Dva vozy tramvaje spojené do jedné soupravy znají cestující z běžného provozu. Jenže teď o prázdninách mohli v ulicích potkat takový „vláček“ spojený dokonce ze tří vozů.
Zatím je to jen jedna souprava složená z tramvají typu T6 a prozatím ji Dopravní podnik města Brna (DPMB) testuje na lince 1, která propojuje městské části Řečkovice a Bystrc.
„Motivem je především vytvoření rezervy pro možné zvýšení počtu velkokapacitních souprav v našem vozovém parku tramvají, například při vyšší provozní potřebě v rámci některých akcí nebo výluk, ale také při případné větší poruchovosti stávajících souprav,“ vysvětlila mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.
Právě „jednička“ patří k jedněm z nejvytíženějších linek, dnes na ní ve špičkách mimo prázdniny jezdí tramvaje i v menším než pětiminutovém intervalu a obvykle jede spojená souprava dlouhé a krátké tramvaje typu Vario, která měří 39 metrů. „Trojčata“ jí svou délkou vzala dosavadní prvenství.
Brno je dnes jediným městem v Česku, kde takto dlouhá třívozová souprava jezdí. „Ostrava je používá pouze jednou ročně vždy v noci při odvozu z festivalu Colours of Ostrava. Historicky v bývalém Československu jezdily takové soupravy pravidelně v Košicích na linkách k železárnám,“ přiblížil provozní ředitel DPMB Jan Seitl.
Zkušební provoz mimořádně dlouhé soupravy vyhodnotí na konci prázdnin a pak se rozhodnou, zda jich bude v Brně jezdit více. „Nevnímáme to jako nějaký strategický projekt nebo cílový stav. Jedná se spíše o překlenutí období zhruba pěti let, než se posuneme v obnově vozového parku tramvají dále,“ dodala mluvčí DPMB.
Pokud nakonec půjdou cestou dalších obřích souprav, je možné, že na ně využijí i tramvaje T6, které v červnu dorazily do Brna z Prahy.