost nejednou předčila má očekávání nebo představivost. A to vedlo k myšlence vzniku tohoto domu.“

Uprostřed domu stojí více než 15 metrů vysoký strom kreativity. K jeho vzniku bylo potřeba více než 6 400 000 kostiček. Strom zároveň reprezentuje společnost Lego jako silnou značku v podobě pevného kmenu. V jeho základech jsou vidět řezby představující dědictví výroby dřevěných hraček, včetně světoznámé kachničky. Nedokončená větev nahoře symbolizuje pokračující růst a vývoj skupiny Lego.

Lego House má 12 tisíc metrů čtverečních plochy, kde si mohou hrát děti i dospělí.