„Investor přistoupil k projektu hotelu jako k příležitosti vnést do města Šumperk novou energii. Chtěl znovu obnovit místo, kde se budou potkávat nejen místní lidé, ale také hosté a obchodníci hledající profesionální služby. Svým citlivým přístupem a kladným vnímáním architektury a designu dal vzniknout unikátnímu prostoru, který pozvedává celý region,“ popisuje Lucie Koldová.
Již řadu let patří k nejlepším českým designérům a prosadila se i v zahraničí.
Její studio navrhlo v případě Perku interiér restaurace, lobby, hotelových pokojů a relaxační zóny na střeše budovy s respektem k původnímu architektonickému rázu stavby. Funkcionalistickou budovu hotelu Grand (původní název) totiž navrhl a postavil už v letech 1931 až 1932 olomoucký stavitel Tomáš Šipka.
Nový majitel a investor, liberecký podnikatel Ondřej Veselovský, však neváhal investovat například i do do zaoblených skel u zaobleného průčelí, která nahradila sestavy rovných skel, což znamenalo vysoké navýšení nákladů, ale stavbě nesmírně prospělo. A stejně tak sáhl po špičkové designérce, aby se hotel mohl stát opět „perlou“ města.
Lucie Koldova Studio přihlásilo projekt do soutěže Interiér roku 2023 v kategorii Veřejný interiér I (kavárny, restaurace a hotely), kterou zaslouženě vyhrálo.
Již devátý ročník soutěže, do níž se přihlásilo rekordních 233 projektů, měl uzávěrku 28. února 2024. Vyhlášení vítězů proběhlo opět v pražském Centru současného umění DOX v úterý 14. května 2024. Výsledky najdete zde.
Restaurace Perk
„Interiér restaurace v přízemí jsme navrhli v tmavších barevných tónech a v ležérním duchu. Naším cílem bylo diferencovat přízemní prostor hotelu od celkového pojetí ostatních částí objektu a pomyslně jej tak otevřít všem, nejen hotelovým hostům,“ vysvětluje Lucie Koldová.
Restaurace je rozčleněná do jednotlivých zón, na kavárnu, středový prostor s výdejem jídla a zadní trakt pojatý v intimnějším duchu. Křivka baru probíhá celou restaurací, vytváří tak důležitý funkční prvek, který zvýrazňuje barevný cihlový obklad.
Vybavení jednotlivých zón se liší typem sezení, barevnost zůstává ve všech částech tlumená a „chic“ se dvěma akcenty v podobě velkých jídelních stolů. Materiálově dominuje prostoru kov a dřevo, příjemná lana změkčují tvrdý charakter betonu a zároveň pomáhají členit prostor. Kovové židle Mistra od firmy Master & Master a na míru navržené stoly v různých proporcích vyplňují jednotlivé zóny sezení.
„Atmosféru umocňuje tmavá antracitová betonová stěrka na podlaze. Prostoru zde především vizuálně vévodí výrazná vertikální a horizontální svítidla, která vytvářejí svébytný ambientní charakter restauračního zařízení odpovídající nejvyšším soudobým nárokům,“ popisuje Lucie Koldová.
Lobby jako galerie
Záměrem volného prostoru lobby bylo, aby se návštěvníci hotelu zrelaxovali a inspirovali v příjemném prostoru připomínajícím spíš galerii než hotelový prostor, který je nádherně prosvětlený sluncem díky velkoformátovým oknům lemujícím celé patro.
Zadní trakt prostoru respektuje navazující konferenční sály a poskytuje funkční zázemí s možností občerstvení. Sedací čalouněné prvky jsou umístěné v kompozicích jemných ostrůvků uprostřed lobby a nesou světlejší tóny pískové, tlumené růžové či nugátové barvy. Doplňují je dřevěné stolky XX od slovenské firmy Javorina, pro kterou je navrhla právě Lucie Koldová.
Barevná paleta i materiály lobby a 35 hotelových pokojů na zbývajících pěti patrech působí v symbiotických kontrastech. V hotelových pokojích, a především v lobby se objevuje lomená bílá betonová stěrka.
V prostoru se prolínají i výrazné prvky z broušeného nerezu, například u recepce, police či barové sezení. Velkorysá kompozice kovových zavěšených svítidel z kolekce Prisma (Brokis) dominuje prostoru lobby a prochází skrze otvor v podlaze do patra restaurace, kde osvětluje a zdobí jeden z hlavních stolů.
V interiéru figurují i obrazy od Michala Ožibka, rodáka ze Šumperka. Další jeho díla může host objevit v konferenčních sálech.
Pokoje v barevných stěrkách
Barevná typologie stěrek pokojů, cihlová, nugátová, olivová a šedomodrá, jsou citlivě určené pro rozjasnění i definici velikostí dispozic či geografické orientace na jednotlivých podlažích. Pokoje jsou vybaveny nábytkem od tuzemské značky Master & Master, interiér je dále doplněný jemnými křivkami v podobě světel od Muller van Severen, jež dodávají pokojům osobitý a svěží detail.
Dva apartmány v horním 6.patře naproti wellness zóně mají vlastní terasu s venkovními křesílky a ručně foukaná exkluzivní svítidla od firmy Brokis. Větší apartmán má velkorysou rozlohu i výhled po celém obvodu pokoje, rozkládací pohodlnou pohovku pro více hostů i vanu s unikátním výhledem do přírody i na terasu.
„Původní centrální schodiště vedoucí ke všem pokojům je zdůrazněné v šedorůžové stěrce, a tvoří tak spolu se světelným závěsem opálových i tónovaných foukaných koulí dominantu celé budovy,“ upozorňuje designérka Lucie Koldová.
Perla českého funkcionalismu: hotel AXA se chlubí trubkovým nábytkem |
Výhled na hory
Střešní nadstavbě vévodí dřevo a intimní atmosféra zázemí určená k odpočinku, která je podpořena ambientní povahou světelných objektů rozprostřených po celém prostoru saunového světa. Dekorativní osvětlení saun působí netradičně a výjimečně zároveň.
Výhled z otevřené střešní terasy pak sahá až na horizont monumentálního horského reliéfu hlavního jesenického hřebene. Realizace trvala bezmála tři roky a představuje největší soukromou investici do turistického ruchu ve městě.
Velkorysá rekonstrukce vsadila na udržení původních exteriérových rysů, současný design a prostorovou vzdušnost v interiérech, kterou podtrhuje atmosférická plejáda světelných instalací vytvořených na míru.