Ke komunikaci se zákazníky je určený barový pult.

Ke komunikaci se zákazníky je určený barový pult. | foto: Archiv Ing. arch. Zuzany Hartlové

V bývalém bytě školníka vznikl úžasný obchod. Proměna trvala rok

  • 9
V Klimentské ulici v centru Prahy dokázala architektka Zuzana Hartlová předělat zdevastovaný prostor na designový obchod. Místnosti, kde dříve bydlel školník obchodní akademie, ale také zde byla tiskárna či potravinářská úpravna, slouží nyní jako prodejní galerie.

Architektka Hartlová stála před náročným úkolem, protože interiér s celkovou plochou 85 m2 byl naprosto zdevastovaný. Poté, co sloužil jako byt, se do něj nastěhovala tiskárenská a potravinářská výroba. Právě ta vytvořila doslova nánosy nečistot a nesmyslných úprav.

Zuzana Hartlová se rozhodla vše odstranit a vyčistit: v interiéru s nádhernými klenutými stropy zůstala pouze nosná konstrukce zdí. Ostatní nenosné příčky a další členění zmizelo. Prostor tak získal na lehkosti a vzdušnosti.

Prodejní galerie dostala jméno Showroom., stejně se nazývá unikátní projekt sedmi mladých českých i zahraničních designérů různých módních odvětví, kteří prostor využívají.

Do soutěže Interiér roku v kategorii Rekonstrukce (Veřejný interiér) přihlásila galerii právě Zuzana Hartlová. Hlavním mediálním partnerem soutěže byl iDNES.cz, více o výsledcích soutěže zde.

Základem se stala lehká ocelová konstrukce

Jako nepřerušovaná černá linka prostupuje napříč prostorem galerie křehká ocelová konstrukce. Stává se dominantou interiéru a symbolicky propojuje designéry konceptu Showroom. v jeden celek.

Místo těžkopádných regálů či štendrů umožňuje tato konstrukce elegantní vystavení produktů jednotlivých designérů. Snadno se přizpůsobuje jejich individuálním potřebám.

Barový pult pro zákazníky

Pro zákazníka je připravené i příjemné místo pro komunikaci, a to barový pult. Kontrast k subtilní ocelové konstrukci představují naopak dvoje mohutné, atypicky řešené čtyřmetrové posuvné dveře. Tvoří jedinečný prvek interiéru, který napomáhá optickému propojení mezi ateliéry a galerií. Příchozí tak může být účastný vzniku modelů, což je velmi netradiční přístup.

Koncept Showroom. představuje v českém prostředí unikátní projekt, který spojil sedm mladých českých i zahraničních designérů. “Naše uskupení nevzniklo ze známosti. Navzájem jsme se hledali tak, aby se naše práce doplňovala a měla podobná východiska, čisté pojetí. Chtěli jsme návštěvníkovi nabídnout různorodý, ale zároveň jednotný celek,” objasňuje koncept jeho zakladatelka Zuzana Hartlová.

Designéři prezentující se na jednom místě pod heslem „My jsme Showroom.“: Soolista, Klára Šípková, PBG, Monada, Jara Design, Eiri a Diána Polgár.

Zázemí pro designéry

Soutěž Interiér roku

V rámci soutěže Interiér roku budou každoročně oceněny výjimečné české soukromé i veřejné interiéry, a to v sedmi kategoriích. Hlavním mediálním partnerem akce je iDNES.cz, pořadatelem Institut bytového designu.

S nejzajímavějšími soutěžícími čtenáře postupně seznamujeme na stránkách Bydlení iDNES.cz.

Více o soutěži zde.

Cílem soutěže je popularizovat originální bydlení, stejně jako mimořádný design obchodů, firemních prostor, hotelů restaurací a podobně.