Nemalá investice je zcela opodstatněná. Do Prahy jezdí především pracovně a opravdu často. Výhledově mohou byt o výměře 120 m2 využívat také dvojčata. Zatím navštěvují gymnázium, ale s největší pravděpodobností je čeká studium na vysoké škole v Praze.
S architektem jste zřejmě museli mít už nějaké zkušenosti, když jste mu svěřili vytvoření vašeho interiéru a jeho vybavení až do posledního detailu.
Ivana: Ano, s prací architekta Martina Franka máme jen ty nejlepší zkušenosti. Zařizoval už i interiéry našeho rodinného domu. Tento styl moderního designu se nám líbí. Zahrnuje mnoho přírodních detailů. Osobně blízké je mi i dekorování etnickými prvky. Interiér je vytvořen velmi prakticky a také mě těší užití přírodních materiálů, které jsou přívětivé.
V jakém stadiu jste se práce na interiéru bytu ujal?
Martin Frank: Byt byl zcela prázdný. Hotové byly pouze povrchové úpravy, dubové dveře a dubová podlaha. Kromě časového a finančního limitu jsme měli volné ruce. Za dva měsíce jsme totiž potřebovali mít interiér kompletně připravený k předání.
I z finančních důvodů jsme se nechtěli pouštět do bouracích prací, proto jsme příliš nezasahovali ani do elektrických rozvodů, upravovali jsme je pouze lokálně.
Nenahrazovali jsme celou podlahovou krytinu, ale změnili jsme její povrch. Zbrousili jsme ji a aplikovali bílý olej s barvou. Zbavili jsme se však klasických dubových dveří.
Nové dveře jsou téměř neznatelné. Předsíň se vám podařilo skvěle opticky zvětšit.
Martin Frank: Předsíň byla malá a rozbitá dveřmi. Na každé straně byly jedny až dvoje. Podařilo se ji zcelit bílým obkladem. Dveře jsou jeho součástí a s podlahou tvoří jednotný základ. Obrovská okna v místnostech a výjevy za nimi působí zase jako obrazy. Aby interiér nevypadal příliš sterilně, použili jsme akcenty jemných smetanových, béžových a šedivých odstínů a prvky starého dřeva, které jej pocitově zahřívají.
Dá se říct, že interiér sjednocuje skandinávský styl a tomu odpovídající barevnost?
Ivana: Ano. Chtěli jsme, aby interiér byl maximálně odlehčený a vzdušný.
Martin Frank: Použité barvy jej nepohlcují, ale spíše otevírají ven. Do skandinávského stylu jsme přimíchali trochu nostalgičtější atmosféry a špetku retro designu s odkazem na padesátá léta. Použili jsme odlehčené drátěné židle i svítidla. Všude jsou měkké textilie z vlny, bavlny a lnu, které vyzařují ležérnost.
Předpokládám, že jste i kuchyň vyráběli na míru.
Martin: Ano. Je vyřešená tak, aby skryla instalační jádro. Má integrovanou chladničku, mrazničku, myčku, mikrovlnnou i pečicí troubu. Materiál kuchyňské sestavy je shodný s ostatním nábytkem v bytě. Bílý drásaný dub je použitý také na obkladech a vše je zhotoveno na míru.
Všimla jsem si mimořádně velkého stolu...
Ivana: Často se scházíme s přáteli, proto jsme potřebovali extrémně velký stůl. Tento se dá rozložit až do tří metrů osmdesáti a stále působí velmi subtilním dojmem. Je u něj dost místa i pro další dvě židle ze sousedních pokojů.
Proč jste použili černou barvu také na větších plochách kolem oken? Chtěli jste docílit větší dynamiky a kontrastu?
Martin: Potřebovali jsme potlačit barevnost okenních rámů. Jsou v odstínu hnědé barvy, s níž zde zrovna nepracujeme. V antracitových plochách se ale téměř ztratí.
Černá barva se v naší barevné paletě v detailech objevuje převážně na kovových prvcích, židlích, závěsných policových systémech, lampách, podnoží lavic a konzolových stolků. Objevuje se v jednotlivých detailech v každé místnosti. Pouze doplňkově se zde objevují zlaté detaily, třeba drátěné stínítko závěsného svítidla nebo vnitřní plocha lampiček apod.
Slovo architekta
„Opakovaná spolupráce s klientem se odvíjela na základě vzájemného poznání a důvěry. Interiér jsme zařizovali až do posledního detailu, od talířů, skleniček a příborů až po poslední polštář a povlečení. Právě ty vhodné doplňky vtiskují interiéru jeho styl a atmosféru. Jejich správným výběrem a sladěním se prostor nejen zabydlí, ale hlavně i při jejich náhodném seskládání během každodenního provozu vytvoří ležérní atmosféru a prostor nepůsobí dojmem nepořádku. Tím se pak dostaví příznivý efekt, který do interiéru vnáší duši a harmonii,“ vysvětluje architekt Martin Frank.