A jaké? Mohlo by se zdát, že to nedává smysl a zcela postrádá logiku. Většina místností v interiéru má zpravidla tvar obdélníku nebo čtverce a většina jich ani nedisponuje velkorysou výměrou. Až na výjimky jsou spíš menší. Tak proč se prosazují obliny a „rohlíkový“ design?
Nábytek zbavený hran a pravých úhlů, tvarovaný do kulata, kruhu či půlkruhů a oblouků přece nejde snadno a jednoduše umístit do běžných pokojů.
Návrat k posezení u ohně?
Snad je to výzva ke střídmosti a pobídka, která naznačuje, že méně je více. Geometricky, do oblouku tvarovaný nábytek totiž žádá o volné postavení v prostoru místnosti. S ohledem na poměr sedací soupravy a rozměr pokoje často vyžaduje umístění přímo centrální, kdy už ale nezbývá moc místa na další vybavení.
Pohovky a křesla, na kterých lze i ležet. A hlavně relaxovat![]() |
Naštěstí mohutné sestavy nábytku už dávno opustily módní scénu a sedací nábytek hraje v obývacích prostorách prim. Ten současný, modelovaný do kruhů či více nebo méně symetrických oblouků, tak trochu připomíná posezení u táboráku, skýtá jistou pospolitost. Kruh odedávna symbolizuje spojení a cykličnost.
Možná se současný trend prodral na povrch z potřeby spojovat lidi, protože se v životě od sebe stále více vzdalují a unikají do nereálného světa sociálních sítí, společnost se hlouběji polarizuje.
Současné tvarosloví sedacího nábytku tak jednoznačně fandí oblosti, která se pojí s baculatostí, měkkostí a pohodlím, straní oblinám. Nevšedními tvary sedacího nábytku můžete interiéru vtisknout jistou osobitost a získat zcela nezvyklé uspořádání prostoru, které se hned tak neomrzí.