Diskuse k článku

Zmatky s autobusy, žízeň, málo laviček. Cestující v Brně trápí výluka

„Jak se dostanu na to dolní nádraží?“ To je teď ta vůbec nejčastější otázka na brněnském hlavním nádraží od zmatených cestujících, kteří nevědí, proč vlaky nejedou jako obvykle. V sobotu totiž kvůli opravě viaduktu začala tříměsíční částečná výluka brněnského železničního uzlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I93v60a48n 26H41o47l25a59s 5107957708617

"Tesco Dornych" je JEDNO z třiceti míst. A čím zase okecáte Albert a Billu přímo na Svoboďáku? Co třeba je Billa je moc nízko a Albert zase moc vysoko??

Prostě stačilo hned na začátku napsat "obchody v centru sice stále jsou, ale mně se nelíbí, mám to o 5 metrů dál, než v minulosti a mám ještě padesát dalších nesmyslných pseudoargumentů, proč to dnes stojí za ... " a já si mohl ušetřit zbytečné vysvětlování trollovi.

0/0
7.6.2017 11:05

I41v63a87n 23H68o70l15a39s 5477467888757

Reakce na Miloslava Sedláčka.

0/0
7.6.2017 11:06

Š47t92e64f97a62n 26F85r73i64č46a 7702798843516

Díky těmto třem měsícům alespoň každý vidí, jakým nesmyslem je vůbec byť jen uvažovat o nádraží v odsunuté poloze. Brňákům je to jedno. Vlakem dojíždí denně především lidé z venkova. A kde se ocitnou? Dnes u tří kadibudek daleko od civilizace. Ale daleko od centra to pochopitelně bude vždy. Rv

+7/0
6.6.2017 21:16

M33i59l19o89s38l81a97v 19S93e31d53l28á90č81e18k 6474984114941

Ale to nádraží se ocitlo v centru Brna až na přelomu 19-20 století. Původně bylo na okraji města za tzv. městskými hradbami. Až teprve překotná výstavba továren a obytných domů ke konci 19 a na začátku 20 století dostala nádraží do centra. Už za 1 republiky se rodily plány na nové nádraží. A to si fakt myslíte že když bude nádraží v odsunuté poloze, tak tam nebude civilizace ? Mohou tam být nová obchodní centra atd. Z centra Brna stejně mizí klasické obchody a zůstávají jen bistra, kavárničky a butiky.

0/−7
6.6.2017 22:22

I49v63a24n 61H50o93l63a34s 5897767898397

Tomu nádraží se růzst Brna přizpůsoboval od samého počátku až doteď. Řidi si "tak to všechno přesuneme, to přeci není žádný problém", může opakovaně jen někdo, kdo o tom opravdu nemá ani ánung.

+4/0
6.6.2017 22:40

M13i77l42o32s41l38a52v 66S32e28d11l82á88č25e27k 6834784244811

No já přece psal že nejsem odborník na dopravní stavby. ale žádná modernizace stávající nádraží nenafoukne. Snad kdyby se nějakým způsobem dal rozšířit vestibul a průchod k vlakům

0/0
7.6.2017 9:10

L55i28b43o57r 68D34u28p23a48k 8513696157253

Jaké obchody si představujete, že by měly být v centru?

0/0
7.6.2017 8:55

M88i30l86o62s39l50a25v 80S10e22d60l48á96č76e70k 6784804774711

tak já pamatuji že tam bývali klasické prodejny potravin elektro drogerie, textil obchodní domy. protože v centru , taky bydlí lidé kteří se nebudou trmácet pro rohlík do hypermarketu. Teď to teda trochu zlepší obnovená tržnice na zelňáku

0/−1
7.6.2017 9:15

I42v41a70n 12H84o63l92a79s 5707337368777

> tak já pamatuji že tam bývali klasické prodejny potravin elektro drogerie, textil obchodní domy.

Ony tam nejen bývalY, ony jsou tam dodnes - samozřejmě o něco méně, než dříve, ale jen v historickém centru je těch potravin minimálně tři desítky desítky, drogérií aspoň dvacet (stačí si spočítat všechny Jasmíny, Tety, DM, Rossmann přímo na Masaryčce), oděvních prodejen min. 10, elektro například u Vichra, u Jakuba ... ).

