Pondělí 24. února 2020, svátek má Matěj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 24. února 2020 Matěj

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Na cestu vlakem z jižní Moravy můžete potřebovat až tři lístky

V polovině prosince se po roční rozsáhlé výluce vrátí všechny vlaky zpátky na brněnské hlavní nádraží. Nicméně pro cestující po železnici v Jihomoravském kraji přichází oproti minulosti nebývalé množství dalších změn a novinek. Přinášíme odpovědi na sedm základních otázek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K36a22r71e32l 88F34a77j37t 5558262151863

Tak ono dá smlouvu soukromému dopravci na páteřní rychlíkovou trať, když ten nemá dořešeny přestupní tarify, to je taky velké umění ... on totiž každý nejede cestu hlavní nádraží - hlavní nádraží :-/

+1/0
16.12.2019 9:00

R93e20n72a42t87a 84H11a62v25l10í61č61k40o10v18á 3449696833525

Proč to dělat jednoduše, když se to dá krásně zkomplikovat... Cestující, trhni si nohou a hledej a plač/plať...

0/0
15.12.2019 7:39

P49e59t17r 44B92á40č14a 8535696795265

Staci mi jedny klicky od auta, mastnou tyci nejezdim.

+1/−3
13.12.2019 18:00

D37r55h82l14í80k 70A54l44e54x58e20j 4563342353584

To mohl vymyslet někdo, kdo viděl vlak akorát na obrázku a "sedínku" si vozí v autíčku (nejlépe služebním). Do vedení se prodrali mladí vyštudovaní ekonomové bez špetky praxe a životních zkušeností. Jak se to zpívá v té písničce.. "Študovaní, inženýř, sinus, kosinus, de.....a.... Myslím nejen na kraje, ale i vedení ČD a ministerstvo dopravy..

Za Rakouska-Uherska se taky rozprodávaly železnice soukromým doprvcům a pak je zas skupoval a železnici sjednocoval. Kdo se nepoučí z historie, musí ji prožít znovu..

A s tím ziskem kraje to asi nebude tak růžové, nakonec někoho pověří výběrem jízdného a budou se o zisk dělit...

Viz zdravotnictví: Dřív peníze rozděloval stát na jednotlivé kraje a zdravotní zažízení přímo, dnes min. pětinu z toho spolkne kdoví koik zdravotních pojišťoven. A to vůbec nemluvím o tom, že zdravotní zařízení si musí doplňkové služby které provozovalo samo draho kupovat. (jídelny, úklid, údržbu, sanitky...... ). A když se jde obohatit v tomto, proč by to nemohlo fungovat v dopravě.

+2/0
4.12.2019 9:03

M55i32r37o72s46l36a47v 81T45i12š51e70r 4229359534902

No hlavně, že víte, že za to můžou mladí, dědo. Třeba ve Zlínském kraji to "vylepšila" garda politiků 50+. Asi tolik k vaší logice. Jinak máte ve spoustě praktických poznámek pravdu, ale ty hloupé plivance to celé zesměšnily.

0/0
6.12.2019 14:07

P70e57t71r 40L81a44n13g54e34r 8392884220965

Ve zlínském kraji nově nebude možno koupit vnitrokrajskou jízdenku elektronicky a jízdenky na vlak jsou nepřestupné na autobus, takže tam jde vidět že to vymýšlely opravdu hlavy pomazané ;-D

0/0
14.12.2019 11:58

P14e15t57r 33L45a16n78g93e23r 8572884630185

Ještě že jsou příští rok krajské volby, myslím, že po tomhle paskvilu tam nastane politické zemětřesení.

+1/0
14.12.2019 12:05

J55a66k97u35b 51Z92e83m45á83n13e42k 2634113821918

Nikde nečtu, že by byl za takto zpackané uvolnění železnice pro soukromé dopravce odejit ministr dopravy a propuštěni příslušní úředníci na krajích.

Jak celostátní tarif až za rok? Proč jízdenky jen v krajských aplikacích? To se všichni zbláznili? Nejsme v Ugandě, je 21. století, uprostřed Evropy.

