Pátek 21. února 2020, svátek má Lenka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 21. února 2020 Lenka

Diskuse k článku

Vedení Brna couvlo, nové nádraží může vyrůst i bez podzemní železnice

Nové nádraží a zároveň s ním podzemní železnice. Za touto kombinací si stálo bývalé vedení Brna. Nová sestava to však vidí jako dvě různé investice a brněnské „metro“ tak mizí v mlze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R88o50m20a95n 92N22o94v43a24k 6829171942956

Oficialne byla buodva Tesca u nadrazi jedinou a hlavni prekazkou prestavby hlavniho nadrazi vicemen v soucasne poloze, protoze by se na nej nevesly vscehny koleje...Tesco pujde k zemi... a nove pripadne opravene nadrazi nebude jeste v roce 2077 stat nikde...

+1/0
2.4.2019 18:24

P23e46t21r 64H58a74n73á59k 2118344726103

Právě že úprava MHD, jak je prezentovaná městem a hlavně kanceláří architekta města Brna obsluhu nového nádraží nezvládnou! Podle studie proveditelnosti je navazující MHD největší riziko nového nádraží. Pokud se nestihne kompletně přestavět do otevření nového nádraží, nastane kolaps-lidé se budou hromadit na nástupištích nebo začnou radši jezdit autem a zablokují Brno ještě více než teď.

Ve studii proveditelnosti byli popsané stavby pro MHD jako například nová městská třída či nová tramvajová trať vedoucí zčásti po městském okruhu ulicí Zvonařka a Masná. Přitom město sdělilo, že s některými stavbami přímo nepočítá a jiné raději vůbec nezmiňuje.

Přitom stavby pro MHD zmíněné ve studii jsou jakési minimum, které stejně zhorší lidem přijíždějícím do Brna dopravu.To se nebavím o zvýšených nákladech na MHD kvůli změně systému dopravy (z ideálního, kdy téměř všechny linky vedou středem kolem současného nádraží na ten, kdy se musí obsloužit zvlášť centrum a zvlášť nádraží).

+2/0
2.4.2019 16:49

V21l34a92s95t85i22m41i48l 35S55m36o73l53k89a 9529764666633

To, že nové nádraží u řeky ( z hlediska dostupnosti lidí ) je šlápnutím do hov... je jasné už od začátku. Proto, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, se nové nádraží spojovalo s vybudovámím severojižního diametru. I toto je jen taková náplast, která by skoro mic nevyřešila ( stejně by se muselo čekat a přestupovat ), ale mělo to být aspoň NĚCO. A teď se ukazuje, že to byl jen takový politický manévr, aby se to nové nádraží mohlo prosadit.

Naštěstí naše hospodářství spěje k tomu, že dost možná nebude žádné nové nádraží a jen se poopraví to staré. Což bude asi ta nejlepší varianta pro dojíždějící.

+2/0
3.4.2019 7:05

L57i78b39o45r 25B11e50n98á10t30s51k38ý 3492858327921

Ať už Holan zmizí do smetiště dějin Brna. Za éru Holana a strany zelených se všechny projekty zastavili, kromě podpory těch sociálních, na kterých se podíleli lidi z navázaných neziskovek.

+1/0
1.4.2019 20:28

J81a64n 74K21u64d37e84r31a 3826169345668

A není to apríl?

0/0
1.4.2019 15:30

Š86t86e31f96a84n 92F58r42i70č57a 7572808503886

Takže budu do Brna, stejně jako desetitisíce dalších lidí, jezdit autem. Vlak by mne zavezl někam, kam nemám namířeno.

+3/0
1.4.2019 15:13

A84l70i25c98e 67C31a25r28a24v50e90l12l29o 7534908848678

“Metro” v Brne je blbost na eNtou. Cele mesto je podkopane tunely, sklepy apod. To by nedelalo dobre “statice mesta”, pokud ale nekdo potrebuje nahrabat do kapsy, tak to stejne udelaj a nikdo za to neponese odpovednost, jako vzdy. Trebas Bures a Faltynek...nova hala pro Kometu bude kdy? :D

0/−7
1.4.2019 14:23

M33a57r37t47i49n 96R98u85z31i41c18k74a 1802278336177

To Praha take...

Ale Brno muze resit podzemni zeleznici/metro i bez diametru, a to i stavbou metra pod ulicemi napr. milanskou metodou v kombinaci s tbm.. a na okrajich s vyuzitim zeleznice...

0/0
1.4.2019 21:13

P36e15t60r 51K25o27v24a93ř71í68k 1161563939897

Rozumný postoj. Každému je jasné, že metro v Brně nikdo stavět nebude. Aspoň se tak nic neblokuje a může konečně začít.

+3/−3
1.4.2019 14:13

P38a87v79e72l 88B56o91u61c46n31í27k 4982811103825

Konečně rozumné rozhodnutí. Už ve Studii proveditelnosti z podzimu 2017 se jako rizikový faktor pro modernizaci Železničního uzlu Brno uvádí přidávání dalších a dalších "nutných" investic, které projekt přímo nevyžaduje.

