Dokonalé zpracování vytváří z nové kolekce Edge doslova šperk v koupelně.

Dokonalé zpracování vytváří z nové kolekce Edge doslova šperk v koupelně. | foto: Axor

Klenotnictví v koupelně: z baterií se může stát šperk na přání

  • 1
Spousta černé barvy, ale také baterie připomínající šperk, jejichž konečný vzhled si může zákazník zvolit podle svého přání. A třeba sladit s dalšími materiály použitými v koupelně. To byly hlavní trendy letošního veletrhu ISH ve Frankfurtu.

Veletrh ISH je zaměřený na vybavení koupelen a vytápění. Koná se jednou za dva roky, proto se zde nově předvedené trendy očekávají s velkou netrpělivostí. To se letos týkalo zejména nové kolekce Axor Edge od slavného francouzského designéra Jean-Marie Massauda (*1966), které předcházela pověst nejen atraktivní designové novinky, ale také unikátních technologií. 

Jean-Marie Massaud s novinkou, baterií z kolekce Edge.

Jean–Marie Massaud nezklamal. Ne náhodou získal za svou tvorbu již řadu ocenění, jeho objekty jsou součástí stálých expozic muzeí v Paříži, Chicagu, Londýně, Amsterdamu, Lisabonu či Curychu.

Výroba s diamanty

Pro novou kolekci Axor Edge je typické seskupení různě velkých kvádrů, které odkazují na Massaudovo zaujetí architekturou. Na úpravu povrchu jednotlivých nesouměrně smontovaných kostek, z nichž vzniká působivý celek, byly při výrobě použité nástroje s diamantovými hroty, známé z kosmického a laserového průmyslu.

Díky nim se podařilo vytvořit na povrchu kvádrů jemné strukturální detaily, které připomínají dokonalé malé „pyramidy“. Díky nim vzniká efektní hra světla a stínu, kterou využívají i výrobci šperků.

Kdo chce, může ovšem zvolit verzi bez povrchové struktury. Massaud navrhl sedm hladkých povrchů, při jejichž výrobě se používá špičková technologie označovaná jako fyzikální depozice (nanášení) par kovu. Zvolený povrch a barva se aplikuje na obrobek ve vakuových komorách.

A možnosti pro zákazníka? Vybírat lze od leštěného zlata až po leštěný černý chrom. Použitá technologie zaručuje maximální odolnost, a tedy i životnost výrobku. A to také odpovídá Massaudově snaze navrhovat věci, které jsou nadčasové a prakticky nezničitelné.

„Jsme na úrovni luxusních hodinek. Ale zároveň si dovolujeme, aby si každý jednotlivý zákazník vybral své individuální dokončení, pokud chce,“ popisuje Jean-Marie Massaud.

A pokračuje: „S Axor Edge jsme odpověděli na poptávku po rafinovanost a jedinečnosti, abychom z každodenního objektu udělali sochu. Každý produkt v kolekci je více než baterie, je to klenot, mistrovské dílo, unikátní architektonický objekt vyvrtaný z mosazného bloku a pak ´oblečený´ podle osobního přání. Skutečná funkční část umění, která sdílí vaši intimitu. To je moje chápání luxusu.“

Baterie nejen v kůži

U kolekce MyEdition si můžete zvolit takřka libovolné provedení horní desky baterie, případně ji zcela sladit s jejím okolím.

Snaze vyhovět uživateli, aby si mohl dotvořit koupelnu přesně podle svého přání a sladit zde všechny použité materiály, vyšlo vstříc i studio Phoenix Design, vítěz skupiny Red Dot Design Team 2018.

Výsledkem jeho spolupráce se značkou Axor je nová kolekce MyEdition. Už v jejím názvu se odráží individualita, kterou nabízí. Čistý design baterie se skládá ze dvou částí, těla a „desky“. Její povrch lze zvolit podle přání zákazníka, může být z černého skla, chromu, kartáčovaného nerezu, ale také z mramoru, dřeva či kůže.

S více než 225 možnostmi (!) provedení se kolekce zaměřuje na současný „megatrend“ neboli přizpůsobení. Máte dřevěnou vanu, tak proč nepoužít dřevo i u baterie? Chcete sladit obklad koupelny s baterií? Máte možnost.

„S kolekcí Axor MyEdition jsme nastavili jeviště pro osobní tvořivost: barvy, materiály a vzory vytvářejí výchozí bod pro unikátní a personalizovanou baterii,“ říká Andreas Diefenbach ze studia Phoenix design.

V tomto případě je mramorová deska koupelnové skříňky sladěná s baterií.

Veletrh ISH

Frankfurtský veletrh ISH je věnovaný koupelnám, sanitární technice, vytápění, klimatizaci i instalačním systémům. Jde o největší akci tohoto typu na světě. Letos se ho zúčastnilo 2 532 firem ze 161 zemí. Navštívilo jej více než 190 000 návštěvníků. Koná se každé dva roky.


Témata: designér, design