+4/0
3.12.2019 20:51

Š54t37e43f81a22n 51F55r89i53č65a 7172778293546

Není to žádný přínos. Kraj si vzal obyvatele kraje jako rukojmí pro své nepromyšlené a neuvážené experimenty. Z Brna do Břeclavi jízdenky dvou dopravců a jednoho přerozdělovače veřejných prostředků. Na EC musí mít cestující jízdenku národního dopravce, na osobní a spěšné vlaky a některé rychlíky jízdenku kraje, na vlaky soukromého dopravce pak jeho jízdenku. Obecně vzato, poměry na železnici se vrátily zpět do věku 100 let za opicemi. Cestující, který si zakoupí kteroukoli z jízdenek, bude v nejednom případě odkázán na to, jak to nakonec dopadne. Zejména tehdy, nastanou-li mimořádnosti v dopravě. Nezřídka bude nucen přihlížet tomu, jak mu před nosem odjíždí vlaky, ve kterých jízdenku nemůže použít.

+5/0
1.12.2019 6:59

M63i78c77h26a34e55l 48K46o78n72e89č85n55ý 6202303219499

Ano, těch cestujících jezdilo železnicí nějak moc a byla stím práce, tak jim to znechutíme ať neotravují a vyženeme je zpět do aut. Kterej Ynteligent to má na svědomí?:-/Rv

+5/−1
28.11.2019 23:43

O42n72d24ř92e39j 64S43e36k73e73r53a 1567796616499

Žádáme cestující, kterým se podařilo úspěšně si zakoupit přestupní zpáteční jízdenku do Uherského Brodu, aby se přihlásili k převzetí pozvánky do klubu Menza.:-P

+5/0
28.11.2019 12:53

I27v37a16n 82H87o98l31a14s 7740302803949

Co to.je za klub??

0/0
28.11.2019 15:50

R44o43b77e64r13t 97M54a86t65u79l22a 8907639846855

Co, když bude v zeleném vagonu plno? Lidi, kteří mají měsíční, roční jízdenky taky budou muset mít 3?;-D Ted bych nechtěl dělat průvodčího, protože to bude dost rizikové až budete někomu, kdo má koupené jízdenky nebo nastoupil do nezeleného vagonu říkat, že musí zaplatit pokutu...

+5/0
28.11.2019 12:44

J68o22s21e71f 14M29o43t16á92k 3706126821422

Přehledně 

+1/0
28.11.2019 6:50

P58a84v25e70l 34N88a22h54o78d38i19l 9772249570507

Tak to je slušnej bordel,to vymyslet dalo fušku,to je ta podpora cestavání na železnici

+6/−1
27.11.2019 22:11

I72v50a49n 12H75o18l67a29s 7880612683829

Když budete mít pocit, že váš váš dodavatel bere dlouhodobě na hůl, taky to budete řešit.

0/−2
28.11.2019 11:30

O71n39d58r31e95j 14M82a83c81h46a62c15e48k 9244600782986

Jasne a vyresim to takovymhle idiotskym bordelem, kterym nastvu uplne vsechny cestujici a zneprijemnim jim cestovani... to chce opravdu fistrona...

Ale co chtit po ANO a Simkovi, ze?

+1/−1
28.11.2019 14:10

I66v92a74n 19H64o91l44a29s 7390422923559

Proč všechny?? Spousta ludí včetně mě už dávno.jezdí po kraji na výhodnější jízdné IDS, proč by měli být naštvaní?

0/−1
28.11.2019 15:54

O19n16d12r15e10j 60M84a94c66h79a28c91e61k 9464880662666

Fajn, vsechny krome Vas... jste fakt jediny, koho znam, kdo se tohoto paskvilu zastava... zrejme na nem budete mit nejaky podil, ne?

Opravdu mi chcete tvrdit, ze tenhle chaos bude pro cestujici uzivatelsky priznivejsi?

+2/−1
29.11.2019 12:02

I65v23a12n 29H14o37l81a68s 7260772633499

A kolik lidí pravidelně cestujících vlakem vůbec znáte? A pro kolik se tedy něco změní k horšímu??