A zatímco pro nové nádraží var. Řeka a všechny příjezdové trasy vlastní stát či město veškeré potřebné pozemky, trasa je dlouhodobě sledována, má povolení EIA, je zanesena do platného územního plánu, tak u tzv. Severo-jižního kolejového diametru zatím nebylo rozhodnuto ani jestli povede do Bystrce či Krpole, jestli začne v Chrlicích, ve Slavkově či v Modřicích. Není proto rezervované území. Jinými slovy jeho příprava má zpoždění 15-20 let. Jedinou realizovanou stavbou jsou základy Úřadu Brno venkov vedle Vaňkovky, které mají podzemní "komoru", kterou by vlaky SJKDiametru měly projíždět.

Pokud se nakonec rozhodneme pro nějakou brněnskou podzemku (a já si přeji, že ano), její realizace by byla mnoho let po zprovoznění nového nádraží. Proto ani dopravní modely pro posuzované varianty nového nádraží Řeka ani Petrov nezahrnovaly tzv. Severo-jižní kolejový diametr. Nová trasa šaliny a trolejbusu obsluhu nového nádraží zvládnou.

Pro zájemce: Dopravní modely jsou ve Studii proveditelnosti 2017. Ale varují vás, je to spousta výpočtů, grafů, všelijakých vzorečků, jednoho by to mohlo odradit :-)

+9/−4
1.4.2019 13:32

M19a48r69t73i78n 22S27t84r33á25n18s39k23ý 5536760386924

Jo. Jenže nákladní doprava tam je podstřelená. Docela krutě. A když to přepočítáte s reálnějšími čísly, tak vám líp vyjde Petrov....

+2/−3
1.4.2019 14:48

P38a36v50e79l 85B10o53u44c59n43í53k 4232301963275

A který z údajů týkající se nákladní dopravy je "krutě podstřelen" jak píšete? V jaké pod-variantě, ze kterého směru a v jakém časovém horizontu výpočtu? Smím-li se zeptat. Výpočty a vzorečky jsou k dispozici, každý se může podívat.

+3/0
1.4.2019 15:21

T41o93m87a58s 67C85e30n20e25k 6707944480723

K tomu nedojde. Nádraží zůstane kde je a VRT bude "jednou" jezdit na Dolní - ty změny vpodstatě už probíhají = rekontrukce tratí a sysémů na Hlavním a investice do Dolního z důvodu "výluky".

+1/0
1.4.2019 16:29

D48a61v47i92d 53M88a16c52k72ů 8420399610681

Toho metra je škoda, na Punkevních jeskyních je totiž už léta připravena jedna štola, na kterou by se to dalonapojit. Kdyby se to ještě trochu rozšířilo, za 1/2 hodiny by mohl být člověk z Brna na Macoše a ty zácpy na Lipůvce by to výrazně zredukovalo...:-P

+1/0
1.4.2019 12:48

P29e44t62r 83K40o19n94í20č22e81k 8584872785345

Hollan a spol. to za ty čtyři roky mohli prosadit, dohoukat a schválit taky, tak nevím, co teď držkuje, že to MMB mohl s MD/vládou zařídit jinak. Pokud jde to tak, proč to neudělali s Vokřálem?

+1/−1
1.4.2019 12:46

L52i16b39o63r 25B15e14n70á21t80s16k30ý 3762188207871

A který idiot dal minus?

0/0
1.4.2019 20:31

J30i55ř29í 16P26a10u75l 3626865637382

Tak snad pod novym vedenim mesta nezmizi i nadrazi.

0/0
1.4.2019 12:35
Foto

B77o37h49u65m43i64l 19M81i10c66h12a75l 3455634245721

Za těchto okolností snad zmizí.

Jinak to dopadne jako s ÚAN Zvonařka, kde taky mělo vzniknout napojení na MHD a od půlky 70. let nevzniklo NIC. Jet ze Zvonařky bylo za trest a dnes to není o nic lepší - kdo z dopravců může, jezdí ke Grandu.

+5/−1
1.4.2019 13:14

V50l12a33s88t27i11m11i92l 38S42m59o28l35k15a 9639104386503

Naprosto souhlasím: toto je ta jediná a naprosto zanedbatelná "maličkost" nového nádraží - dostupnost. Vše ostatní je lepší, jen ta dostupnost se podstatně zhorší. Ale nic nového - je to okoukané od Cimermana ( Hospoda na mýtince ). Ta se také stavěla tam, kam se hosté neměli dostat.

0/0
3.4.2019 7:12

J75a92n 82L40u50k85á21š 7977383863622

To se nebojte, tohle vedeni mesta ma pod kontorlou don Pablo, tudiz ta sama klika, co s presunem prisla a vyhodne tam nakoupila male domu.

0/−4
1.4.2019 13:42

L53i52b69o62r 85B13e21n83á39t49s59k35ý 3482718147321

Zase jeden z těch, kteří křičí, ale neví o tom nic.

