náhledy
Dvouramenné schodiště na střední terasu tvoří opěrnou zeď svahu. Korunují jej sochy antických božstev a vázy zdobené reliéfy, které opticky zmenšují objem hmoty zdi, protože přitahují pohled vzhůru. Socha vpravo zpodobňuje zápasící chlapce, vlevo Vulkán.
Autor: Jiří Podrazil
Sochy na balustrádě na druhém parteru vynikají vedle reliéfů zdobených váz.
Autor: Jiří Podrazil
Z každé terasy se odkrývá nový pohled na důvěrně známé město. Z glorietu se díváte na Pražský hrad, chrám sv. Mikuláše a Týnský chrám z ptačí perspektivy.
Autor: Jiří Podrazil
Pohled z druhé terasy. Asymetrii pozemku vyřešil F. M. Kaňka vysázením jabloňového sadu po levé straně, čímž oba ozdobné záhony lícují k středové ose. Zelené francouzské okno vpravo vede do ateliéru Mikoláše Alše. Okna nad voliérou patří hotelu Aria a vznikla zde až po roce 2000.
Autor: Jiří Podrazil
Barokní zahrada sloužila k odpočinku, ale i ke schůzkám skrytým nepovolaným uším. Vysoké keře, stromy, zelené stěny a nečekaná zákoutí nabízely potřebné soukromí.
Autor: Jiří Podrazil
Zelená geometrie. Keříky zimostrázu lze snadno tvarovat do libovolných ornamentů. Jen na prostřední terase jich je vysázeno 12 tisíc.
Autor: Jiří Podrazil
Geometrické ornamenty ze stálezeleného zimostrázu jsou zrcadlově obrácené podle středové osy.
Autor: Jiří Podrazil
Sala terrena. Impozantní krytý vchod z paláce do zahrady se skládá ze tří místností. Salu vymaloval Václav Vavřinec Reiner. Freska na klenbě znázorňuje Venuši a Adonise. Matyáš Bernard Braun je doplnil sochami Ceres, bohyně plodnosti, a Bakcha, boha vína.
Autor: Jiří Podrazil
Soška nahého baculatého dítěte podobného amorovi či andílkovi bez křídel byla pro baroko typická. Zde zdobí fontánu ve spodní části zahrady.
Autor: Jiří Podrazil
Bohyni lovu ztvárnil Matyáš Bernard Braun s ohařem. Stojí uprostřed soch na balustrádě na schodišti na střední terasu.
Autor: Jiří Podrazil