náhledy
Nepřehlédnutelný žlutý dům s nádherně zdobenou secesní fasádou znají všichni Pražané jako Topičův salon.
Autor: Jiří Podrazil
Jméno Topič je vyvedeno i v mozaikách po obou stranách a na balkoně uprostřed.
Autor: Jiří Podrazil
Novou secesní fasádu získal dům až v roce 2017 díky grantu Prahy 1.
Autor: Jiří Podrazil
V době jejího vzniku se secesi říkalo moderní sloh.
Autor: Jiří Podrazil
Osvald Polívka klasické pojetí florálního zdobení ještě více zmodernizoval tím, že štukový závěs z listů a stuh (feston) spojil se středovou markýzou v diagonále, a nikoliv vodorovně, čímž fasádě dodal dynamiku.
Autor: Jiří Podrazil
Athéna. Busta bohyně moudrosti a patronky umění v mozaikovém provedení zdobí čelo arkýře na uliční fasádě a odkazuje tak na podnikání původního majitele domu.
Autor: Jiří Podrazil
Plastika muže personifikuje filozofii. Reliéfy v prvním patře zobrazují architekturu a malířství.
Autor: Jiří Podrazil
Na druhé straně středového arkýře zobrazuje plastika ženy literaturu.
Autor: Jiří Podrazil
Výstavní sál. S 250 m2 výstavní plochy patří galerie mezi středně velké výstavní prostory, kterých je v Praze málo.
Autor: Jiří Podrazil
Kurátoři ve spolupráci se Společností Topičova salonu hledají zajímavé umělce v regionálních galeriích a snaží se i zmapovat tvorbu zavedených umělců 2. poloviny 20. století až po současnost. Spolek pořádá doprovodné programy k výstavám, literární večery a výtvarné dílny pro děti.
Autor: Jiří Podrazil
Topičův klub. V prvním patře původně bydlel František Topič, pak zde sídlila redakce Lidových novin a ředitelství nakladatelství F. Borový a dnes galerie Topičův klub, mladší sourozenec Topičova salonu.
Autor: Jiří Podrazil
Několik menších místností se hodí pro prezentaci mladých či začínajících umělců nebo doplňků k hlavní výstavě. Prostor si lze i pronajmout.
Autor: Jiří Podrazil
Litinové T zdobí kovové zábradlí schodiště, které ukončují masivní geometrické sloupky.
Autor: Jiří Podrazil
Ženské figury, stuhy a květiny na litinovém zábradlí u vstupu do galerie odkazují na dobu svého vzniku.
Autor: Jiří Podrazil
Do prvního a druhého patra se nastěhovala Topičova rodina.
Autor: Jiří Podrazil
Prostory galerie umístil František Topič opět do dvora mezi zadní trakty domu a využil přirozené světlo svrchu.
Autor: Jiří Podrazil