V Brně v neděli začal provoz po zbrusu nové trati, jejíž součástí je i nejdelší...

V Brně v neděli začal provoz po zbrusu nové trati, jejíž součástí je i nejdelší tramvajový tunel v Česku, díky němuž se jí přezdívá brněnské metro. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Osekali nám dopravu, zuří Starý Lískovec kvůli brněnskému „metru“

  • 32
Nejen nadšení zavládlo po nedávném otevření nové brněnské tramvajové trati vedoucí tunelem k univerzitnímu kampusu a bohunické nemocnici. Změny vyvolané jejím spuštěním vadí obyvatelům Starého Lískovce.

Na konečnou u kampusu míří od hlavního nádraží linka 8, která dřív zajížděla do smyčky právě ve Starém Lískovci. Jako náhrada za ni slouží sedmička, jež má však větší časové intervaly, a o víkendu dokonce vůbec nejezdí.

Ve Starém Lískovci proto mluví o zásadním omezení MHD na jejich úkor. Nespokojenost tamní starosta Vladan Krásný (ODS) zhmotnil do otevřeného dopisu adresovaného brněnské primátorce Markétě Vaňkové (ODS). Lidé ho mohou podepsat do 8. února.

Požaduje v něm zachování přímého tramvajového spojení z konečné Starý Lískovec na hlavní nádraží v původní intenzitě. Zatímco osmička před změnou jezdila ve špičce každých šest až sedm minut, sedmička má interval deset minut a mimo vytížené časy dvacet. Její provoz navíc končí už okolo osmé večer.

„To je diametrální rozdíl proti původní osmičce. Současně sedmička vůbec nejezdí ani o víkendech, z čehož plyne, že kvalitní spojení ze Starého Lískovce směr nádraží je zásadně omezeno,“ upozorňuje Krásný.

Brněnským „metrem“ už jezdí tramvaje. Cestující tápali, do jaké nastoupit

Poukazuje i na nesplněné sliby vyřčené před lety ze strany vedení města a Dopravního podniku města Brna (DPMB), že projekt nové trati nebude mít vliv na dopravní obslužnost Starého Lískovce.

Změna v jízdních řádech začala platit v prosinci po spuštění nové tratě končící v lokalitě, kam denně míří až 40 tisíc lidí. „Intervaly linky 7 jsou stanovené podle reálné poptávky cestujících v koncovém úseku tratě,“ tvrdí mluvčí (DPMB) Hana Tomaštíková.

Pokud nevyužijí sedmičku, mohou lidé ze Starého Lískovce při cestování na hlavní nádraží sednout na šestku, která rovněž vyjíždí z tamní konečné, a následně přestoupit na zastávce Osová na osmičku. To pro ně však znamená zdržení dvě až sedm minut podle dne a denní doby.

Primátorka na dotazy MF DNES reagovala pouze obecně. „V prosinci jsme měli jednání na úrovni vedení města, městské části a DPMB, kde jsme se domluvili, že provoz MHD v lokalitě společně vyhodnotíme na přelomu ledna a února. Tato dohoda stále platí,“ prohlásila.

Změna se dotýká třeba i obyvatel sousedního Nového Lískovce a Bosonoh, protože na konečnou buď dojíždí autobusem, nebo dochází pěšky. Tramvaje využívají pro pokračování do centra města i dojíždějící z okolních obcí, kteří na sídlišti Starý Lískovec nechávají svá auta.

13. prosince 2022