Co všechno dalšího ještě nevidíte?

0/0
7.6.2017 10:38

M11i40l48o53s48l10a45v 82S66e63d43l58á50č71e78k 6864564564791

Jo vichr a pak ty domácky na Masarykové jsou jediné které přetrvaly. Jistě že tam jsou tety atd. Ale tyto obchody jsou takové neosobní studené. a co mi teda schází , je OD Petrov A Rozkvět. Ten se změnil v galerii malých obchůdků. A potraviny co tam jsou, jsou krcálky.

0/0
7.6.2017 10:47

I16v80a66n 29H60o94l50a25s 5387127728247

"Krcálek" Billa, Albert, Tesco (krcálky má sice na Maliňáku a ve Špalíčku, ale na Dornychu má ten potravinový hezkých pár set metrů čtverečních ...

Hele, až se vrátíte do našeho vesmíru, kde je to v centru tak, jak to popisuju, tak začne mít diskuse zase nějaký smysl ...

0/0
7.6.2017 10:52

M49i61l68o21s48l61a93v 14S24e47d29l30á69č62e82k 6554384834851

Já měl na mysli zlatý kříž. A ne tesco dornych

0/−1
7.6.2017 10:56

I98v14a13n 74H81o59l24a19s 5507757848947

Ty prodejny tam nejen bývalY, ale jsou dodnes:

Potraviny - odhadem tři desítky (včetně několika superhyper, několik pekáren, řeznictví, zelenin atd.), drogérií tak dvě desítky (stačí si spočítat všechny ty Jasmíny, Tety, DM, Rossmann je přímo na Masaryčce ... ), oděvy a obuv taktéž, elektro například Protec, u VIchra, u Jakuba, na začátku Cejlu (stále beru jen historické centrum), běžný sortiment (baterie, žárovky i leckde jinde).

Co dalšího ještě nevidíte, přestože to zjevně existuje?

0/0
7.6.2017 10:44

I31v97a52n 94H96o56l67a64s 5497367358197

Než jsem to dopsal podruhé, tak se prvn příspěvek přece jen objevil :-)

0/0
7.6.2017 10:45

M53i96l20o90s76l19a50v 21S34e37d89l63á35č51e27k 6454624654711

A ten vichr taky už není to co býval. nějak se to zmenšilo, nebo co?

0/0
7.6.2017 10:50

I16v70a51n 32H73o12l97a42s 5297127738427

JO, tak v tom případě doporučuji pořídit stroj času, jinak vám není pomoci.

0/0
7.6.2017 10:53

M11i92l21o96s72l19a12v 83S22e84d31l69á78č79e16k 6424404834601

pokud ho zkonstruujete , tak mi ho pošlete.

0/0
7.6.2017 10:57

T92o97m14á61š 17T54a64t90í87č13e75k 5480282220398

Zase až tak úplně jedno to Brňákům, co v Brně bydlí i pracují, není. Jejich starosti s nádražím, který není po ruce a kde člověk nepřesedne jak jen na jinou šalinu, začínají v pátek po obědě a trvají do nedělní noci.

0/0
7.6.2017 7:56

L27e53x32a 67A14l60e40x 9959915360630

v Idosu je zase perlička, že k vlakům jedoucím z Krpole, jede "náhradní autobusová doprava" linak P6, která je ovšem tramvají, tedy šalina. Po dotazu na provozovatele Idosu je to prý tak, že nemají jinou, než náhradní autobusovou dopravu v programu.

Zlatý cedulky...tam šlo napsat cokoliv :)

+1/0
6.6.2017 21:02

T19o90m88á50š 14T44a25t50í65č86e46k 5110332920958

Pěkný. :-)

0/0
7.6.2017 7:57

P69a82v70e82l 66B77o46u21c74n55í11k 4442911343385

Centristé prosazující "Nové nádraží Pod Petrovem" nebo "Nic nedělat" říkají, že největší výhodou nádraží v centru je a) docházková vzdálenost do centra, b) je u přestupního uzlu šalin. Pokud tedy mají pravdu, očekávám, že i v tyto červnové dny, kdy na hl.nádraží ubylo 300 vlaků a 25 tisíc cestujících denně, bude uzel u nádraží stejně přeplněný jako před týdnem.

