náhledy
Po obvodu kupole stojí sochy jakožto symboly českých měst a nad nimi jsou zpodobněny znaky měst, do kterých vedla dráha z Prahy.
Autor: Profimedia.cz
Vysoká kupole je nádherná, ale také řeší nedostatek přirozeného světla.
Autor: Jiří Podrazil
Do Fantovy kavárny se vchází z rušné magistrály.
Autor: Profimedia.cz
Vitrážemi nad balkonem proniká do prostoru světlo, které vytváří pokaždé nové působivé obrazce.
Autor: Jiří Podrazil
Bílé hlavy s květinovými věnci zdobí paty sloupů v kupoli Fantovy kavárny.
Autor: Jiří Podrazil
Znaky měst. Ukazují, kam bylo možné z Prahy na přelomu 19. a 20. století dojet po železnici.
Autor: Jiří Podrazil
Nádražní hodiny. Velké hodiny ukazovaly přesný čas a po repasi opět slouží.
Autor: Jiří Podrazil
Fantově kavárně se vrátil vzhled z roku 1909, kdy sem vstoupili první hosté.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Nad římsou opravili restaurátoři desítku erbů a figur, které symbolizují významná města Evropy počátku 20. století. V centru je pochopitelně Praha. Vedle ní Budapešť a Vídeň.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Při rekonstrukci v 70. letech se uvažovalo o nahrazení Fantovy kavárny moderním objektem.
Autor: Profimedia.cz
Naštěstí se podařilo Fantovu kavárnu zapsat na seznam chráněných památek, a tak nás dnes udivuje svým zdobením i velkorysým prostorem.
Autor: Profimedia.cz
Dámy s květy. Keramické obklady s obrazy postav s florálními motivy poutaly pohled cestujících v čekárně.
Autor: Jiří Podrazil
Prostor bývalé čekárny ještě čeká na rekonstrukci, pro veřejnost je momentálně uzavřen. Za hezkého světla je patrná jeho zašlá krása.
Autor: Jiří Podrazil
Secesní budova pražského hlavního nádraží stále vypadá zuboženě, zato kavárna uvnitř začíná opět vyhlížet jako v roce 1909.
Autor: František Vlček, MAFRA
Štukovaná kupole už má opět medovou barvu.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Fantova kavárna je plná reliéfů, štuků a soch.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Jakmile dělníci sundali lešení, vylouply se nad kavárnou barevné vitráže plné půvabných detailů.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Ze střechy kavárny se nabízí několik fascinujících výhledů.
Autor: František Vlček, MAFRA
Secesní budova hlavního nádraží bývala zkraje 20. století chloubou Prahy. Vzhled kavárny před rekonstrukcí.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Trvalo jediné století a z budovy architekta Josefa Fanty se stal jen přílepek nad odjezdovou halou. Vzhled kavárny před rekonstrukcí.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Kdysi vyhlášená kavárna chátrala desítky let..
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Čas byl dlouhou dobu ke kavárně neúprosný.
Autor: František Vlček, MAFRA
Zdobená fasáda Fantovy budovy zmizela za asfaltem a výfukové zplodiny projíždějících aut (dnes jich je průměrně 100 000 denně) jí zasadily poslední ránu.
Autor: Profimedia.cz
Nádraží je prvním kontaktem s neznámým městem. Dojem, jaký udělá, podvědomě ovlivňuje vnímání nového místa.
Autor: Profimedia.cz