0/−1
29.11.2019 20:00

Š65t14e68f63a53n 49F53r16i95č41a 7212558773476

Pane Holasi, Vy jste jen obyčejný troll, protože tu otázku nemůžete myslet vážně. Problémy budou samozřejmě ti cestující, kteří vlakem cestují jen občas. Cestující ze Střelic do Havířova bude muset mít Ze Střelic do Brna jízdenku IDS JMK, z Brna do Ostravy Svinova jízdenku soukromého dopravce, a pokračovat pak na jízdenku národního dopravce. Když pojede o týdne později ze Střelic do České Třebové, bude mu stačit jízdenka národního dopravce. Když ale pojede další týden ze Střelic do Břeclavi tak má těch variant hned několik, podle toho zda z Brna použije vlak zařazený do IDS JMK, nebo mezinárodní rychlík EC, nebo vlak soukromého dopravce. Lístek v kapse mu bude k ničemu, pokud jeho vlak bude mít zpoždění, protože jiný vlak nesmí použít, dokud mu nepřijede ten správný. Co na to říci. Nad takovou nesystémovou změnou jistě nemohl sedět jeden d**il, nad tím muselo dumat více d**ilů.Rv

+3/−1
1.12.2019 7:18

I80v97a18n 39H45o98l82a82s 7500742353899

A jste schopen pochopit alespoň to, že za většinu vámi vyjmenovaných tragedií Jihomoravský kraj nemůže??

0/0
13.12.2019 18:45

J95a14n 82F10o72j78t26ů 3781873255784

Tak to měli vyřešit změnou dodavatele, ne tak, aby to "odskákali" cestující.

+2/−1
28.11.2019 20:43

I35v57a76n 34H22o26l21a16s 7150862923819

Změnou dodavatele? Jako že ty stovky vlaků denně odjezdí Jančura???

Zkuste příště aspoň trochu myslet, než něco podobného napíšete. Prostě dodavatel, který by V TUTO CHVÍLI (či v horizontu 2-3 let) zvládl veškerou železniční dopravu objednanou krajem, NEEXISTUJE.

0/−3
28.11.2019 21:33

J13a30n 44F79o55j20t30ů 3141843795124

Kdybyste se právě Vy zamyslel, možná by Vám došlo, že není nutné měnit najednou dodavatele v celém kraji, když píšete, že takový dodavatel, který by to zvládl, není. Ve Zlínském kraji, dalším z postižených krajů, nahradili v části kraje ČD Arrivou, ale myslím si, že je to stejně nešťastné, protože tam budou u obou dopravců platit jen krajské jízdenky. Část mohli i v Jihomoravském kraji nahradit jiným dopravcem, ale to píši jen proto, abych Vám ukázal, že teoreticky to možné je, ne že bych si myslel, že je to výhodné. Nejedná se o horizont 2- 3 let, jak píšete, ale výběrové řízení se vypisuje na delší období, tuším 10 let, a to už by i podle Vašeho mínění snad nahradit šlo. Takže, pane Holasi, než poradíte jinému, aby myslel, zamyslete se napřed Vy.

0/−1
29.11.2019 9:17

I74v28a25n 10H37o38l54a15s 7680642283299

Já se nad dopravou zamýšlím ve svém profesi už skoro 30 let, takže l mě nemějte obavy.

0/−1
29.11.2019 19:54

J23a66n 72F35o15j25t62ů 3181783885974

Jestli ta jihomoravská železniční doprava je výsledkem Vašeho skoro třicetiletého zamýšlení se, opravdu se nemáte čím chlubit. Už v jednom z předešlých příspěvků jsem na Vás vznesl přání, abyste blíže specifikoval Vaše povolání. Asi je to přísně tajné, když jste neodpověděl.

Není to z mé strany vychloubání, ale já jsem se podílel na řízení železniční dopravy 35 let, tak ještě máte co dohánět.

+1/−1
29.11.2019 20:24

Š94t17e90f74a94n 43F17r69i68č15a 7522918533196

A že se to neprojevilo.

