Diskuse k článku

V cizině se staví ekologicky

V zahraničí letí individuální domy, které jsou levné při stavbě, úsporné při provozu, a hlavně ekologické. Naopak v Česku se často stavějí domy na odiv a na cenu se nehledí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

George-Jumbo

trner loun
  to je maze c dival jsem se na   fotky z  chanova sami  rozpadli b arak.. to by slo ale tich C. †©
0/0
15.3.2006 15:44

Sona KUbcova

Sona
                Je tele pěkně velký        
                                     
0/0
15.1.2006 11:05

Lucka

Sochova
0/0
15.1.2006 11:02

ztuzuzzj

zjjzjz
k,m
0/0
22.11.2005 13:15

daadyy

haha
je to moc pěkný, trochu mi to připomíná bunkry v hraničním pásmu
0/0
28.6.2005 16:15

apokalypsa

Klasika
Domy, ktere se u nas stavely pred sto lety snad nebyly ekologicke ? Kamen, cihly, drevo, rakos...
Me jsou uplne ukradene tyhle vymyslenosti v clanku. Pokud uz vubec stavet novy dum (a nekupovat stary, ve kterem citite jeho historii) tak takovy, ktery dokonale zapadne mezi starou zastavbu. Nic jineho me nezajima.
0/0
26.6.2005 15:53

80E-seven

Re: Klasika
naprosty souhlas. ty dnesni hruzy (at uz je to "baroko" nebo  takzvana "architektura") stavi jenom lidi co maji potrebu exhibicionismu nebo jsou naprosto beze  vkusu. casto oboji. betonove krabice na klobouky radim do kategorie "beze vkusu s touhou mit neco jineho nez soused". je smutne, ze idnes propaguje nesmyslne "novostavby"  typu naplacato postaveny panelak.
0/0
26.6.2005 16:22

Karel

Re: Klasika
Staré domy opravdu ekologické nebyly. Nejen že nesplňují dnešní bezpečnostní a hygienické předpisy, ale je také potřeba říst, že jejich energetická bilance je příšerná. Materiál není vše.
0/0
29.6.2005 11:20

HTB

u nas se stavi na odiv?
jak tady pisou, ale porad sme amateri proti tomu co si stavej prachaci treba v rumunsku nebo na Ukrajine
http://anuch.wz.cz/images/2005/zakarpatska%20ukrajina%20/photos/photo87.html
0/0
25.6.2005 13:40

daadyy

Re: u nas se stavi na odiv?
tam bydlí sám drákula ne?
0/0
28.6.2005 16:09

Bochi1

Hnusné krabice
Nesleduji moderní architekturu, takže nevím, jestli je to současný výrazný trend nebo jen trend, který tu prosazuje idnes. Každopádně veškeré stavby, které tu byly propagovány jako moderní a pokrokové jsou, s prominutím, bohapusté hranaté krabice. Mě osobně se to nelíbí, to už mi přijde milejší v poslední době rozšířený kýč tzv. podnikatelského baroka. Osobně bych čekal, že dnešní doba bude zralá na moderní materiály a nepravoúhlé kompozice. Zde propagovaný pravoúhlý škatuloidní funkcionalismus mi prostě nesedí.
0/0
24.6.2005 22:53

honzik

Re: Hnusné krabice
ano je to trend ktery se prosazuje, prosazoval se vzdycky a prosazovat se bude.
 
nevim co povazujete za moderni material a jestli jste vubec zaregistroval ze se dokonce stavi z papiru /ne neni to takova ta lepenka nebo novinovy papir/a dokonce splnuje normy na pozarni ochranu.
0/0
25.6.2005 0:42

Bochi1

Re: Re: Hnusné krabice
Jak jsem psal, architektura neni muj obor, proto ten dotaz. Asi ovsem nemate pravdu v tom, ze se prosazoval vzdycky, ale predpokladam, ze mate na mysli posledni leta. Kazdopadne mne se tento styl osobne nelibi, ackoliv chapu, ze kvadr je idealnim vyuzitim prostoru, resp. zastavene plochy. --- Pokud jde o moderni materialy, cekal bych v dnesni dobe misto betonu vyuziti ruznych plastu (samozrejme "nehorlavych") a kompozitnich materialu vestavenych do kovove konstrukce, pripadne kombinovane se drevem. Zkratka pevnou nosnou konstrukci v kombinaci s lehkymi, vysoce variabilnimi prvky s dobrou tepelnou a zvukovou izolaci a moznosti pripadne modularity (napr. snadne prebudovani vnitrnich sten apod.). Jsem ovsem jen laik, takze to berte s rezervou jako moje predstavy.
0/0
25.6.2005 1:37

