Diskuse k článku

Vedení Brna couvlo, nové nádraží může vyrůst i bez podzemní železnice

Nové nádraží a zároveň s ním podzemní železnice. Za touto kombinací si stálo bývalé vedení Brna. Nová sestava to však vidí jako dvě různé investice a brněnské „metro“ tak mizí v mlze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R93o51m40a86n 58N59o33v30a75k 6309621892156

Oficialne byla buodva Tesca u nadrazi jedinou a hlavni prekazkou prestavby hlavniho nadrazi vicemen v soucasne poloze, protoze by se na nej nevesly vscehny koleje...Tesco pujde k zemi... a nove pripadne opravene nadrazi nebude jeste v roce 2077 stat nikde...

+1/0
2.4.2019 18:24

P91e32t35r 26H46a56n73á76k 2608814146333

Právě že úprava MHD, jak je prezentovaná městem a hlavně kanceláří architekta města Brna obsluhu nového nádraží nezvládnou! Podle studie proveditelnosti je navazující MHD největší riziko nového nádraží. Pokud se nestihne kompletně přestavět do otevření nového nádraží, nastane kolaps-lidé se budou hromadit na nástupištích nebo začnou radši jezdit autem a zablokují Brno ještě více než teď.

Ve studii proveditelnosti byli popsané stavby pro MHD jako například nová městská třída či nová tramvajová trať vedoucí zčásti po městském okruhu ulicí Zvonařka a Masná. Přitom město sdělilo, že s některými stavbami přímo nepočítá a jiné raději vůbec nezmiňuje.

Přitom stavby pro MHD zmíněné ve studii jsou jakési minimum, které stejně zhorší lidem přijíždějícím do Brna dopravu.To se nebavím o zvýšených nákladech na MHD kvůli změně systému dopravy (z ideálního, kdy téměř všechny linky vedou středem kolem současného nádraží na ten, kdy se musí obsloužit zvlášť centrum a zvlášť nádraží).

+2/0
2.4.2019 16:49

V78l26a14s91t18i79m25i54l 55S79m47o60l68k21a 9869644236553

To, že nové nádraží u řeky ( z hlediska dostupnosti lidí ) je šlápnutím do hov... je jasné už od začátku. Proto, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, se nové nádraží spojovalo s vybudovámím severojižního diametru. I toto je jen taková náplast, která by skoro mic nevyřešila ( stejně by se muselo čekat a přestupovat ), ale mělo to být aspoň NĚCO. A teď se ukazuje, že to byl jen takový politický manévr, aby se to nové nádraží mohlo prosadit.

Naštěstí naše hospodářství spěje k tomu, že dost možná nebude žádné nové nádraží a jen se poopraví to staré. Což bude asi ta nejlepší varianta pro dojíždějící.

+2/0
3.4.2019 7:05

L35i10b83o82r 53B77e33n98á27t87s84k88ý 3422698357621

Ať už Holan zmizí do smetiště dějin Brna. Za éru Holana a strany zelených se všechny projekty zastavili, kromě podpory těch sociálních, na kterých se podíleli lidi z navázaných neziskovek.

+1/0
1.4.2019 20:28

J78a42n 28K38u67d49e47r45a 4583226843732

A není to apríl?

0/0
1.4.2019 15:30

Š56t35e68f18a62n 15F55r13i49č95a 7722368683196

Takže budu do Brna, stejně jako desetitisíce dalších lidí, jezdit autem. Vlak by mne zavezl někam, kam nemám namířeno.

+3/0
1.4.2019 15:13

A62l36i68c65e 46C76a35r15a41v53e46l84l86o 7844628488338

“Metro” v Brne je blbost na eNtou. Cele mesto je podkopane tunely, sklepy apod. To by nedelalo dobre “statice mesta”, pokud ale nekdo potrebuje nahrabat do kapsy, tak to stejne udelaj a nikdo za to neponese odpovednost, jako vzdy. Trebas Bures a Faltynek...nova hala pro Kometu bude kdy? :D

0/−7
1.4.2019 14:23

M40a91r58t52i91n 28R76u35z37i23c32k23a 1812698916697

To Praha take...

Ale Brno muze resit podzemni zeleznici/metro i bez diametru, a to i stavbou metra pod ulicemi napr. milanskou metodou v kombinaci s tbm.. a na okrajich s vyuzitim zeleznice...

0/0
1.4.2019 21:13

P58e86t20r 75K91o75v17a48ř51í92k 1241713779277

Rozumný postoj. Každému je jasné, že metro v Brně nikdo stavět nebude. Aspoň se tak nic neblokuje a může konečně začít.

+3/−3
1.4.2019 14:13

P70a50v10e71l 41B43o19u65c70n18í90k 4392191633135

Konečně rozumné rozhodnutí. Už ve Studii proveditelnosti z podzimu 2017 se jako rizikový faktor pro modernizaci Železničního uzlu Brno uvádí přidávání dalších a dalších "nutných" investic, které projekt přímo nevyžaduje.

