"Smyslem kampaně je upozornit na nestandardní a neférové jednání kraje. Všichni zájemci o provozování drážní dopravy, tedy kromě Českých drah, byli vedením kraje vyloučeni z trhu," sdělil majitel Student Agency Radim Jančura.
Nabídka RegioJetu garantovala kompletní nasazení svých vlaků na dvou ztrátových linkách od roku 2012.
"Nabídli jsme kraji úplně nové vlaky a žádali jsme je o dotaci 98 korun na kilometr. Kraj v čele s hejtmanem Michalem Haškem si však vybral České dráhy, kterým platí dotace sto šedesát korun za kilometr," okomentoval volbu vedení Jihomoravského kraje Jančura. Podle jeho slov tak půjde z krajského rozpočtu na provoz na železnici zhruba o 180 milionů korun ročně víc.
Další dopravci na dráze až v roce 2014
Kraj měl s Českými drahami smlouvu do roku 2014. Její platnost však prodloužil až do konce roku 2019. "Vylučuji, že bychom panu Jančurovi jakkoli uškodili. Do roku 2014 máme smlouvu s Českými drahami, takže by nebylo fér spíš vůči Českým drahám, kdybychom dali smlouvu RegioJetu," uvedl radní kraje pro dopravu Jaroslav Pospíšil.
Podle něj bude mít Jančura za čtyři roky další šanci dostat se na železnici. Současně s prodloužením smlouvy se kraj s vedením Českých drah domluvil na tom, že do budoucna bude možné trh otevřít i jiným dopravcům. "Ti by mohli po roce 2014 zabezpečit až pětapadesát procent služeb," tvrdí Pospíšil.
Podle jeho slov považuje kraj konkurenci za užitečnou. "Jestli pan Jančura v kampani komentuje, že by RegioJet jezdila levněji a kvalitněji, než jiná firma, tak je to hloupost. Tohle musí prokázat až teprve soutěž," dodal.