Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o81m38á42š 19K93u54c45h79a49ř 3277511398561

Naopak, jediné, co má smysl je ve městě dostat železnici (a metro) pod zem, aby nerozdělovala město na jen pár mosty pospojované izolované čtvrtě. Podívejte se na mapu Brna, a uvidíte, že koleje a železniční pozemky rozdělují Brno na v západní a o něco menší východní část a zbytečně zabírají ohromné procento využitelné a a nyní nepřekročitelné plochy, především na jihu Brna.

+9/−1
doporučit
1.4.2019 11:58
Foto

D17a71n 30R89u28b51í86n 4583863959

Tak snad někdy ve 22. století se domluví a vybudují železnici pro parní lokomotivy ;-D

+7/−2
doporučit
1.4.2019 12:11

P47a58v53e70l 35B38o79u72c71n82í78k 4722471533845

Konečně rozumné rozhodnutí. Už ve Studii proveditelnosti z podzimu 2017 se jako rizikový faktor pro modernizaci Železničního uzlu Brno uvádí přidávání dalších a dalších "nutných" investic, které projekt přímo nevyžaduje.

A zatímco pro nové nádraží var. Řeka a všechny příjezdové trasy vlastní stát či město veškeré potřebné pozemky, trasa je dlouhodobě sledována, má povolení EIA, je zanesena do platného územního plánu, tak u tzv. Severo-jižního kolejového diametru zatím nebylo rozhodnuto ani jestli povede do Bystrce či Krpole, jestli začne v Chrlicích, ve Slavkově či v Modřicích. Není proto rezervované území. Jinými slovy jeho příprava má zpoždění 15-20 let. Jedinou realizovanou stavbou jsou základy Úřadu Brno venkov vedle Vaňkovky, které mají podzemní "komoru", kterou by vlaky SJKDiametru měly projíždět.

Pokud se nakonec rozhodneme pro nějakou brněnskou podzemku (a já si přeji, že ano), její realizace by byla mnoho let po zprovoznění nového nádraží. Proto ani dopravní modely pro posuzované varianty nového nádraží Řeka ani Petrov nezahrnovaly tzv. Severo-jižní kolejový diametr. Nová trasa šaliny a trolejbusu obsluhu nového nádraží zvládnou.

Pro zájemce: Dopravní modely jsou ve Studii proveditelnosti 2017. Ale varují vás, je to spousta výpočtů, grafů, všelijakých vzorečků, jednoho by to mohlo odradit :-)

+9/−4
doporučit
1.4.2019 13:32

O68t57a 65S16u17k 5844618308124

Tak to jsem zvědav, jak to teď budou na "novém" nádraží chtít "ujezdit", protože se tam požadovaný rozsah železniční dopravy nevejde. Ale to se už dlouho ví, jen se o tom nemá mluvit.

+4/0
doporučit
1.4.2019 12:21

Š23t38e36f25a84n 51F19r93i93č41a 7932608503826

Takže budu do Brna, stejně jako desetitisíce dalších lidí, jezdit autem. Vlak by mne zavezl někam, kam nemám namířeno.

+3/0
doporučit
1.4.2019 15:13

P20e51t69r 54H79a56n76á44k 2338764146593

Právě že úprava MHD, jak je prezentovaná městem a hlavně kanceláří architekta města Brna obsluhu nového nádraží nezvládnou! Podle studie proveditelnosti je navazující MHD největší riziko nového nádraží. Pokud se nestihne kompletně přestavět do otevření nového nádraží, nastane kolaps-lidé se budou hromadit na nástupištích nebo začnou radši jezdit autem a zablokují Brno ještě více než teď.

Ve studii proveditelnosti byli popsané stavby pro MHD jako například nová městská třída či nová tramvajová trať vedoucí zčásti po městském okruhu ulicí Zvonařka a Masná. Přitom město sdělilo, že s některými stavbami přímo nepočítá a jiné raději vůbec nezmiňuje.

