náhledy
Monumentální plastika Žena dělnice od Miloslava Hejného z roku 1955 na hlavním vstupu odkazuje na budovatelskou éru vzniku hřbitova.
Autor: Jiří Podrazil
Architekt Josef Karel Říha využil svažitého terénu ve vzrostlém lese a budovu krematoria zasadil na kopeček, který opticky snížil umělým jezírkem.
Autor: Jiří Podrazil
Architekt Josef Karel Říha využil svažitého terénu ve vzrostlém lese a budovu krematoria zasadil na kopeček, který opticky snížil umělým jezírkem.
Autor: Jiří Podrazil
Za jezírkem s bujnou vrbou stojí obřadní síň – decentní přízemní stavba s pískovcovým obložením.
Autor: Jiří Podrazil
Do obřadní síně se vchází dveřmi v prosklené stěně, kterou lze celou otevřít a navýšit tak kapacitu obřadní síně. Soukromí truchlícím zajišťují postavy vypískované do čirého skla.
Autor: Jiří Podrazil
Díky prosklené stěně a bílé výmalbě nepůsobí obřadní síň ponuře, podlaha z šedého mramoru a tmavé dřevěné ostění jí dodávají vážnost.
Autor: Jiří Podrazil
Rakev je při obřadu vystavena na katafalku.
Autor: Jiří Podrazil
Po skončení obřadu odvezou zřízenci rakev ke kremaci.
Autor: Jiří Podrazil
Nebe evokuje strop v obřadní síni zdobený závěsy z šedých poloprůhledných čtverečků.
Autor: Jiří Podrazil
Krásná ukázka funkcionalismu – jednoduchý obdélníkový tvar komínu navazuje na linie hlavní budovy, obložení ze světlého pískovce stavbu odlehčuje a zároveň zapadá do okolního lesa.
Autor: Jiří Podrazil
Provozní část budovy oddělily od kolumbária a příchozí cesty plastiky ze surového železa, které celou stavbu stylizovaly do estetiky 60. let.
Autor: Jiří Podrazil
Na terase nad krematoriem stojí kolumbárium mezi původními duby. Vzniklo před deseti lety a není zdaleka plné.
Autor: Jiří Podrazil
Hrob ani urnové místo si nelze koupit, jen pronajmout od hřbitova. Urnové schránky chrání masivní kamenné sloupky.
Autor: Jiří Podrazil
Památník obětí komunistických zločinů připomíná popravené vězně z Pankráce, jejichž popel zde byl anonymně vysypán. Jejich jména historici dohledávali třicet let.
Autor: Jiří Podrazil