

Jubilejní dvacátý ročník čeká 20. a 21. června populární Agrotec Petronas rally Hustopeče. Od zrodu myšlenky na začátku století až po současnost si závod získal oblibu i nezaměnitelné místo v kalendáři, jezdí se v horkém červnu mezi jihomoravskými vinicemi. Na počest kulatého výročí bude letos pro fanoušky připraveno dvacet diváckých míst.
Autor: archiv Rally Hustopeče
U zrodu hustopečského závodu stála v roce 2004 myšlenka tehdejšího ředitele divize Iveco Agrotec Group Martina Rady zorganizovat rallyový podnik v místě působení společnosti. Pilotním projektem byla Agrotec rallye Show Modřice; první část podniku se jela v okolí Automotodromu Brno a druhá pak v okolí Hustopečí. Přihlášeno bylo 75 posádek, závod dokončilo 36. Nejrychlejší z nich byli Pavel Valoušek s Petrem Novákem na voze Toyota Corolla WRC.
Autor: archiv Rally Hustopeče
První Agrotec rally jako kandidátský podnik v polovině října 2005. Na start se postavilo osmadvacet posádek, do cíle jich dorazilo devatenáct. Kompletních 68,96 kilometru se jelo na asfaltu, šotolina přišla na řadu až později.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Historicky prvním vítězem se stala posádka Roman Odložilík – Miroslav Fanta na voze Renault Clio S 1600.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Po úspěšném kandidátském podniku byl hustopečský závod zařazen do rallysprintového kalendáře mistrovství republiky. I druhý ročník se odehrál na asfaltu. Posádky ocenily dobrou organizaci a poměrně svižný průběh soutěže. Termín závodu se přesunul do jarních měsíců.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Nejsledovanější osobnost se při třetím ročníku nepředstavila na trati, ale v zákulisí. Hostem závodu byl polský pilot F1 Robert Kubica, který přijal pozvání od českého jezdce Jana Kopeckého. A další zajímavost roku 2007? Jelo se kolem hustopečského rybníka, což vyžadovalo přítomnost záchranného potápěčského a hladinového týmu Vodní záchranné služby ČČK MS Nové Mlýny. Naštěstí nemusel zasahovat.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Jan Kopecký na trati Agrotec rally Hustopeče v roce 2007. Vítězem se tehdy ale nestal, dominoval Leoš Flídr s vozem Škoda Octavia WRC.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Václavu Pechovi se na trati Agrotec rally Hustopeče vždy líbilo, jak ukázal i v roce 2008. Vyhrál na voze Mitsubishi Lancer EVO IX.
Autor: archiv Rally Hustopeče
O dramatické okamžiky nebyla na trati Agrotec rally Hustopeče nouze ani v roce 2008. Závod byl součástí evropského poháru, posádky absolvovaly 14 rychlostních zkoušek. Své premiérové vítězství - první z mnoha - zde zaknihoval Václav Pech.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Před pátým ročníkem představil ředitel závodu Martin Rada na tiskové konferenci řadu novinek. Specifikem bylo uspořádání první „erzety“ na brněnském výstavišti s přejezdem vodního brodu. Zbytek závodu se jel v okolí Hustopečí.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Celý první den pátého ročníku provázelo špatné počasí s poměrně hustým deštěm. V důsledku špatného počasí byla zrušena čtvrtá rychlostní zkouška. Rally se přesunula do červnového termínu.
Autor: archiv Rally Hustopeče
V roce 2010 se rally kompletně vrátila do Hustopečí, čímž skončil experiment s pokusem prosadit se v Brně. V týdnu před konáním rally panovalo poměrně špatné počasí, což narušilo dost tratí rychlostních zkoušek. Ty se ale díky nesmírné snaze pořadatelů podařilo opravit. Již nechyběly úseky se šotolinou, které po sobě jedoucím vozům dělaly potíže kvůli zvířenému prachu. Proto došlo i k úpravě startovních časů mezi posádkami na dvě minuty.
Autor: archiv Rally Hustopeče
O sponzory bylo v minulosti třeba bojovat i při Agrotec rally Hustopeče. V roce 2010 se tam s jejich výrobky sešli například jezdci Václav Pech a Jan Kopecký a ředitel Martin Rada.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Největším tahákem v roce 2011 byl start posádky Kopecký – Starý se zcela novým továrním vozem Škoda Fabia S2000. Přilákal početné davy fanoušků. Zajímavosti tohoto ročníku bylo zařazení polookruhové vložky, celkově rally měřila 172,94 kilometru. Kopecký tento ročník podle očekávání vyhrál.
Autor: archiv Rally Hustopeče
V roce 2012 se jel pro organizátory doslova zběsilý závod. Kvůli stížnosti ekologů bylo nutné ze dne na den předělat itinerář, na dění dohlíželi i hasiči. Prvenství obhájili Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem.