0/0
1.12.2019 7:29

Š51t91e90f15a59n 64F36r97i61č79a 7602358963626

Když už neumí vymyslet nic dobrého pro obyvatele kraje, proč alespoň neškodit, že? Rv

+3/−2
27.11.2019 19:26

P40e59t74r 85L21a20n45g21e38r 8422474240935

Ještě že jsou v příštím roce krajské volby, po této egoistické šaškárně věřím, že v JMK a ZLK nastanou velké politické změny.

+10/0
27.11.2019 18:42

P69a84v21e52l 97K66h82a23i70l 2528659852968

Jen 3 lístky? A není to málo? Doufám, že příští rok se to vylepší. Vlastní lístek v každém bývalém okresu, ještě na tom trochu zapracujte. ;-D

+5/−1
27.11.2019 15:32
Foto

B91o44h52u63m76i42l 63M56i44c71h52a21l 3415784325401

Jenže ty tři lístky z titulku nesouvisejí vůbec s jízdenkami IDS JMK ve vlacích, ale s tím, že stát nedokázal včas realizovat uznávání jízdenek mezi dopravci (jedná se o jízdu odněkud z JMK někam k Ostravě, kde v tom figuruje RegioJet).

V rámci JMK se běžně jezdí na jízdenky IDS, protože to je skoro vždycky lepší.

+1/0
28.11.2019 21:19

P81a54v93e31l 31K88h83a67i20l 2758239532648

Jistě, souhlas, ale trochu ironizuji to stálé drobení cestování a jízdného. Nemohl jsem si to odpustit. Ale i titulek patří k článku. :-)

0/0
29.11.2019 9:22

M72a76r61t24i68n 53S58t23a45c96h 7941595262366

a co IN 100 nějak to nemůžu v článku najít ?

0/0
27.11.2019 15:08

P74a53v80e30l 27K86h47a64i27l 2178709382948

IN 100 bude od nového jízdního řádu znamenat 100 individuálních jízdenek při jízdě železnicí z Aše do Břeclavi nebo Č.Těšína. :-)

+1/0
27.11.2019 15:35

T80o84m33a93s 33N50o82v54a58c45e38k 7581152796322

IN100 je komerční nabídka ČD, čili není důvod ji uznávat tam, kde jízdenky ČD neplatí nebo u jiných dopravců.

0/−1
27.11.2019 20:33

M48a27r54t70i47n 83S73t85a33c60h 7761835872186

Však já se ptám jestli bude platit ve vlacích ČD na jižní Moravě

+1/0
27.11.2019 21:28

J37a32n 25F74o21j63t74ů 3561273385954

Evropské státy, včetně ČR, se spojily v Evropské unii. Nyní některé kraje jdou opačnou cestou a dělí hustou síť našich železnic na síť krajskou. Jihomoravský kraj si nakoupil, či nakoupí soupravy, které pronajme ČD. Co tak to dovést až tak daleko, že i strojvedoucí a další vlakový personál budou zaměstnanci krajů a vzniknou tak např. Jihomoravské či Zlínské dráhy? Nakonec by mohly kraje nahradit i SŽDC a místo ní spravovat železniční síť.

Nevím, jak je tomu teď, ale naše železnice byly a snad ještě i jsou, členy Mezinárodní unie železnic. Tyto železnice poskytovaly železničářům vzájemně několik volných jízdenek za rok. Vím, že je to pro většinu občanů ČR okrajová záležitost,ale jak to bude, když na takovou volnou jízdenku přijede např. Francouz? To ho naše krajské železnice vyloučí s patřičnou pokutou z přepravy?

Jednou z velkých chyb po roce 1989 byl vznik krajů, a to nejen kvůli železnici.

+8/−1
27.11.2019 15:05

I68v34a69n 36H71o81l58a88s 7580462843329

Jistě, z Prahy to viděli vždy nejlíp, jak to má jinde fungovat!! :-(

+1/0
28.11.2019 15:52

J20a49n 19F46o49j30t47ů 3261313765744

Pane Holasi, nejsem z Prahy, jsem rodák z jižní Moravy, nyní žijící ve Slezsku. Pragocentrismus se mi nelíbil, ale to, co teď předvádějí Jihomoravský a Zlínský kraj v železniční dopravě je otřesné. Vám se to snad líbí? Pokud ano, odepište, co obdivujete. Evropa se spojila do EU, ale uvedené kraje jdou v dopravě proti tomuto trendu.