KirovReporting

Re: Re: Re: Hnusné krabice
"lehke prvky s dobrou zvukovou izolaci" nevim co je dobra zvukova izolace nebo lehky prvek podle tebe, ale podle mych predstav skutecne dobrou zvukovou izolaci lehkym prvkem proste neudelas.
0/0
26.6.2005 19:16

Richard

Nestacim se divit
Precetl jsem si komentare a nestacim se divit . Prece jen jsem mel o ceskem cloveku lepsi mineni. Uz se nedivim ze u kazde vesnice dneska stoji honosny dum mistnich "lepsich lidi " ve stylu ceskeho podnikatelskeho baroka. Coz je nejhorsi facka architekture. Preji kazdemu aby si postavil repre barak aspon 180 metru, na strechu Bramak, do garaze nejaky faro aspon mercedes a pred barak bazen at sousedi vidi ze na to mam. Nevadi ze se v nem nemuzu koupat protoze v podkrkonosi je leto obvykle v utery odpoledne .  Co ale pozaduji je zruseni fakulty architektury jak v Praze tak v Brne. Zeme ktera produkuje takove sracky nemuze zadne architekty produkovat.  I kdyz to co clovek dneska po Cesku vidi tomu odpovida- totalni dusevni impotence. Omlouvam se tem nekolika svetlym vyjimkam ktere si zachovaly vlastni rozum a koukaji se pres hranice rodne visky. Panove neni vas ale moc  !!!! Jinak ze Japonci objevili beton pro rodinne domy ? Vazeny zurnalisto- kecas !!!!!!
0/0
24.6.2005 17:35

pedro

Domy na 20 let
Nejvice me dojalo, jak Holandani klidne stavi domy pouze na 20 let. Je opravdu velmi ekologice vybydlet tri baraky za zivot. I kdyz Chanov je prikladem, ze to neni nic nemozneho.
0/0
24.6.2005 16:47

Stajdl

Re: Domy na 20 let
ghh
0/0
24.6.2005 22:51

honzik

Re: Domy na 20 let
mozna to je tim ze domy holt v dnesni dobe rychle moralne a fyzicky zastaravaji. proste nikdo neumi odhadnout jak se jeste rozroste takova technicka infrastruktura za 10 20 let, nebo k cemu ta stavba bude za par let slouzit.
 
a budete se divit i tento zpusob muze byt ekologicky
0/0
25.6.2005 0:51

KKK

HA, HA, HA
Jo to je vtipné. Pokud předá člověk architektovi stavební regulativ, tak se nemůže divit, že všechno vypadá skoro stejně anejvíc frčí typovky.
0/0
24.6.2005 15:40

Lukáš

Chyby v článku a Stavebníci
Celkem pěkný článek který by zasloužil lepší korekturu, někdy chybý slova a pismenka. Je smutné že v ČR dřívější Mecce moderní archytektury se skvosty jako je kolonie Baba, Losowa vila v Praze či skvost nad skvosty nadherná, a stále moderní, Vila Tugenhat od archytekta Ludwiga Miese van der Rohe, nejsuo lidé schopni jak mírneho nadhledu aby si dokázali přestavit něco neobvyklého třebas i na té "české vesnici", či naopak nemají tolik soudnosti aby nestavěli hrůzy "podnikatelského baroka".
0/0
24.6.2005 14:46

bibika

Re: Chyby v článku a Stavebníci
 Bohužel se u nás vytratil vkus. Doufám že se časem vrátí.
0/0
24.6.2005 15:27

Janulice78

uzasny
absolutne super, pevne verim, ze si neco takovyho taky postavim/necham postavit....na vesnici:)
 
0/0
24.6.2005 12:03

anglicka_slanina

uspornost
To je sama uspora mista, nakladu, prirody, prace, penez, architektu. Zase nejaka masaz co by se melo a nemelo. A jak to delaji v onom "civilizovanem" svete. Nasrat, potrebuju barak, laborator a prostor. Nic z toho neni usporne, ale muj zivot bude spokojenejsi nez v drevene kostce 2x2 metry vklinene mezi betonove a ocelove kostky, tentokrat rozmeru 2x3 a 3x2.5 metru.
0/0
24.6.2005 11:37

Veronika

Pevně doufám,
že se v takové příšernosti neshlédne nějaký šílenec  a nepostaví to do české vesnice.   Někteří redaktoři těchto novin by měli začít používat mozek.
0/0
24.6.2005 11:12

