Diskuse k článku

Trolejbusy s akumulátory pořizuje i Brno, energii umí vrátit do sítě

Dopravní podnik města Brna má nově ve vozovém parku trolejbusy, které dokážou jet i se staženými sběrači – tedy bez přímého napájení z trolejí. Mají totiž zabudované akumulátory, na které dokážou urazit až několik desítek kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75a72t49r20i94k 48S16v53o29b69o74d70a 3909371356465

To je vcelku bomba. Je tu natažených docela dost vedení, tak super ekologický počin. Někdy nezávidím těm řidičům, čemu se musí vyhnout a neshodit při tom "faje". Toto může i v tomto pomoct.

0/0
25.3.2018 10:10

A11d77a72m 37K64o11p46e79č38n49ý 2123325217

Budou tahat mrtvou váhu( baterie) i na běžných trasách???? S výjezdem do kopce pokud je náledí pomohou spíše vhodné gumy, než větší výkon motoru.

0/0
22.3.2018 22:45

O73n80d96ř48e74j 17P97u21t81n49a 9361894161465

Kromě těch asi hodně vyjímečných případů výluk (na které se dají nasadit autobusy), mi smysl celkem uniká. Vždyť všechny z těch popsaných výhod má snad i normální trolejbus, ne?

+2/0
22.3.2018 18:23

J20a68n 92V90a36l65o57u58c89h 6152467138470

Prakticky je výhodou, že to nezůstane stát v půlce křižovatky, když vypadne proud, na případné objížďky, kdy se i kvůli 1 rozkopané ulici celá linka musí nahradit autobusy, případně se v budoucnosti dá uvažovat o prodloužení linky za trolej. Při rozjezdu to nebude mít takovou odběrovou špičku z trolejí (je otázkou, jak se to projeví v provozu mezi 200 šalinami), něco to ušetří, když v koncových úsecích není při rekuperaci další vozidlo s odběrem, které by energii převzalo (dnes to valí do odporů a ve formě tepla do luftu). Čili ano, vše je správně, jen je to podáno formou pro předškolní děti.

+1/0
23.3.2018 14:03

P18e48t72r 25K20o66n51í95č57e11k 8884922885605

To snad ne... tak oni řeší provozní kraviny jako "rozjezd do kopce", ale aby vymysleli kombinovanou linku, jako jsou v Bratislavě Dlhé diely, to ne. Já myslel, že tyto trolejbusy se pořizují hlavně kvůli cestujícím... navíc: na které lince, kterou obsluhují sóla, je problém s vyjetím do kopce častěji než 2 dny v roce při kalamitě??

+1/−1
22.3.2018 16:48

P38e12t65r 89B87á37č20a 8405426285795

Uzasny, stejne do MHD nikdy nevlezu.

0/−5
22.3.2018 16:33

J18i40ř84í 17C33e47n58i68g70a 1941732737

Tak si pak nestěžujte na zácpy a rozkopané uzavřené ulice.

0/0
22.3.2018 19:18

P10a62t74r94i78k 67S71v45o89b46o71d68a 3979601136795

Vaše rozhodnutí. Netrpím nedostatkem aut a přesto ji občas využívám. A necítím se tím automaticky jako sociálně vyloučené individuum.

0/0
25.3.2018 10:12

Najdete na iDNES.cz