náhledy
Původní budova Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Rekonstrukce Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Rekonstruované nástupiště Horního (Buštěhradského) nádraží v Karlových Varech.
Autor: Martin Stolař, MAFRA
Původní projektová dokumentace byla pozměněna, v dubnu 2015 se začalo stavět a nová výpravná budova začala cestujícím sloužit v roce 2017.
Původní budova Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Původní stav nástupiště Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Původní stav nástupiště Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Průběh rekonstrukce Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Rekonstrukce Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Rekonstrukce Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Rekonstrukce Horního nádraží v Karlových Varech.
Autor: Václav Šlauf, MAFRA
Zrekonstruované Horní (Buštěhradské) nádraží v Karlových Varech.
Autor: Martin Stolař, MAFRA
Zrekonstruované Horní (Buštěhradské) nádraží v Karlových Varech.
Autor: Martin Stolař, MAFRA
Rekonstruované nástupiště Horního (Buštěhradského) nádraží v Karlových Varech.
Autor: Martin Stolař, MAFRA
Rekonstruované nástupiště Horního (Buštěhradského) nádraží v Karlových Varech.
Autor: Martin Stolař, MAFRA
Rekonstruované nástupiště Horního (Buštěhradského) nádraží v Karlových Varech.
Autor: Martin Stolař, MAFRA
Původní budova Horního (Buštěhradského) nádraží byla dostavěna počátkem 70. let 19. století.
Na jaře roku 1945 ji zničily nálety spojeneckých letadel a budova a její okolí se posléze postupně obnovovaly do provizorní podoby.
Několik pokusů o rekonstrukci či výstavbu nového nádraží zůstalo jen na papíře.
Nejistý stav způsobil postupné chátrání objektu, který se stal nesčetněkrát kritizovanou ostudou světových lázní.
Nádraží bylo v havarijním technickém stavu, především fasády a střešní plášť, značně zchátraly rovněž pochozí plochy obklopující budovu.
Reálná šance na výstavbu nového nádraží přišla v roce 2014.
Právo hospodařit s tímto majetkem získala Správa železniční dopravní cesty.
Původní projektová dokumentace byla pozměněna, v dubnu 2015 se začalo stavět a nová výpravná budova začala cestujícím sloužit v roce 2017.
Původní projektová dokumentace byla pozměněna, v dubnu 2015 se začalo stavět a nová výpravná budova začala cestujícím sloužit v roce 2017.
Autor: Profimedia.cz
Původní projektová dokumentace byla pozměněna, v dubnu 2015 se začalo stavět a nová výpravná budova začala cestujícím sloužit v roce 2017.
Autor: Profimedia.cz
Ústředním prvkem je prosklená hala přecházející přes obě patra, která vytváří vzdušný a prosvětlený veřejný prostor.
Autor: Profimedia.cz