Marty

česká vesnice? co je to architektura české vesnice?
a co je česká vesnice? jeden kýč vedle druhého, všechno stejný bazmek - bílá barva, červený Bramac, nebo se občas někdo "odváže" a dá hnědý Bramac. Lidi, tohle je ta slavná česká vesnická architektura, kde už po staletí se lidi bojí vybočit z průměru a myší šedi, hlavně abysme moc netrčeli z řady, postavme si všichni stejnej bazmek
0/0
24.6.2005 11:44

dava

Re: česká vesnice? co je to architektura české vesnice?
aby byl dům dokonaly tak bych ještě doplnil bílá plastová okna se zlatými proužky ve skle
0/0
24.6.2005 12:03

anglicka_slanina

Re: česká vesnice? co je to architektura české vesnice?
Driv se podobne domy stavely, protoze se lidi zivili zemedelstvim. Byla to docela dokonala funkcni architektura. Nerikam ze krasna, ale funkcni. Barak spojeny s chlivy, a k tomu nejaka stodola. Myslim, ze lidi v te dobe ani nenapadlo proc by meli vybocovat z neceho co funguje a nepotrebovali to. Jejich smysl zivota, bych tipnul, byl nekde jinde. Takze to tvoje "po staleti" je trosku nadnesene. Ale pokud myslis ty hruzy postavene poslednich 40 let, s tebou dost souhlasim.
0/0
24.6.2005 12:41

gaston

Re: česká vesnice? co je to architektura české vesnice?
"BETONOVÉ ŘADOVKY - Tyto řadové rodinné domky dokazují, že i tak malebnou krajinu, jako je ve švýcarském Monte Carassu, monolitický betont nezhyzdí, ale naopak"
 
Proboha!
 
Díky vám,čeští vesničané, kteří se "po staletí bojíte vybočit z průměru a netrčíte z řady"! Díky vám za ty vaše "stejné bazmeky"!
 
Naivně jsem si myslel, že takové prasárny jsme dokázali vystavět jenom my při "budování rozvinuté socialistické společnosti". Ale ne, i ve Švýcarsku mají podobné poklady architektury. A to i bez vedoucí úlohy matky pokroku, komunistické strany.
0/0
24.6.2005 16:37

Lukáš

Re: Re: česká vesnice? co je to architektura české vesnice?
koukám, ozval se někdo, kdo má zřejmě červený bramak a bílou fasádu, možná Praha-Západ? 
0/0
24.6.2005 17:11

KirovReporting

Re: Re: Re: česká vesnice? co je to architektura české vesnice?
a systemoveho bramac kohouta/hrebenace na strese, bacha na to!!!
0/0
26.6.2005 19:08

Gaston

Re: Re: Re: česká vesnice? co je to architektura české vesnice?
Ne, chlapče! Nebydlím na vesnici nýbrž v centru okresního města. Ale povězte, vám se ta betonová architektura opravdu líbí. I ty švýcarské podhorské řadovky jsou podle vás takovým architektonickým klenotem, aby je někdo dával za nedosažitelný vzor našim "zaostalým vesničanům"?
0/0
28.6.2005 8:27

tulip

Dneska krychle, zítra koule
pozítří kvádr, pak plochá střehca, pak valbová, pořád dokola a prachy se točí. Zajímalo by mě, kolik tak stojí architektonický návrh a projekt  takové betonové krychle. Je jasné, že čím jednodužší, tím dražší i když logika říká, že postavit bednění, nalít do toho beton, který stojí 2100Kč/m3 i s dopravou je za hubičku. Ale architekt, ten to zdůvodní,  vymyslet krychli nebo kouli přece nemůže být levné. A k té ekologii - co je mě jako stavebníku po ekologii? Jako soukromá osoba chci bydlet levně a mít se dobře bez ohledu na ekologii, tu ať platí jiní a já si ji užiji taky.
0/0
24.6.2005 11:11

kamil houska

Re: Dneska krychle, zítra koule
No ty seš pako vypatlaný.
0/0
24.6.2005 13:43

stavar

Re: Dneska krychle, zítra koule
jo beton je levnej - ale pronajem systemoveho bedneni a pozadavky na pohledovy beton ti ten barak pekne prodrazi.
0/0
24.6.2005 15:53

jaja

Re: Dneska krychle, zítra koule
vis, poridit si dum, kde nemusis platit za ohrivani vody a v zime temer za topeni, to je nejlepsi investice do duchodoveho zabezpeceni, kterou znam.
a k te ekologii... ze tobe po ni nic neni, jako stavebnikovi nebo jako clovekovi, je smutny. rezes si pod sebou vetev. co me ale mrzi jeste vic je, ze ji rezes i pode mnou... 
0/0
24.6.2005 18:33

lisci ocas

Re: Re: Dneska krychle, zítra koule
0/0
24.6.2005 21:48

80E-seven

Re: Re: Re: Dneska krychle, zítra koule
kolikpak let se asi da  zit v takovymhle dome?
0/0
24.6.2005 21:51

