náhledy
Obytný vagon, který Tomáš Hanák s láskou a nadšením zrekonstruoval, má i svou malou „předzahrádku“.
Autor: Jaroslav Kvíz
Dobrá rada? O víkendech se sem doporučuje nejezdit, zato ve všední dny si tu můžete užít poklidnou atmosféru s orosenou sklenicí piva a s výhledem na nižborský zámek. Nebo na koleje, kudy projíždějí vlaky na trase Beroun - Rakovník.
Autor: Jaroslav Kvíz
Se svým železničním rájem může být Tomáš Hanák spokojený.
Autor: Jaroslav Kvíz
První vagon, který Tomáš Hanák zrekonstruoval pro hosty, kteří chtějí v Nižboru přespat nebo strávit dovolenou, má obývací pokoj s jídelnou a ložnici.
Autor: Jaroslav Kvíz
Detail jídelního stolu - místo židlí fungují sklopná sedátka.
Autor: Jaroslav Kvíz
Ložnice pro milovníky železnice
Autor: Jaroslav Kvíz
Na levé straně jsou ukryty sklopné palandy. Zajímavý „proužkovaný“ dekor vznikl slisováním vlnitého plechu.
Autor: Jaroslav Kvíz
Palandy lze snadno sklopit.
Autor: Jaroslav Kvíz
Na levé straně jsou ukryty sklopné palandy.
Autor: Jaroslav Kvíz
Okna i posuvné dveře lze u „spacího“ vagonu zcela otevřít.
Autor: Jaroslav Kvíz
Sprchový kout je moderní, dveře původní...
Autor: Jaroslav Kvíz
Záchranná brzda už nefunguje, zato zde najdete „záložní“ toaletní papír.
Autor: Jaroslav Kvíz
Plechová skříňka na dveřích skrývá elektrický přímotop.
Autor: Jaroslav Kvíz
Šedá, zelená, červeno-hnědá. Typické barvy českých drah.
Autor: Jaroslav Kvíz
Když venku zaprší, přijde vhod i kniha.
Autor: Jaroslav Kvíz
Detail tvarovaných vagonových lavic. Ani dnešní designér by se nemusel stydět za jejich ergonomický tvar.
Autor: Jaroslav Kvíz
V podkroví je byt pro kuchaře a personál.
Autor: Jaroslav Kvíz
Pokyn je jasný...Vzadu vlevo je kůlna z roku 1899.
Autor: Jaroslav Kvíz
Zastávka Nižbor je rájem nejen pro ty, kteří mají rádi nostalgickou atmosféru starých časů.
Autor: Jaroslav Kvíz
To, že nábytek i další zařízení nesou stopy používání, je zde pokládáno za přednost, nikoliv závadu.
Autor: Jaroslav Kvíz
Z bývalého nádražního skladu vznikla výletní restaurace Zastávka Nižbor.
Autor: Jaroslav Kvíz
„Vypreparovaná“ vagonová kupé slouží jako boxy ke stolování.
Autor: Jaroslav Kvíz
Stará repasovaná okna s jednoduchým zasklením si s vybavením bývalých „dřeváků“ výborně rozumí. Podlaha je původní (z roku 1876), a přesto skvěle slouží.
Autor: Jaroslav Kvíz
Bývalý sklad nebylo kvůli zachování autenticity možné zateplit, proto restaurace funguje jen šest měsíců v roce.
Autor: Jaroslav Kvíz
Stolky na nákladové rampě kryje praktická střecha. Ta chrání před deštěm i klidný spánek hostů ve vagonu.
Autor: Jaroslav Kvíz
Stolovat můžete i venku.
Autor: Jaroslav Kvíz
Své kouzlo má i stolování na peronu, trať je frekventovaná jen minimálně.
Autor: Jaroslav Kvíz
Na dřevěnou fasádu byl použit tradiční dehtový nátěr.
Autor: Jaroslav Kvíz
Stolovat můžete i venku. Pro romantiky místo jako dělané...
Autor: Jaroslav Kvíz
Předzahrádka před vagony je bez obsluhy, zato ji zdobí spousta květin i bylinek.
Autor: Jaroslav Kvíz
Postel ve vagonu 2+1 (jako třetí lůžko slouží gauč v první části).
Autor: Jaroslav Kvíz
Na dráze se používaly jen tři barvy, červeno-hnědá, zelená a šedá. Toho se drží i Tomáš Hanák.
Autor: Jaroslav Kvíz
Pokud jde o hygienu, hostům zde nic nechybí, ani závěsný splachovací záchod.
Autor: Jaroslav Kvíz