Přitom stavby pro MHD zmíněné ve studii jsou jakési minimum, které stejně zhorší lidem přijíždějícím do Brna dopravu.To se nebavím o zvýšených nákladech na MHD kvůli změně systému dopravy (z ideálního, kdy téměř všechny linky vedou středem kolem současného nádraží na ten, kdy se musí obsloužit zvlášť centrum a zvlášť nádraží).

+2/0
doporučit
2.4.2019 16:49

P93e31t51r 79K21o85v37a51ř56í96k 1111633869297

Rozumný postoj. Každému je jasné, že metro v Brně nikdo stavět nebude. Aspoň se tak nic neblokuje a může konečně začít.

+3/−3
doporučit
1.4.2019 14:13

R72o84m77a15n 59N33o28v73a55k 6649471402816

Oficialne byla buodva Tesca u nadrazi jedinou a hlavni prekazkou prestavby hlavniho nadrazi vicemen v soucasne poloze, protoze by se na nej nevesly vscehny koleje...Tesco pujde k zemi... a nove pripadne opravene nadrazi nebude jeste v roce 2077 stat nikde...

+1/0
doporučit
2.4.2019 18:24

L73i34b78o14r 59B21e35n57á87t51s23k30ý 3182338987351

Ať už Holan zmizí do smetiště dějin Brna. Za éru Holana a strany zelených se všechny projekty zastavili, kromě podpory těch sociálních, na kterých se podíleli lidi z navázaných neziskovek.

+1/0
doporučit
1.4.2019 20:28

D22a49v15i66d 59M82a91c65k27ů 8260799410301

Toho metra je škoda, na Punkevních jeskyních je totiž už léta připravena jedna štola, na kterou by se to dalonapojit. Kdyby se to ještě trochu rozšířilo, za 1/2 hodiny by mohl být člověk z Brna na Macoše a ty zácpy na Lipůvce by to výrazně zredukovalo...:-P

+1/0
doporučit
1.4.2019 12:48

P74e86t41r 79K13o63n27í76č91e50k 8524612715845

Hollan a spol. to za ty čtyři roky mohli prosadit, dohoukat a schválit taky, tak nevím, co teď držkuje, že to MMB mohl s MD/vládou zařídit jinak. Pokud jde to tak, proč to neudělali s Vokřálem?

+1/−1
doporučit
1.4.2019 12:46

J43a64n 84K51ö10r29n47e42r 9246411724320

Pro projekt nádraží v odsunuté poloze jsou daleko podstatnější poměrně zásadní požadavky a výhrady nákladních dopravců, jejichž zapracování je dílem technicky nemožné, dílem celou tu srandu dostávají po finanční stránce úplně jinam (vyšla by pak hůř, než varianta pod Petrovem). Ale bez jejich splnění se pravděpodobnost, že na projet přispěje EU, limitně blíží nule. A narvat desítky miliard jen ze státního do projektu, o kterém se ví, že ho vlastně nechce ani nemalá část místních, další části je upřímně fuk a proti je významná část dopravců, je politicky těžko průchodné.

Existence nebo neexistence diametru na tom nemění vůbec nic.

+1/−2
doporučit
1.4.2019 12:25

A90l41i23c85e 42C40a93r37a22v64e80l49l14o 7684818578298

“Metro” v Brne je blbost na eNtou. Cele mesto je podkopane tunely, sklepy apod. To by nedelalo dobre “statice mesta”, pokud ale nekdo potrebuje nahrabat do kapsy, tak to stejne udelaj a nikdo za to neponese odpovednost, jako vzdy. Trebas Bures a Faltynek...nova hala pro Kometu bude kdy? :D

0/−7
doporučit
1.4.2019 14:23

P98a62v15e86l 96S57o10b42o74t79k21a 5810424

2 miliardy Kč.

Tolik stojí rekonstrukce současného nádraží.

NIC z ní se nepoužije na novém - nové musí stát než se staré zavře.

Myslíte, že někdo vyhodí 2 miliardy kdyby si myslel, že za 5 let se bude staré nádraží bourat?

Tj. bavíme se tu o nějakých 20 letech.

0/−2
doporučit
1.4.2019 12:20

Najdete na iDNES.cz