"Magistrát informoval společnost Facebook o porušování Pravidel služby Facebook - porušování práv města Brna k ochranné známce a vydávání se za oficiální účty města Brna," uvedla vedoucí tiskového oddělení brněnského magistrátu Soňa Haluzová.
Neopomenula přitom dodat, že konečné rozhodnutí bylo plně v kompetenci společnosti Facebook.
Čtěte v pondělí v MF DNES: Recesisté si založili nový profil, rychle sbírá fanoušky.
Proč se mluví o porušování ochranné známky? Slova Žít Brno představují slogan, který pro město před lety navrhla marketingová firma Corporate Consulting Group. Za vytvoření identity města, jejíž součástí tehdy byl i slogan, si firma vzala 600 tisíc korun.
Město si ale zapomnělo koupit stejnojmennou internetovou doménu, čehož se chopili recesisté. Dnes na webu zitbrno.cz fungují jejich stránky se články, v nichž si dělají legraci z magistrátu a brněnských politiků.
Stránka zmizela z Facebooku v noci z pátku na sobotu. O smazání požádal právník Jakub Geisler, který je zaměstnancem kanceláře primátora Onderky.
Brněnští aktivisté se domnívají, že radnice jejich profil na sociální síti nechala smazat kvůli kritickému dílu pořadu Troublemaker, který informoval o jejich nových webových stránkách mampripominky.cz. Přes ně se mohou Brňané do zítřka vyjádřit k změnám v územnímu plánu.
Po zrušení původního facebookového profilu si aktivisté okamžitě založili nový profil Žít Brno RIP, který si během dvou dnů získal přes dvanáct tisíc fanoušků.