A zatímco pro nové nádraží var. Řeka a všechny příjezdové trasy vlastní stát či město veškeré potřebné pozemky, trasa je dlouhodobě sledována, má povolení EIA, je zanesena do platného územního plánu, tak u tzv. Severo-jižního kolejového diametru zatím nebylo rozhodnuto ani jestli povede do Bystrce či Krpole, jestli začne v Chrlicích, ve Slavkově či v Modřicích. Není proto rezervované území. Jinými slovy jeho příprava má zpoždění 15-20 let. Jedinou realizovanou stavbou jsou základy Úřadu Brno venkov vedle Vaňkovky, které mají podzemní "komoru", kterou by vlaky SJKDiametru měly projíždět.

Pokud se nakonec rozhodneme pro nějakou brněnskou podzemku (a já si přeji, že ano), její realizace by byla mnoho let po zprovoznění nového nádraží. Proto ani dopravní modely pro posuzované varianty nového nádraží Řeka ani Petrov nezahrnovaly tzv. Severo-jižní kolejový diametr. Nová trasa šaliny a trolejbusu obsluhu nového nádraží zvládnou.

Pro zájemce: Dopravní modely jsou ve Studii proveditelnosti 2017. Ale varují vás, je to spousta výpočtů, grafů, všelijakých vzorečků, jednoho by to mohlo odradit :-)

+9/−4
1.4.2019 13:32

M90a58r83t53i24n 38S97t51r71á41n64s84k20ý 5106970136154

Jo. Jenže nákladní doprava tam je podstřelená. Docela krutě. A když to přepočítáte s reálnějšími čísly, tak vám líp vyjde Petrov....

+2/−3
1.4.2019 14:48

P57a19v52e80l 23B20o38u58c59n91í25k 4122841623655

A který z údajů týkající se nákladní dopravy je "krutě podstřelen" jak píšete? V jaké pod-variantě, ze kterého směru a v jakém časovém horizontu výpočtu? Smím-li se zeptat. Výpočty a vzorečky jsou k dispozici, každý se může podívat.

+3/0
1.4.2019 15:21

T52o45m59a43s 40C27e62n87e71k 6977374400763

K tomu nedojde. Nádraží zůstane kde je a VRT bude "jednou" jezdit na Dolní - ty změny vpodstatě už probíhají = rekontrukce tratí a sysémů na Hlavním a investice do Dolního z důvodu "výluky".

+1/0
1.4.2019 16:29

D57a97v64i71d 14M85a81c98k21ů 8310779480551

Toho metra je škoda, na Punkevních jeskyních je totiž už léta připravena jedna štola, na kterou by se to dalonapojit. Kdyby se to ještě trochu rozšířilo, za 1/2 hodiny by mohl být člověk z Brna na Macoše a ty zácpy na Lipůvce by to výrazně zredukovalo...:-P

+1/0
1.4.2019 12:48

P94e63t46r 81K48o86n77í97č41e74k 8504632725875

Hollan a spol. to za ty čtyři roky mohli prosadit, dohoukat a schválit taky, tak nevím, co teď držkuje, že to MMB mohl s MD/vládou zařídit jinak. Pokud jde to tak, proč to neudělali s Vokřálem?

+1/−1
1.4.2019 12:46

L93i30b79o82r 84B78e60n10á61t36s52k97ý 3982798667411

A který idiot dal minus?

0/0
1.4.2019 20:31

J23i80ř93í 84P31a98u50l 3896585507612

Tak snad pod novym vedenim mesta nezmizi i nadrazi.

0/0
1.4.2019 12:35

B77o26h33u24m18i41l 96M87i77c41h47a92l 3685934945121

Za těchto okolností snad zmizí.

Jinak to dopadne jako s ÚAN Zvonařka, kde taky mělo vzniknout napojení na MHD a od půlky 70. let nevzniklo NIC. Jet ze Zvonařky bylo za trest a dnes to není o nic lepší - kdo z dopravců může, jezdí ke Grandu.

+5/−1
1.4.2019 13:14

V20l38a50s87t97i41m98i60l 69S69m86o65l94k79a 9899334436273

Naprosto souhlasím: toto je ta jediná a naprosto zanedbatelná "maličkost" nového nádraží - dostupnost. Vše ostatní je lepší, jen ta dostupnost se podstatně zhorší. Ale nic nového - je to okoukané od Cimermana ( Hospoda na mýtince ). Ta se také stavěla tam, kam se hosté neměli dostat.

0/0
3.4.2019 7:12

J82a82n 37L21u44k65á11š 7917873103742

To se nebojte, tohle vedeni mesta ma pod kontorlou don Pablo, tudiz ta sama klika, co s presunem prisla a vyhodne tam nakoupila male domu.

0/−4
1.4.2019 13:42

L87i35b90o36r 95B40e60n17á62t63s46k26ý 3712548477541

Zase jeden z těch, kteří křičí, ale neví o tom nic.

