Znojmo boduje na Facebooku. Na sociální síti je nejúspěšnější v Česku

  7:16aktualizováno  7:16
Téměř každý obyvatel Znojma sleduje dění ve svém městě na Facebooku. Stránky města na této sociální síti mají v přepočtu 0,72 fanouška na jednoho obyvatele. To je vůbec nejvíce v zemi.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Vyplývá to z aktuálního průzkumu Institutu veřejné správy na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity, na kterém spolupracoval s PR Akademií.

Mezi okresními městy tak Znojmo výrazně vyčnívá. Zatímco krajská města využívají Facebook všechna, deset procent okresních měst tuto sociální síť zcela bojkotuje.

Facebookové stránky jsou nejúspěšnější v Česku.

Facebookové stránky jsou nejúspěšnější v Česku.

„Ukázalo se, že města umějí být na sociálních sítích různě aktivní, ale také různě produktivní z hlediska života a komunikace na svých profilech. Čím aktivnější jsou z hlediska vlastního obsahu a jeho podoby, tím aktivnější je i jejich publikum. Nelze však jednoduše aplikovat přístup‚ čím více textů, tím více aktivity a nových fanoušků,“ komentuje zjištěné skutečnosti ředitel institutu Filip Hrůza.

Dalším z ukazatelů, na něž se průzkum zaměřil, byl počet reakcí na jednotlivé příspěvky. I v tomto se Znojmo vymyká průměru, získalo 134 reakcí na jeden facebookový post, oproti průměrným 35. Vítězem v této kategorii je se 185 reakcemi Praha.

Příspěvky na Facebook dávají každý den

Průzkum tak ověřil, že měřítkem úspěchu komunikace na sociálních sítích není pouze počet fanoušků, ale zejména dlouhodobá práce s atraktivním obsahem.

„Potvrzuje to právě Znojmo, které vede v počtu fanoušků na obyvatele, zároveň je ale též v popředí míry interakce u publikovaných příspěvků,“ komentuje data z výzkumu Roman Kučera, jenž vede vzdělávací centrum PR Akademie.

„Upřímně mě překvapilo, že některé radnice stále nevyužívají ke komunikaci s veřejností sociální sítě. Zvláště pak v době, kdy svůj oficiální facebookový profil mají ve stejném městě například hasiči nebo lokální sdružení,“ doplnil Kučera.

O facebookový profil města se ve Znojmě stará tisková kancelář - mluvčí města a její kolegyně. Snaží se zveřejnit nějaký příspěvek každý den. „Facebook je pro nás cenná zpětná vazba od občanů. Je vidět, o čem diskutují, co je trápí, dávají nám i různé podněty a ptají se na různé věci. Facebook vnímáme jako jeden z klíčových komunikačních kanálů s veřejností,“ říká mluvčí Zuzana Pastrňáková.

Kompletní výsledky průzkumu budou prezentovány na konferenci Jak mít komunikaci před volbami pod kontrolou, která se uskuteční 21. června 2018 na půdě Regionální hospodářské komory Brno v areálu brněnského výstaviště. Konference bude mimo jiné zaměřena právě na to, jaký obsah šířit přes sociální sítě a jak zaujmout různé cílové skupiny.

Autor:

Nejčtenější

Žena psychicky deptala synovu učitelku, vylákala od ní pět milionů

ilustrační snímek

Ve dne i v noci bombardovala žena z Brněnska desítkami SMS učitelku svého syna, ze které se snažila vylákat peníze. S...

Žena uvěřila, že prodá kočárek do USA, podvodníkovi ještě zaplatila

Auto srazilo v Praze chodkyni s kočárkem (14.12.2015).

Na svou naivitu doplatila devětadvacetiletá žena z Brněnska, která se snažila přes internet udat svůj použitý kočárek....

Řidiče přepadl hlad, kamion odstavil na rušné silnici a šel si pro oběd

Řidič odstavil v Břeclavi svůj kamion v rušné Sovadinově ulici a odešel do...

Svérázným způsobem vyřešil v úterý kručení prázdného žaludku řidič kamionu v Břeclavi. Svou soupravu zaparkoval přímo...

Do policejního autoparku přibylo zabavené Audi RS6, které propadlo státu

Jihomoravská dopravní policie od prosince 2018 využívá Audi RS6, které předtím...

Nový výstavní kus mají ve svých garážích jihomoravští dopravní policisté. Od prosince využívají vůz Audi RS6, který...

Hoteliér si patentoval soutěž v natažení koštýře vína, konkurenti se diví

Mendelova univerzita ke svému stoletému výročí připravuje víno z vlastní dílny....

„Natažení koštýře vína na čas“ už by si do pozvánky na vinařské akce neměl dát jen tak leckdo. Hoteliér z Mikulova si...

Další z rubriky

Aktivisté končí se soudy kolem obchvatu Břeclavi, raději chtějí jednat

Kolem Němčic je obchvat za 46 milionů

Vleklý soudní spor týkající se břeclavského obchvatu, který vedly ekologické spolky Děti Země a Voda z Tetčic, je u...

Do cestovního ruchu pronikají roboti, představí se v Brně na výstavišti

V Brně začal veletrh Regiontour.

Brněnské výstaviště od pátku ožije cestováním. Až do neděle bude hostit veletrhy cestovního ruchu. Na české luhy a háje...

Na jižní Moravě chybí referenti i klíčoví úředníci, nezabraly ani příspěvky

Desítky nových pracovních míst přibude na Ostravsku a Karvinsku pro úředníky....

Jižní Morava má nouzi o úředníky. Radnicím chybí „obyčejní“ referenti i klíčoví vedoucí odborů, někde déle než rok....

Najdete na iDNES.cz