

Odvaha a houževnatost, výdrž a kontrastní lehkost. Všechny tyto kvality se podařilo dostat do přestavby staré řadovky v Melbourne. Nový majitel se rozhodl jít po stopách svých italských prarodičů a dostat do rekonstrukce italské „la dolce vita“ v moderní podobě.
Autor: Angelucci Architects
Ze starého řadového domu zbylo pramálo, o nic speciálního majitel nepřišel. Ten si vybíral spíš lokalitu. Chtěl se vrátit do míst, kde jako imigranti začínali jeho prarodiče, když do australského Melbourne připluli z Itálie.
Autor: Angelucci Architects
Itálie jako kolébka všeho byla ústředním leitmotivem celé přestavby. Dům v italské čtvrti zadal jako projekt potomek italských imigrantů kanceláři Angelucci Architects, kterou vede architektka s italskými kořeny Enza Angelucci.
Autor: Angelucci Architects
Enza pracuje pod hlavičkou vlastního studia už pětadvacet let a ve své praxi ráda kombinuje tři stěžejní prvky: důkladný průzkum dané lokality, mezinárodní zkušenosti, které dokážou výsledku vdechnout mimořádný rozměr, a využívá moderní technologie a materiály.
Autor: Angelucci Architects
Přestavba měla od počátku jasnou linii i název. Tým architektů si ji pojmenoval jako nido, což v překladu do češtiny znamená jak poetické hnízdo, tak až italsky klišovité doupě nelegálních činností.
Autor: Angelucci Architects
Celý dům je vyladěný do poslední tečky. Kromě týmu architektů se na finálních dokončovacích pracích podílela designérka Karin Bochniková, která dům dekorovala, a její nápady dodaly městské vilce hravost.
Autor: Angelucci Architects
Když si majitelé dům před lety pořizovali, uvažovali o něm jen jako o stavbě určené pro jeden pár. Postupem let, vývojem rodiny i progresivními návrhy se změnil koncept vily i skladba obyvatel a domek obývá šest lidí.
Autor: Angelucci Architects
Pestré pastelové tóny a jemná hra světel, stínů a dokonale odladěných barevných tónů, které si vzájemně lahodí, zcelují starou, původní část domu, ve které je i historický krb, s moderní přístavbou.
Autor: Angelucci Architects
Výsledek je dokonale elegantní a trendy. Na sto sedmdesáti metrech čtverečních se střídají kvalitní materiály, struktury. Zde se sklo, dřevo, teraco, masivní dřevo, vlna a samet skládají v perfektně harmonickou kompozici.
Autor: Angelucci Architects
Barvy v domě navazují na neutrální základy, jako je například obytná hala vybavená dřevěnými lištovými obklady a zařízená legendární sedací soupravou Togo od francouzské firmy Ligne Roset, kterou navrhl designér Michel Ducaroy.
Autor: Angelucci Architects
Stavba v sobě spojuje závan designu starého dobrého evropského kontinentu spolu s australským odlehčeným přírodním a nekomplikovaným stylem. S tím souvisí i celá koncepce přestavby. Do domu architekti pustili více přirozeného světla a nabídli obyvatelům nové a uklidňující průhledy.
Autor: Angelucci Architects
Z ulice může být dům matoucí, ale skýtá i odpočivná, klidová zákoutí v nečekaných souvislostech. Sklípek pro posezení s přáteli má tajemnou atmosféru a ducha starých časů.
Autor: Angelucci Architects
Z nádvoří rovnou na bar. Minimalistickou tabuli si oblíbily zejména návštěvy a není divu, kvalitní propojení exteriéru a interiéru je předzvěstí dobře stráveného času. Díky němu se majitelům vrací i nákladná investice.
Autor: Angelucci Architects
Střešní okno v kuchyňském koutu je dalším přímým osvětlením kromě okna nad jídelní lavicí a barem. Kamenná oválná deska a vertikální obklady stěn, které se shodují s obkladem na míru vytvořených nohou stolu, vnáší do prostoru nebývalou exkluzivitu.
Autor: Angelucci Architects
Vertikála je vtipný moment realizace, který se opakuje v dalších a dalších obměnách v celém domě. Vertikální lamely na stěnách v obytných částech domu jsou ze dřeva, obklady v kuchyni i koupelně je doplňují v keramice.
Autor: Angelucci Architects
Dlouhý a úzký sprchový kout má zajímavý a nečekaný tvar, opět umocněný formátem obkladu. Výborně situované střešní okno proměňuje každou koupel v relaxaci.
Autor: Angelucci Architects
Betonové schody do sklípku vnáší do této nejpůvodnější části domu industriální poetiku a odlišují relaxační a nepravidelně využívanou část domu od zbytku vilky. Schodišti ve zbylých patrech dominuje dřevo.
Autor: Angelucci Architects
Celý dům je z logiky parcely úzký a architekti se museli s těmito dispozicemi vypořádat. Nově přidaná okna a lesklé nátěry stěn dokázaly přifouknout metry čtvereční a opticky místnosti rozšířit.
Autor: Angelucci Architects
Průhled z obývacího pokoje do kuchyně přes otevřené nádvoří symbolizuje celou koncepci domu, nebývalý mix zdánlivě nekompatibilních materiálů a barev přináší osvěžující a moderní výsledek.
Autor: Angelucci Architects
Děti si poradí s vlastními pokoji samy, proto pro ně architektka navrhla jednoduché prostory ve zcela neutrálních barvách, které si malí obyvatelé upraví a dozdobí podle vlastních přání a preferencí.
Autor: Angelucci Architects
Hry světel a stínů se v domě pasovaly takřka do dalšího stavebního prvku.
Autor: Angelucci Architects
Na střešní terase čeká jak na majitele, tak na návštěvy pravidelný bonus. Tím je stále zajímavé a měnící se panorama města, které je dokonalou kulisou pro odpočinek.
Autor: Angelucci Architects
Každičký centimetr v domě je náležitě využit pro umístění uměleckých prvků a ostatně i samotná konstrukce schodiště má až sochařskou preciznost.
Autor: Angelucci Architects
Ložnice majitelů domu je dokonalou přehlídkou textilních struktur a pestrosti materiálů. Kompozice obrazů a neotřelé okno společně ani nepřipomínají domácnost, ale mají až galerijní nádech.
Autor: Angelucci Architects
Sicilské posezení na střešní terase s citróny je další připomínkou míst, odkud předci majitelů městské vilky přišli.
Autor: Angelucci Architects
Pohled na fasádu domu ze západu
Autor: Angelucci Architects
Řez domem
Autor: Angelucci Architects
Řez domem
Autor: Angelucci Architects
Půdorysné řešení prvního patra
Autor: Angelucci Architects
Půdorysné řešení hlavního obytného patra tj. přízemí
Autor: Angelucci Architects
Půdorysné řešení sklípku
Autor: Angelucci Architects