A vedení města lidem představilo konkrétnější podobu obnovené trati. Sjednotí zastávky Stránská skála a Stránská skála – smyčka, novou stanici umístí mezi obě současné. „Smyčka se bude používat jen při mimořádných událostech,“ řekl technický ředitel dopravního podniku Jaromír Holec.
Fotogalerie |
Za zastávkou vznikne 2,7 kilometru dvojkolejné trati až na jih Líšně k nové smyčce v areálu Technického muzea. Jedna zastávka se ještě bude nacházet zhruba uprostřed Holzovy ulice.
Místním vadilo, že jim budou „šaliny“ jezdit za zahradami, a projektanti jim vyšli vstříc. Museli vzít v potaz garáže, kde výjezdy směřují přímo do bývalého kolejiště. To nové se posune o pět metrů dál od domů a v nově vzniklém prostoru je v plánu jednosměrná cesta.
Řeší se i hlučnost. „Už teď nemáme na zahradách klid kvůli obchvatové Drčkově ulici, co se stane, až tam pojedou tramvaje?“ ptali se místní.
V oblasti se chystá intenzivní výstavba bytů
U trati vyroste místy až čtyřmetrová protihluková zeď, její spodní část bude zarostlá zelení, vrchní má být z průhledného materiálu. Zeď se však nepotáhne po celé délce kolejiště za Holzovou ulicí. Podle simulací odborníků tam hluk nepřekročí hygienické limity.
A doprava se řešila i dál. Nově mají vzniknout dvě problematická úrovňová křížení tramvají – jedno přímo v Drčkově a druhé u nájezdu z Holzovy ulice. To bude znamenat, že řidiči jedoucí z Líšně tím spíše využijí trasu právě přes Holzovu, kde se oběma přejezdům s preferencí tramvajové dopravy vyhnou.
„Zvažujeme tam zavést světelné křižovatky,“ podotkl investiční náměstek brněnského primátora Richard Mrázek (ANO).
Do diskuse se zapojili i obyvatelé z ulice Podstránská, kteří bydlí vedle již existující tratě tramvaje číslo deset. Také jim vadí zvýšení intenzity dopravy a hluk. Jaromír Holec z dopravního podniku je však ujistil, že i tato část projde rekonstrukcí a odhlučněním.
Obnovení tratě město řadí mezi strategické projekty. „V oblasti počítáme s intenzivní výstavbou bytů, do budoucna by u linky mělo vzniknout parkoviště Park & Ride pro lidi z přilehlých obcí, kteří dojíždějí do Brna,“ řekl Mrázek. Stavba má trvat rok a půl a bude stát maximálně 360 milionů korun, až 85 procent částky pokryjí evropské peníze.