0/0
1.4.2019 20:33

J41a91n 97K50ö24r58n51e21r 9216741974920

Pro projekt nádraží v odsunuté poloze jsou daleko podstatnější poměrně zásadní požadavky a výhrady nákladních dopravců, jejichž zapracování je dílem technicky nemožné, dílem celou tu srandu dostávají po finanční stránce úplně jinam (vyšla by pak hůř, než varianta pod Petrovem). Ale bez jejich splnění se pravděpodobnost, že na projet přispěje EU, limitně blíží nule. A narvat desítky miliard jen ze státního do projektu, o kterém se ví, že ho vlastně nechce ani nemalá část místních, další části je upřímně fuk a proti je významná část dopravců, je politicky těžko průchodné.

Existence nebo neexistence diametru na tom nemění vůbec nic.

+1/−2
1.4.2019 12:25

R84a86d15e52k 98H84o81d43a94ň 9396987481383

Za jeden z největších problémů považuji fakt, že o poloze nádraží rozhodují právě "místní", kteří ve výsledku tu železnici používají daleko méně než dojíždějící z blízkého okolí. Ti v Brně nemají možnost hlasovat (nejsou z Brna), přitom na ně ale nádraží dopadá daleko více, protože železnici využívají v podstatě denně. Obyvatelé Blanska, Kuřimi, Tišnova, Rousínova, Vyškova či třeba Vranovic by k tomu mohli často říct daleko více, než místní.

+2/0
1.4.2019 12:55

J25a80n 62K45ö66r64n66e95r 9216691984890

Nejsme v rozporu ;-)

+1/0
1.4.2019 13:01

L58i60b38o82r 79B24e30n41á67t32s74k57ý 3932278867721

Ale pane, právě místni na to posílají své daně. A ty chtějí mít konfort a to se nedá u projíždění u nádraží tak definovat. Nezlopte se, ale o tom kde má být v Brně nádraži rozhodne Brňák a ne kdo do Brno přijede a pak odjede a bydlí jinde!

+1/−2
1.4.2019 20:37

V14l58a11s92t58i22m97i77l 87S74m54o19l41k95a 9729274166623

Místní na to neposílají své daně - nebo lépe posílají, ale podstatně nižší částkou, než všichni ostatní. Pokud by se to mělo stavět jen z místních daní, tak by na to město ani kraj nenašetřilo ani za 50 let.

+1/0
3.4.2019 7:16

O49t34a 52S60u25k 5254778168704

Tak to jsem zvědav, jak to teď budou na "novém" nádraží chtít "ujezdit", protože se tam požadovaný rozsah železniční dopravy nevejde. Ale to se už dlouho ví, jen se o tom nemá mluvit.

+4/0
1.4.2019 12:21

P92a15v15e51l 48S77o93b91o62t67k15a 5400464

Ekonomicky nejvýhodnější by bylo posunout stávající nádraží o 1,5 metru na JJV.

Nic by se nezměnilo, ale všichni by si i tak přišli na své;-D

+1/−1
1.4.2019 12:22

P62a59v93e14l 68S21o10b70o59t57k50a 5400764

2 miliardy Kč.

Tolik stojí rekonstrukce současného nádraží.

NIC z ní se nepoužije na novém - nové musí stát než se staré zavře.

Myslíte, že někdo vyhodí 2 miliardy kdyby si myslel, že za 5 let se bude staré nádraží bourat?

Tj. bavíme se tu o nějakých 20 letech.

0/−2
1.4.2019 12:20
Foto

D61a29n 52R42u84b25í52n 4503153719

Tak snad někdy ve 22. století se domluví a vybudují železnici pro parní lokomotivy ;-D

+7/−2
1.4.2019 12:11

T82o33m15á40š 46K13u20c58h10a32ř 3137711928651

Naopak, jediné, co má smysl je ve městě dostat železnici (a metro) pod zem, aby nerozdělovala město na jen pár mosty pospojované izolované čtvrtě. Podívejte se na mapu Brna, a uvidíte, že koleje a železniční pozemky rozdělují Brno na v západní a o něco menší východní část a zbytečně zabírají ohromné procento využitelné a a nyní nepřekročitelné plochy, především na jihu Brna.

+9/−1
1.4.2019 11:58

K20a56r65e16l 98N43a56s63t20o71u25p74i48l 3290811880871

a z čeho by se to zaplatilo nám také řeknete?

+1/0
1.4.2019 12:18

P94a56v87e21l 80S62o79b63o66t48k98a 5500184

Z čeho se zaplatí rychlodráhy?

Ani ty nebudou moci vést po kolejích s přejezdy, nebýt chráněny před zvěří a stromy,..

0/0
1.4.2019 12:21

T72o89m36á86š 32K38u59c45h51a71ř 3247281238431

No to máte pravdu, spousta obcí ještě nedostala dotace na rozhledny a golfová hřiště..;-)

Zrovna brněnská dopravní infrastruktura je snad nezanedbanější, co se týče větších měst. Je tam ohromný dluh investic.

+3/0
1.4.2019 12:25

Najdete na iDNES.cz