

Stavba, která čtyři dekády dominovala prostředí kolem brněnského hlavního nádraží, je pryč. Portál iDNES.cz přináší sérii fotografií, jak někdejší Prior, později Tesco, ještě před časem vypadal a jak místo ze stejných míst vyhlíží dnes. V následujících dvou letech volnou plochu nahradí komplex s byty, kancelářemi, obchody či hotelem.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Zatímco předchozí záběr pochází z června 2022, ten aktuální je z druhé poloviny března 2025, kdy po nákupním centru zbyly jen hromady suti.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Takto vypadal prostor nákupního centra Tesco a jeho okolí na již historickém snímku v roce 2011.
Autor: MAFRA
Obchodní dům, v minulosti zvaný Prior, stál u hlavního brněnského nádraží od 80. let.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Stavební, respektive demoliční, práce naplno odstartovaly v lednu 2025.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
V druhé půlce března zbyly z obchodního centra už jen sutiny. Developerská společnost Crestyl předpokládá, že během dubna odveze veškerou suť.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Suť z Prioru ale neskončí jen tak někde na skládce...
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Investor předpokládá, že 90 procent betonových částí zrecykluje a znovu využije při výstavbě.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Výstavba nové čtvrti Dornych na místě nákupního centra naváže bezprostředně na demolici.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Ostatně dnes už se na místě betonují části budoucího severojižního kolejového diametru, alias „brněnského metra“.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Celkové náklady na výstavbu nového komplexu odhaduje investor na sedm miliard korun, hotovo má být v roce 2027.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Místo jedné brutalistní stavby vybuduje investor v tomto prostoru šest vysokých budov určených pro bydlení, kanceláře, obchody nebo restaurace.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Řečí čísel půjde o 216 bytů, 26 tisíc metrů čtverečních kancelářských prostor a 27 tisíc metrů čtverečních prodejních ploch.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Částečně zastřešené bude i volně přístupné prostranství o celkové ploše 25 tisíc metrů čtverečních, které propojí historické centrum s plánovanou Jižní čtvrtí.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA
Kvůli demolici se musí motoristé i pěší vypořádat s komplikacemi, ať už zúžením nebo obchozími trasami.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Další omezení budou pokračovat. V létě o prázdninách jsou v plánu přeložky kanalizací a vodovodu v křižovatce Úzké s Trnitou. Ty budou mít za následek omezení počtu jízdních pruhů v ulici Úzká mezi staveništěm a sousedním nákupním centrem Vaňkovka.
Autor: Radim Strachoň, MAFRA