Návštěvníci výstavy mají možnost se během tří týdnů přenést na silnice minulosti.
„Akci jsme plánovali téměř dva roky a teď ji společně rádi představíme v plné kráse a s patřičnou hrdostí, neboť se jedná o první zastávku této putovní výstavy,“ uvádí ředitel nákupního centra Jan Pazour.
Z Brna se přesune do dalších českých a polských měst. Konkrétní ale nebyl.
K vidění je například i závodní speciál hraběte Alexandra Kolowrata-Krakowského z roku 1907. Příslušník jednoho z nejstarších českých rodů byl úspěšným závodníkem, montérem a propagátorem značky v nejvyšších společenských kruzích. Známé je jeho vítězství v závodě do vrchu ve francouzském Gaillonu, kde projel cílovou páskou právě ve vozu z dílny Laurin & Klement.
Výstava je tak skutečně prodchnutá slavnou historií. „Tuto a další automobilové a motocyklové perly, které brázdí naše silnice již sto let, si pamatují nejen naši tatínci, ale i dědečkové a pradědečkové,“ poznamenal Pazour.
Sbírka ze zlínské garáže
Většinu exponátů zapůjčil sběratel a zlínský podnikatel Ladislav Samohýl. „Když jsem byl osloven spolupracovat na této akci, tak jsem neváhal a hned začal sestavovat seznamy aut a motocyklů, které na výstavu zapůjčím. Vybrat téměř ze sta nasbíraných exponátů Škoda – Laurin & Klement bylo popravdě horší, než ke každému autu napsat jeho příběh,“ popsal sběratel.
Sám by vyzdvihl například model L&K G z roku 1909. „Můj otec Alois jím podnikl společně s Eliškou Junkovou jízdu na šedesátém výročí závodu Targa Florio či spanilou jízdu ke stému výročí Monte Carla,“ dodal.
Na návštěvníky kromě historické mechaniky čeká i kvíz o odměny. V sobotu 18. února budou mít zájemci možnost vyfotit se v dobovém ateliéru v kostýmech a s historickými auty. O posledním víkendu akce si pak mohou zasoutěžit v simulátoru závodního speciálu.