+1/−1
28.11.2019 20:41

I56v30a30n 81H63o56l36a62s 7780232293559

Jihomoravský kraj, který objednává u ČD zdaleka nejvíce vlaků z celé republiky (možná jen Praha+Středočeský o něco víc), k tomu má velmi vážný ekonomický důvod, který jsem už několikrát zmínil. Dostávat téměř dvě desítky let velmi pofidérní rozklíčování nákladů za provoz objednaných vlaků, tedy s velikou mírou pravděpodobnosti být brán na hůl, by se nelíbilo nikomu, ani vám. A jestliže ani dvacet let jednání nestačilo k tomu, aby ČD prokázaly skutečné náklady a skutečné vlastní tržby, tak se holt musí aspoň ty vlastní tržby zaříznout.

Pro cestující na jednorázové jízdenky se přitom v podstatě nic zásadního nemění k horšímu, protože krajský tarif byl prakticky všude výhodnější než jízdné ČD. U předplatních jízdenek nesíťových může být pro někoho ta situace nyní horší, ale ne o mnoho. Takže větší smůlu mají jen držitelé In karet (síťových komerčních slev ČD), kterých je ovšem jen zlomek z celkového počtu cestujících.

Takže v celkovém součtu na tom kraj i jeho obyvatelé podle všeho vydělají protože cestující budou většinou jezdit levněji (pravda, to mohli i doteď, ale mnozí o tom ani nevěděli) a kraj na vlacích ušetří část (zřejmě nikoliv nepodstatnou) peněz daňových poplatníků.

0/−2
28.11.2019 21:42

J77a16n 64F36o17j57t26ů 3351773435664

Pane Holasi, domnívám se, že pokud nejste sám spoluautorem paskvilu jihomoravské dopravy, tak jistě máte mezi autory aspoň příbuzné nebo známé. I Vaše tvrzení, že Jihomoravský kraj objednává zdaleka nejvíc vlaků z celé republiky, které pak zjemníte tím, že možná Praha a Středočeský kraj objednává víc, nemáte podložené, ale i kdyby bylo pravdivé, tak by muselo být napsáno, že Jihomoravský kraj objednává téměř tolik vlaků co Středočeský a Praha, nebo o trochu méně. Vy ale napíšete, že jich objednává zdaleka nejvíce.

Ostatní kraje, kromě extrémních Jihomoravského a Zlínského, nebyly ČD šizeny?

I pro cestující na jednorázové jízdenky se zásadně mění to, že budou muset kupovat až 3 jízdenky, pokud nepojedou pouze v Jihomoravském kraji. Přitom mnoho pokladen ČD bude zrušeno. Když pojedu z Brna do Uh. Hradiště přes Přerov, budu muset mít jízdenku na Regiojet do Přerova, pak nějakou krajskou Olomouckého kraje (nebo ten snad uznává i jízdenky ČD) a pak krajskou Zlínského kraje. To se opravdu nic podstatného nemění?! Když některé kraje uznávají jízdenky ČD, proč je neuznávají i Jihomoravský a Zlínský

Říká se, že zajíci se počítají až po honu, neměl byste se závěry o ušetření peněz jak kraji, tak cestujícími počkat až na konec toho honu?

Já osobně bych raději jel na jednu jízdenku, než abych si kupoval 3 i za cenu, že bych zaplatil např. o 5 Kč více.

A o převzetí výkonu práce strojvedoucích, kteří budou řídit vlaky ve vlastnictví Jihomoravského kraje pronajatých ČD, kraj neuvažuje? Nakonec i spravovat železnice na území kraje by mohl sám kraj a nahradit SŽDC, která možná také kraj šidí. Nakonec by mohl kraj vyhlásit i Jihomoravskou republiku, kterou by možná Doněcká republika a Abcházie i uznaly.

