Zatímco první etapu stavby zablokoval spolek Voda z Tetčic na dlouhých osm měsíců, a práce tak nabraly zpoždění, tentokrát podle brněnského šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Davida Fialy žádné komplikace nenastaly.
„Předpokládáme, že k předání staveniště, a tedy i k zahájení prací na druhé etapě za 1,6 miliardy korun, dojde v dubnu roku 2020. Jsem rád, že se tentokrát podařilo získat všechna stavební povolení bez průtahů, s nimiž jsme se setkali u první etapy,“ poznamenal Fiala.
Nejtěžší na druhé etapě je proražení tunelu pro tramvaj. Skálu budou stavaři odstřelovat od září, kvůli čemuž až dva roky nebudou jezdit tramvaje linky číslo 1 mezi Bystrcí a Pisárkami.
„Ušetří nám to spoustu času a řidiče nepostihne kompletní uzavírka. Tunel má být dlouhý půl kilometru, dále etapa zahrnuje silnici vedoucí vedle nábřeží nad řekou,“ vysvětlil Fiala.
Na stavbě se kromě silničářů podílí také město. Za zhruba 80 milionů korun zajistí zeleň v okolí staveb, chodníky nebo obslužnou komunikaci, která bude sloužit především pro Povodí Moravy.
„Zajišťujeme také úpravu unikátní neogotické kaple svatého Antonína z roku 1884, která je hned u trati. V první etapě se podílíme na vybudování lávky u ulice Bráfova, která spojí břeh řeky a Wilsonův les,“ vyjmenovala primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Nyní mají stavbaři hotové inženýrské sítě, kanalizaci, přeložky plynu i elektřiny pod budoucí výpadovkou z Bystrce na Jundrov. Koncem listopadu zprovozní most přes Žabovřeskou vedoucí do Bystrce.
„Ten však může být ještě nárazově uzavřen podle potřeb stavby. Do konce příštího roku budou v provozu i čtyři pruhy části silnice, která je součástí první etapy,“ dodal Fiala s tím, že celá stavba má být hotová do konce roku 2023.