náhledy
Šperkař Hanuš Lamr se usadil v centru Prahy v bývalém skladu. Historický prostor velký čtyřicet metrů čtverečních proměnila architektka Adéla Pečlová v ikonickou uměleckou dílnu a ateliér originálním autorským nábytkem a dokonalým osvětlením.
Autor: Tomáš Hejzlar
Interiér tvoří tři místnosti propojené zaklenutými dveřními otvory. Otevřený prostor respektuje povahu a životní styl šperkaře. Ořechově hnědá, královská modrá a odstíny zlaté vycházejí z povahy šperků a dávají jim prostor ještě více vyniknout.
Autor: Tomáš Hejzlar
Specifická modrá podlaha z betonové stěrky se rozlévá skrz všechny prostory, propojuje je a vytváří opozitum k bílým stěnám. Ty slouží jako výstavní prostory pro klientovi oblíbené umělecké artefakty.
Autor: Tomáš Hejzlar
Minimalistické řešení je dotažené do detailů a mezi podlahou a stěnami tak nejsou žádné předěly nebo lišty. Jako byste stáli uprostřed vodní hladiny, ze které vyrůstá okolní prostor.
Autor: Tomáš Hejzlar
Tři prostory protíná “výrobní linka”, která se vznáší pár desítek centimetrů nad podlahou. Probíhá všemi prostory a mění svou funkci od kuchyně po zlatnické stoly.
Autor: Tomáš Hejzlar
Židle jsou původní. Šperkař si na ně následně nechal přidělat kolečka. Při práci je třeba mít možnost pohybu a kolečka byla ideálním řešením ve spojení se zachováním původních židlí.
Autor: Tomáš Hejzlar
Zázemí ateliéru je elegantně vyřešeno přepažením vstupních prostor dřevěnou příčkou se šatní stěnou.
Autor: Tomáš Hejzlar
Oblíbené kusy nábytku architektka pro šperkaře zachovala a citlivě rekonstruovala. Sofa je pokryté hořčičnou sametovou látkou, která zve k posezení.
Autor: Tomáš Hejzlar
Dřevěná komoda je přetvořena na výstavní arboretum. Dvířka jsou rozřezána, předýhována a osezena na čela šuplíků, jemným stiskem je lze otevřít.
Autor: Tomáš Hejzlar
"V každém z nich jsou umístěny šperky z určitého období tvorby,“ vysvětluje architektka.
Autor: Tomáš Hejzlar
Velmi důležité bylo osvětlení. V ateliéru jsou dva typy - pro práci a předvádění šperků a na jednání a pobyt v prostoru.
Autor: Tomáš Hejzlar
Linka je vyrobena z topolové překližky, vrchní namáhaná deska je dubová. Celý blok drží trny a díky tomu levituje 20 centimetrů nad podlahou. Prostor je vzdušný a dobře se udržuje.
Autor: Tomáš Hejzlar
"Koupelnová" skříňka je mořená topolová překližka s corianovou deskou, do níž je vložen nerezový dřez.
Autor: Tomáš Hejzlar
Pohled do druhého dílenského místa a prostoru pro ukládání materiálu a podkladů.
Autor: Tomáš Hejzlar