0/−1
29.11.2019 8:59

I38v35a41n 63H16o17l90a56s 7580312183479

> Domnívám se, ...

Musíte si ty koule trochu víc naleštit, zatím vám to věštění opravdu nejde.

Pokud jde o ty výkony, tam jste to opět pouze nepochopil. Středočeský kraj a Praha totiž nejsou jeden kraj, ale 2 (ano, Praha je kočkopes - je současně městem i krajem), vlaky ovšem objednávají společně.

Vaše další nesmysly ponechávám bez odpovědi, protože žádnou si nezaslouží.

0/0
29.11.2019 19:58

J59a95n 34F38o67j76t81ů 3371943575704

Vím, že hlavní město Praha je zároveň i krajem, a v něm i Středočeském kraji funguje PID. Ne já, ale Vy jste napsal, že snad jen Praha a Středočeský kraj objednává více vlaků než Jihomoravský kraj. Proč mi potom vytýkáte, že jsem nepochopil, že jde o 2 kraje, když sám jste to zmínil? Asi to vaše "skoro třicetileté zamýšlení se nad dopravou" (jak jste se sám pochlubil) za mnoho nestojí.

0/0
29.11.2019 20:32

J95a26n 93F51o41j60t94ů 3681273405934

Já jsem nic nevěštil, ale jen jsem se Vás zeptal, zda Jihomoravský kraj nechce od ČD převzít i řízení lokomotiv, když soupravy budou kraje a zda by nepřevzal i správu železnic na území kraje a nahradil by SŽDC. Nakonec jsem se s nadsázkou zeptal, zda kraj nechce vyhlásit i samostatnou Jihomoravskou republiku.

Tedy z mé strany jen dotazy, ale Vy jste naopak věštil, že změnou ušetří jak kraj, tak cestující. Na to jsem Vám napsal, že zajíci se počítají až po honu, abyste konec toho honu vyčkal.

Jak sám musíte uznat, z mé strany žádné věštění, věštil jste jen Vy.

0/0
29.11.2019 20:42

I52v48a96n 28H10o31l25a16s 7220632313569

Jinak já jsem vůbec nepředpokládal, že z Prahy jste vy, ale že z Prahy se podle vás ta dopravní obslužnost řeší lépe než z míst, kde ty vlaky skutečně jezdí.

A protože do této oblasti díky své profesi stále docela dost vidím, tak vás mohu ubezpečit, že ZDO objednávaná kraji (alespoň v JmK) je násobně lepší než v dobách, kdy to centrálně řešil stát a okresy jen dodávaly požadavky a stížnosti.

0/−1
28.11.2019 21:44

J43a28n 68F96o29j11t49ů 3741883555974

Můžete specifikovat Vaši profesi, díky které do dané oblast dost vidíte?

0/0
29.11.2019 9:21

O45n16d45ř21e74j 61N17a89v56r52á89t78i92l 7436252374

Takže na vánoční trhy do Retzu vlakem za pár korun, paráda.

0/0
27.11.2019 15:03

J83i19ř93í 36H54o88l14o40m30e83l 9272760983296

V posledních letech byl zaznamenán každoroční nárůst cestujících na železnici. Pokud se tenhle nesmysl skutečně prosadí, nastane hromadný přesun zpátky na silnice a to se máme na co těšit. Životní prostředí také. Nepochybně bude třeba přijmout na krajských úřadech spoustu nových zaměstnanců, případně zřídit nové organizace, tímto se zabývající. Tohle je cesta, jak na naše, zatím uspokojivě fungující dráhy, zavést obdobný chaos, jaký mají již dnes v Anglii.

Po rozvrácení školství, bude teď tedy následovat rozvrácení dopravy.

+11/0
27.11.2019 15:03

H21a92n12a 72U17l71r12y84c18h70o11v88á 9680493528708

To by mne zajímalo, jak je možné, že ministerstvo dopravy místo národního dopravce České dráhy, jehož vlastníkem je právě zmiňované ministerstvo, dává přednost soukromému dopravci.

+3/−2
27.11.2019 14:44

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Najdete na iDNES.cz