Autobusy 60 a 61 od Dolního nádraží, šaliny P6 z Krpole a 2ka od Židenic budou plné lidí směřujících na uzel u nádraží, aby lidé zde a) vystoupili a šli do centra, b) přestoupili na jiné spoje.

Je tomu tak? Co myslíte? Je uzel u nádraží stejně nechutně přeplněný jako minulý týden a nebo tomu tak není?​

0/−7
6.6.2017 15:55

H87o22n71z65a 49K30a75r47á47s87e12k 1275881452308

Vaše dedukce je scestná hned v několika ohledech. Právě naopak - pokud značná část lidí nastupujících do tramvaje/jiné MHD v uzlu Hlavní nádraží předtím/potom jela/jede vlakem, tím více to svědčí o důležitosti uzlu coby návazného k vlakové dopravě. Uzlu, který v obdobném rozsahu (co do počtu linek) u odsunutého nádraží NEVZNIKNE.

Odsunovači prosazující "Nové nádraží u řeky" říkají, že vzdálenost na odsunuté (dolní) nádraží nebude nijak znatelně větší než na nádraží v centru. Je tomu tak? Co myslíte? Nikdo z lidí nevnímá, jak je dolní (budoucí odsunuté) nádraží poněkud z ruky a vzdálenější od většiny cílů dojížďky?

+5/0
6.6.2017 17:38

J82a49k95u31b 92K62a58m80e60n17i18c56k96ý 4259752557126

vsude daleko, lidi asi magori, ze zvonarky na svobodak mi to trva normalni chuzi 10 minut, co je tady v brne daleko, vsude blizko, ani ta mhd neni potreba, at nejsou lidi lini a chodi pesky, neni to daleko

0/−7
6.6.2017 19:35
Foto

B77r98o46n26i34s84l55a18v 67G65a80b46r46y93š 2962249521

Chci Vás vidět, jak chodíte pěšky do Bystrce... ;-D

+4/0
6.6.2017 21:33

I62v48a84n 20H73o30l79a65s 5747507738737

1,4 km "normální chůzí" za 10 minut. Fajn, a teď ještě tu o Karkulce ;-D

+3/0
6.6.2017 22:45

J72a68k47u50b 84K91a14m88e22n24i82c25k83ý 4569672617666

od zvonarky, pres vankovku, podchodem u nadru, pres letmo, josefskou a postovskou je to hned ;-);-)

0/0
7.6.2017 7:00

T17o54m68á70š 86T51a54t75í46č13e58k 5720512610268

Za deset minut to ale na Svoboďák nedáš ani hodně svižnou chůzí. Leda tak indiánskou.

+2/0
7.6.2017 8:04

I18v66a81n 72H76o57l33a78s 5237977688167

Ano, to je právě těch 1.4 km, a "za deset minut normální chůzí" je normální nesmysl.

0/−1
7.6.2017 10:49

M79i33l52o65s75l20a93v 87S97e29d97l35á65č87e77k 6434404874801

já nevím co se furt demagogicky oháníte uzlem? tak se uzel přesune k novému nádraží. A jak jsem už psal v předcházejících příspěvcích, když to nebude možné povrchově, tak to půjde pod zemí. Sice se to prodraží, ale myslím si že Brno už si zaslouží pěkné a moderní hlavní nádraží. Třeba takové jaké má Vídeň nebo Varšava. Tam to teda bylo usnadněno tím že byla za války zničena a tak se vlastně stavělo na zelené louce.

+1/−4
6.6.2017 22:31

I54v42a20n 47H36o32l87a47s 5677487488877

> já nevím co se furt demagogicky oháníte uzlem? tak se uzel přesune k novému nádraží.

Demagogické je právě to tvrzení, že "se uzel přesunue". To prostě možné není (tak, aby nový excentricky umístěný uzel měl plnil svoji úlohu stejně dobře, jako ten v centru, tečka.

