Podle brněnského radního Petra Kratochvíla (ODS) rozhodly pro Gepard Express nižší cena a kratší čas cesty. Proti konkurentovi nabídl o 15 minut rychlejší spojení, proti současnému stavu bude časová úspora činit dokonce 35 minut.
Z Brna vlak nově vyjede ve 2:15 a na letišti zastaví ve 3:50, zatímco momentálně vyráží ve 3:48 a v cílové zastávce se ocitne v 6:00. V opačném směru nově zahájí jízdu ve 23:10, do Brna dorazí v 0:45.
„Za klíčové rovněž považuji, že se podařilo dohodnout pro cestující výhodnější časy. Při dřívějším příjezdu na letiště a pozdějším odjezdu z něj je možné stihnout celou ranní odletovou a večerní příletovou špičku. Tento požadavek byli schopni splnit oba zájemci,“ sdělil Kratochvíl.
Tuřanské letiště nevzkvétá, Brno chce zlepšit spojení na vídeňské![]() |
Brno dá na provoz vlaku za půl roku asi 14 milionů korun. Další peníze získá Gepard Express v dalších letech, protože spoj může i díky dotacím města provozovat až do prosince 2025.
Konkurenční RegioJet nicméně vedle jednoho dotovaného provozoval na vlastní riziko ještě další dva spoje, které mají odjezd z Brna v 11:48 a 18:48. S těmi však v červnu skončí. Žádné přímé spoje nechystají na léto ani České dráhy.
Dopravci Radima Jančury se vyřazení nelíbí a tvrdí, že jeho nabídka byla výhodnější. Dražší a časově delší byla cesta údajně jen kvůli tomu, že plánoval jezdit i přes hlavní vídeňské nádraží.
„V případě, že by se magistrát města Brna rozhodl RegioJet znovu oslovit, jsme připraveni u soutěžených spojů zkrátit jízdní dobu o 15 minut,“ snaží se mluvčí Regiojetu Alexandra Janoušek Kostřicová vrátit ještě dopravce do hry.