0/0
1.4.2019 20:33

J59a63n 74K60ö48r74n17e23r 9486781664700

Pro projekt nádraží v odsunuté poloze jsou daleko podstatnější poměrně zásadní požadavky a výhrady nákladních dopravců, jejichž zapracování je dílem technicky nemožné, dílem celou tu srandu dostávají po finanční stránce úplně jinam (vyšla by pak hůř, než varianta pod Petrovem). Ale bez jejich splnění se pravděpodobnost, že na projet přispěje EU, limitně blíží nule. A narvat desítky miliard jen ze státního do projektu, o kterém se ví, že ho vlastně nechce ani nemalá část místních, další části je upřímně fuk a proti je významná část dopravců, je politicky těžko průchodné.

Existence nebo neexistence diametru na tom nemění vůbec nic.

+1/−2
1.4.2019 12:25

R82a12d15e13k 71H16o74d87a16ň 9576727281593

Za jeden z největších problémů považuji fakt, že o poloze nádraží rozhodují právě "místní", kteří ve výsledku tu železnici používají daleko méně než dojíždějící z blízkého okolí. Ti v Brně nemají možnost hlasovat (nejsou z Brna), přitom na ně ale nádraží dopadá daleko více, protože železnici využívají v podstatě denně. Obyvatelé Blanska, Kuřimi, Tišnova, Rousínova, Vyškova či třeba Vranovic by k tomu mohli často říct daleko více, než místní.

+2/0
1.4.2019 12:55

J87a54n 20K35ö43r57n91e78r 9816881484740

Nejsme v rozporu ;-)

+1/0
1.4.2019 13:01

L12i15b77o62r 48B47e33n54á22t56s46k53ý 3322768657391

Ale pane, právě místni na to posílají své daně. A ty chtějí mít konfort a to se nedá u projíždění u nádraží tak definovat. Nezlopte se, ale o tom kde má být v Brně nádraži rozhodne Brňák a ne kdo do Brno přijede a pak odjede a bydlí jinde!

+1/−2
1.4.2019 20:37

V43l53a15s11t41i87m85i61l 12S22m45o19l78k14a 9309264636953

Místní na to neposílají své daně - nebo lépe posílají, ale podstatně nižší částkou, než všichni ostatní. Pokud by se to mělo stavět jen z místních daní, tak by na to město ani kraj nenašetřilo ani za 50 let.

+1/0
3.4.2019 7:16

O92t72a 82S37u94k 5334808368434

Tak to jsem zvědav, jak to teď budou na "novém" nádraží chtít "ujezdit", protože se tam požadovaný rozsah železniční dopravy nevejde. Ale to se už dlouho ví, jen se o tom nemá mluvit.

+4/0
1.4.2019 12:21

P41a63v87e88l 34S25o23b51o55t93k69a 5200694

Ekonomicky nejvýhodnější by bylo posunout stávající nádraží o 1,5 metru na JJV.

Nic by se nezměnilo, ale všichni by si i tak přišli na své;-D

+1/−1
1.4.2019 12:22

P27a90v10e46l 35S86o44b42o52t26k37a 5670794

2 miliardy Kč.

Tolik stojí rekonstrukce současného nádraží.

NIC z ní se nepoužije na novém - nové musí stát než se staré zavře.

Myslíte, že někdo vyhodí 2 miliardy kdyby si myslel, že za 5 let se bude staré nádraží bourat?

Tj. bavíme se tu o nějakých 20 letech.

0/−2
1.4.2019 12:20
Foto

D71a65n 59R25u19b77í60n 4603523309

Tak snad někdy ve 22. století se domluví a vybudují železnici pro parní lokomotivy ;-D

+7/−2
1.4.2019 12:11

T48o33m56á83š 63K90u77c70h68a36ř 3817131658461

Naopak, jediné, co má smysl je ve městě dostat železnici (a metro) pod zem, aby nerozdělovala město na jen pár mosty pospojované izolované čtvrtě. Podívejte se na mapu Brna, a uvidíte, že koleje a železniční pozemky rozdělují Brno na v západní a o něco menší východní část a zbytečně zabírají ohromné procento využitelné a a nyní nepřekročitelné plochy, především na jihu Brna.

+9/−1
1.4.2019 11:58

K94a86r55e48l 98N97a21s71t61o66u45p50i85l 3940781600421

a z čeho by se to zaplatilo nám také řeknete?

+1/0
1.4.2019 12:18

P18a65v47e78l 96S11o40b60o78t61k47a 5660974

Z čeho se zaplatí rychlodráhy?

Ani ty nebudou moci vést po kolejích s přejezdy, nebýt chráněny před zvěří a stromy,..

0/0
1.4.2019 12:21

T52o88m62á93š 77K23u89c15h22a53ř 3317371608941

No to máte pravdu, spousta obcí ještě nedostala dotace na rozhledny a golfová hřiště..;-)

Zrovna brněnská dopravní infrastruktura je snad nezanedbanější, co se týče větších měst. Je tam ohromný dluh investic.

+3/0
1.4.2019 12:25

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Premium

Karlův most je jen most, stěžují si turisté. Kritika nešetří ani další památky

Do Česka loni přijel rekordní počet turistů. Památky si u nich leckdy vysloužily i bizarní recenze na internetu,...

Najdete na iDNES.cz