+3/0
6.6.2017 22:42
Foto

B47r43o85n78i64s52l24a59v 53G53a35b59r29y88š 2482429881

Ja jsem teda v nedeli nemel problem. Vim, kde je zidenicke nadrazi, nasel jsem si odjezd, koupil na internetu jizdenku, prisel jsem na nadrazi, nastoupil a odjel. Zase ze sebe nekteri delaji analfabety.

+6/0
6.6.2017 14:41

M75i78l46o13s59l41a82v 91S84e83d26l36á32č55e53k 6224494424821

Tak v neděli není až takový frmol ve městě. tak to bylo bez problémů. uvidíme teď ve všední dny

0/0
6.6.2017 15:33

P51e38t33r 88B15á37č61a 8645926775585

Nekteri ani nemusi delat.

0/0
6.6.2017 16:31

M60a52r50t44i18n 17B65u95r62e59š 3686515428951

Tady není řeč o Židenickém nádraží,ale o Brno dolní nádraží což je obvykle nádraží pro nákladní vlaky a jen ve výjmečných situacích slouží pro osobní vlaky.

Ohledně Židenického nádraží si myslím, že je na něm vidět, že slouží spíše pro menší počet lidí a ve špičce je přeplněné. Vystupoval jsem tam v pondělí okolo 7 ráno a vyhrnulo se tolik lidí, že podchod byl chvíli ucpaný. Ve špicce je děs běs.

0/0
6.6.2017 18:19
Foto

B69r47o13n21i51s18l90a64v 59G36a60b24r24y53š 2352119801

Článek je o výluce hlavního nádraží v Brně. Čili řeč je o dolním nádraží i o židenickém nádraží.

+1/0
6.6.2017 18:25

J39a50n 49L75u19k70á36š 7927933523962

Ano, pro nas, co bydlime v dojezdovem spadu nadrazi Zidenice, je tato vyluka vyhodnejsi.

To ovsem nemeni nic na tom, ze pokud bychomu museli jet z Dolniho, je to slusnej opruz navic.

0/0
6.6.2017 18:53
Foto

B10r86o80n89i30s76l62a29v 69G98a42b50r97y45š 2382969191

I kdybych bydlel v Lískovci, pojedu do Židenic.

+1/0
6.6.2017 18:55

P16e35t35r 54B22á82č59a 8805166135755

Jesteze jezdím jen autem.

+1/−1
6.6.2017 14:24

M94a15r21k64é37t10a 44I81l72l41o53v24á 2206834132449

Jela jsem v sobotu přes Brno a v neděli zpátky. Moje zážitky? Děs, žádný informátor na nádraží v Židenicích, jedna trapná šipka směrem k šalině, žádné informace, bloudící lidé, které navigovali ti zkušenější. V neděli ještě horší - jedna informační cedule v průchozím vestibulu, pouštěli jsme nákladní vlak, který jsme vzápětí předjeli, zpoždění 17 minut (což považuji z úspěch). Na nádraží opět žádný informátor, opět bloudící bezradní cestující. To je připravená výluka......

+2/0
6.6.2017 14:13

P10e53t40r 68V82o45p80i79č20k91a 5262937837146

klasika, plna huba slibu jak bude vse ok a vysledek je chaos v Brne :(

+1/−3
6.6.2017 12:40

P94a24v65e97l 90B68o64u59c76n65í91k 4242851343135

Brňáci, tihle všichni cestující Vám pěkně "děkuji" za vaši neschopnost se domluvit na poloze Nového nádraží. Jen 2.nástupiště na Dolním nádraží stálo 2,5 mil. Kč, letošní opravy vyjdou na 170 mil. Kč a nic, opakuji nic, se pro cestující nezlepší.

„Cílem oprav není zlepšení, ale prodloužení životnosti.“ ... „Opravovat musíme, aby mohl být v provozu železniční uzel, který je v současnosti na hranici svých technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách již zcela vyčerpána..." Miroslav Konečný, SŽDC, která je investorem oprav. Cit. z Brněnský Metropolitan, červen 2017.