F

Co to je za hnus?
Ten betonovej hnus nemá nic společnýho s hezkým bydlením a pochybuju že by to bylo v čechách levný. Ten článek asi měla být reklama na architekty - mají málo práce - málo individuálních projektů - hnusů.
0/0
24.6.2005 11:05

dan

Je to pind
Zacina to, ze Cesi stavi draho, a konci zase, ze to lepeji horko tezko z hypoteky...
Kvalita proste stoji prachy.
0/0
24.6.2005 10:59

Orlov

Návrat k přírodě-postav si kostku ze železobetonu a zhasni ...
0/0
24.6.2005 10:47

Franta

Návrat k panelové výstavbě
která byla tolik kritizována ať již ze strany architektů nebo občanů. Vývoj jde prostě ode zdi  ke zdi a to je smutné. Navíc tento článek je bezkoncepční, nic neříkající. Otázkou je kdo je propagátorem takzvaného podnikatelského baroka, nebo gotiky, nebo lépe řečeno podnikatelského marasmu? Zpěváci, herci, moderátoři a v neposlední řadě samotní architekti.
0/0
24.6.2005 10:05

honzik

Re: Návrat k panelové výstavbě
je smutne kdyz srovnavate shigeru bana s panelovou vystavbou.
0/0
25.6.2005 0:35

Jakub

Re: Re: Návrat k panelové výstavbě
Ale vždyť se na to pozorně podívej, je to jen povalený panelák, ještě s viditelnými spárami mezi panely. Opravdový skvost mezi vysokohorskými velikány. Nechal bych jim to na vlastní náklady zbourat. Hnusné již od pohledu.
0/0
21.7.2005 13:36

Jose

Je to o penezich
Celej zazrak je v penezich.Nasi by si klidne postavili usporny domy taky. V nemecku stal ale od jakziva domek minimalne 400.000 DM,tady se stavi za pulku nebo i za tretinu.Tohle je na mistni pomery v SRN levny, ale u nas patri do kategorie 12 mio a vejs a do toho jde malokdo.Domu za 1 mio USD je tu jen par.
0/0
24.6.2005 10:05

dan

Re: Je to o penezich
To je presne.
Kdo stavel, tak vi, ze dela desitky rozhodnuti:
- dam drazsi prvek, ktery dlouhodobe usetri,
- dam levnejsi prvek, ktery ma drazsi provoz.
Rozpocet neni nafukovaci, nejsem NASA, abych musel mit vsechno na nejvyssi urovni, protoze na to nemam. Takze halt se urcujou bolestne priority a nekde se jde do lepisho, nekde na to lepsi uz nezbyde a vezme se levnejsi.
0/0
24.6.2005 10:54

albert

beton
Jo, beton je bezva material, dukaz primo ve fotogalerii, obrazek 6. Proste hnusne starne, architekti mi nepochybne vysvetli, ze to jde udelat i jinak a lepe - no mozna jde, jenom se to skoro nikdy nepodari.
0/0
24.6.2005 10:02

J.Roman

na odiv???
NA ODIV?
0/0
24.6.2005 9:32

80E-seven

ekologicka stavrina
co prosim je ekologickeho na vyrobe zeleza?
co prostim je ekologickeho na vyrobe skla?
a kterej súva prosimpekne povazuje za ekologickou vyrobu CEMENTU?  poslal bych ho bydlet nekde k cementarne. at si uzije
0/0
24.6.2005 9:31

80E-seven

dum architektonicky cisty?
dneska uz jsme dosli tak daleko, ze nam jako architektonicky skvost prodavaji holou krychli nebo ruzne spizdene betonove bloky. dekujupekne.  obr. c 3 se mi libi. pridavam se k janosikovi, ty betonove bunky s vyhledem na alpy jsou votres...
0/0
24.6.2005 9:28

Jouda-bouda

Tak tento článek
má logiku postavenou na hlavu.
0/0
24.6.2005 8:33

Najdete na iDNES.cz