Pro řidiče se uzavřel levý břeh Seiny, zatímco silnice v délce tří kilometrů na pravém břehu mezi oběma mosty se uzavřela pro auta již v září a začala se přeměňovat na "městský bulvár" s přechody a prostory pro chodce. Na levém nábřeží vzniknou do jara kromě jiného vyhlídková místa, restaurace, hudební sály, galerie a plovoucí zahrada.
Projekt, který prosadila pařížská radnice ovládaná levicí a který má stát 35 milionů eur, podle odhadů zpomalí jízdu motorových vozidel mezi východem a západem metropole o asi deset minut. Pravice, která se snažila změně zabránit, tvrdí, že to poškodí ekonomický a další chod metropole, uvedl server francouzského ekonomického deníku Les Echos.
"Je úchylné, aby jedno z nejhezčích míst světa, jakým je nábřeží Seiny mezi muzeem Orsay a mostem Alma, bylo městskou dálnicí. Proto vrátíme tuto část břehů Seiny Pařížanům, všem milovníkům Paříže," vysvětlil pařížský starosta Bertrand Delanoë. Vyjádřil přesvědčení, že po několika týdnech si řidiči zvyknou a žádné problémy nebudou. Připomněl, že na ulicích nad nábřežím byly někde přidány jízdní pruhy.
Dočká se Praha víkendového korza?
Sdružení Auto*Mat zveřejnilo zprávu, že od magistrátu dostalo zelenou pro pravidelné víkendy bez aut, a to s největší pravděpodobností na Smetanově nábřeží. V plánu je uzavírka pro automobily každou druhou sobotu od 20. dubna do konce června.
Díky tomu by se dvakrát v měsíci Smetanovo nábřeží uzavřelo s tím, že by zde jezdily pouze tramvaje. Pro řidiče by byly připraveny objížďky. Definitivně to však jisté není.
"Naše jednání s hlavním městem se zatím vyvíjí dobře. Náš návrh podporuje například radní Aleksandra Udženija. Zda se však bude Smetanovo nábřeží měnit jednou za čas v pěší zónu, se teprve rozhodne," řekl deníku Metro Jakub Stránský z iniciativy Auto*Mat. K projektu se ještě musí vyjádřit radnice Prahy 1 a Technická správa komunikací.