A aby toho nebylo málo, příští rok bude pro změnu takřka roční výluka na jihu. Most a viadukt přes Svratku se již pomalu bortí.... a větší kapacita příjezdových tratí a nové nádraží stále v nedohlednu :-(

+7/−5
6.6.2017 12:24

H89o34n11z81a 24K75a45r34á32s65e12k 1885271792328

Přesně tak. Kdyby kdysi někdo nepřišel s nereálným odsouvacím nesmyslem, možná že by se modernizované nádraží pod Petrovem již dávno budovalo, byť samozřejmě také za cenu výluk (což ale není nic mimořádného - při přestavbě svých uzlů si tím prošly mj. Praha či Vídeň).

+5/0
6.6.2017 17:40

J15a29k26u74b 49K83a59m59e17n46i52c85k66ý 4169652927206

kdyby brno nemelo patocky a spol, uz mohlo byt davno misto dolniho nadrazi moderni nove nadrazi vcetne rekonstrukce zvonarky, kam by se presunuly od grandu autobusy ven z centra, ale to by pak nemohli byt aktivisti, kdyby nic nenapadali

+6/−11
6.6.2017 11:48

O79n96d95ř26e80j 68H60á48j91e35k 4487274

"Ven z centra", to jste napsal přesně. A to je taky ten hlavní důvod, proč většina lidí, kteří cestují vlakem, chtějí zachovat nádraží v centru. Aby nepřišli o návaznost MHD v centru.

+11/−1
6.6.2017 12:24

M68i63l44o43s12l26a17v 63S35e27d65l46á47č43e75k 6584824344541

ale přece problém přesměrovat MHD k novému nádraží. nebo zavést nové spoje MHD. Odpůrci nového nádraží , podívejte se někdy jak to na hlavasu vypadá ve špičce. Nedá se tam pomalu ani projít. a tyto davy cestujících jsou snadný úlovek pro kapsáře a jiné šmejdy. A ono to nové zase tak moc daleko od centra nebude

+4/−9
6.6.2017 13:41

M34a69r84t18i57n 29N83o23v93o76t56n80ý 3306256261154

No to teda je problém.

+4/0
6.6.2017 13:55

M45i32l40o87s98l55a71v 45S31e46d43l55á23č35e78k 6164264894971

A jaký? Jediný problém vidím v tom, že otcové města jsou liknaví a neschopni se konečně rozhodnout

0/−4
6.6.2017 14:10

I49v49a65n 54H45o86l48a19s 5227457118257

Jaký? Docela jednoduchý. Brněnská MHD se vyvíjela pldruhého století právě podle polohy hlavního vlakového nádraží. Proto se mají všechny páteřní (tramvajové) tratě protínají právě v tomto místě (v širším kontextu na mamém městském okruhu podél historického jádra). Neexistuje způsob, jak stejně efektivní uzel MHD, který je u současného hlavního nádraží, přesunout k případnému novému nádraží mimo centrum.

+4/0
6.6.2017 16:34

M12i86l59o36s61l19a13v 32S51e61d44l93á14č16e76k 6864584944791

Nejsem inženýr na dopravní stavby. ale myslím že když se sejdou kvalifikovaní inženýři tak by se přijatelné řešení našlo. Váš argument že se 150 let něco vyvíjelo a nejde to změnit mi připadá dost takový nijaký. to je jako kdyby někdo tvrdil že když lidé nepoužívali tisíc let toaletní papír , tak nejde změnit jak si efektivněji vytírat.

0/−3
6.6.2017 18:34

J74a59n 59L84u57k83á31š 7757623533562

Kdyby to bylo tak jednoduche, tak navrh, jak toto realizovat, byl predlozen spolu s navrhem polohy noveho nadrazi.

Sama skutecnost, ze nikdo tento navrh nevypracoval, ukazuje, ze to jednoduse proveditelne neni.

Laicky: podivejte se na mapu tramwajovych trati v Brne, podivejte se na zastavbu v sirsim centru a na polohu noveho nadrazi. Potom si zkuste najit, kudy byste tam ty trate dostal, IMHO dost neresitelny problem.

+3/0
6.6.2017 19:03

Najdete na iDNES.cz