Autor: archiv Rally Hustopeče
V devátém ročníku zaznamenala hustopečská rally vůbec nejmenší dosavadní rozdíl v cíli soutěže – 2,2 sekundy. O takový kousek vyhrál Jan Kopecký nad Václavem Pechem. Na trati se střídaly asfalt a šotolina.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Jubilejní 10. ročník začal slavnostním setkáním jezdců, pořadatelů, sponzorů a starostů obcí, v jejichž katastru se rally jezdí, ve vinařství Sonberk. Do závodu odstartovalo 50 posádek, celkově rally měřila 146,38 kilometru a další triumf si připsal Václav Pech.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Poprvé v Hustopečích soutěžila posádka Škoda Motorsport s novou Fabii R5 ve složení Kopecký – Dresler. Ta i přes počáteční problémy s defekty a deštivé přeháňky zvítězila. Diváky svojí účastí zaujala i zpěvačka Olga Lounová, která ukázala, že rozhodně není jen celebritou do počtu.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Jedenáctý ročník závodu, pořádaný jako Agrotec Petronas Synthium rally Hustopeče, přilákal největší počet zahraničních posádek. Přihlásilo se jich šestatřicet.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Jan Kopecký se v historii rally mezi vinicemi stal jejím nejčastějším vítězem. V Hustopečích vyjel na cílovou rampu ze všech nejdřív celkově osmkrát, první a poslední prvenství od sebe dělilo jedenáct roků.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Rok 2016 byl zajímavý mimo jiné i tím, že se ho zúčastnil největší počet ryze dámských posádek - dvě. Zároveň se Rally Hustopeče stala součásti šampionátu Slovenské republiky v rally, což přilákalo větší množství zahraničních účastníků.
Autor: archiv Rally Hustopeče
V roce 2017 se jelo ve znamení souboje škodovek. Ve vedení se střídal Kopecký se Švédem Tidemandem ve stejném voze Škoda Fabia R5. Nakonec opět dominoval vedoucí jezdec šampionátu Kopecký. Profesionální organizace v tomto roce přilákala i řadu osobností z kulturního života, např. zpěváka Daniela Landu, herce Davida Suchařípu nebo Lukáše Langmajera.
Autor: archiv Rally Hustopeče
V roce 2018 se poprvé představila domácí posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas s novým vozem Abarth 124 Rally RTG. Smolařem ročníku lze nazvat Václava Pecha, kterého technika zradila už na shakedownu a do soutěže nenastoupil.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Při absenci tovární posádky Kopecký – Dresler se v roce 2019 otevřely dveře pro nového vítěze. Využili toho Filip Mareš s Janem Hlouškem s vozem Škoda Fabia R5. Zajímavostí byla účast mistra světa v rally Itala Miki Biasioniho. Šlo o poslední ročník před covidovou pauzou, v roce 2020 se rally nemohla uskutečnit.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Návrat hustopečské rally do kalendáře se v roce 2022 nesl ve znamení smutné události. Při závodech na Slovensku tragicky zahynul dlouholetý ředitel rally Rudolf Kouřil, místo po něm zaujala Petra Mynářová, která tuto funkci vykonává doposud. Zvítězila „domácí“ posádka Jana Kopeckého (na snímku), jedoucí v barvách Agrotecu.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Pro Martina Radu je závodění vítaným relaxem, jímž prokládá svoje povinnosti ředitele a organizátora.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Vzhledem k velkým vedrům, které v době rally v Hustopečích a okolí obvykle panují, vznikla legenda o názvu rally HUSTO–PEČE. Proti ostrému slunci se každý chrání, jak může. Občas ale jezdce a fanoušky překvapí i déšť.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Kancelářská práce při Agrotec rally Hustopeče má mnoho podob. (2023) Kuriózní to ale bývá i na trati. Organizátoři vzpomínají třeba na to, jak dva roky po sobě skončila posádka Barvík - Mynářová mimo trať ve vinohradě. Vždy to odneslo šest hlaviček vinohradu. Zatáčka, které se od té doby přezdívá Barvíkova, se nachází nad obcí Popice s překrásným výhledem na Pálavu.
Autor: archiv Rally Hustopeče
Agrotec rally Hustopeče patří neodmyslitelně do hustopečských ulic. Start a cíl je již tradičně v Husově ulici, servisní zóna zůstává v areálu MOSS logistics v Hustopečích.
Autor: archiv Rally Hustopeče
20. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 je součástí: FIA European Rally Trophy pro jezdce a spolujezdce 2025, FIA Junior ERT pro jezdce, FIA Zóna střední Evropa HA, AUTOKLUB Mistrovství České republiky v rally 2025, AUTOKLUB Rally Challange 2025, AUTOKLUB Mistrovství České republiky historických automobilů v rally 2025, AUTOKLUB Juniorský mistr ČR, Dámský pohár ČR, Pohár 55+, Toyota Yaris Cup Czech, CSF Adam Cup, Pohár pořadatele AGROTEC Group, Memoriál Rudolfa Kouřila.
Autor: archiv Rally Hustopeče