- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vyšší zájem pozorují experti o domácí výuku i školy s alternativními způsoby vzdělávání. | foto: Patrik Uhlíř, MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Když se deváťačka Anežka z Brna rozhodovala, kam od září nastoupí na střední školu, zas tolik možností neměla. Chtěla totiž pokračovat na waldorfské, a taková zatím na celé Moravě není. Přestože žije ve druhém největším městě v Česku, nyní studuje až ve 250 kilometrů vzdálených Semilech.
„Na tomto typu vzdělávání se mi jako rodiči líbí, že je jím dovršený jakýsi výchovný cyklus,“ vysvětluje Anežčina matka, proč zvolili školu, která si zakládá na přípravě člověka nejen znalostně, ale také rozvojem tvůrčích schopností a sociálních dovedností a klade důraz na umělecké předměty.
Rok od roku vnímáme větší nárůst zájemců. Teď navíc i kvůli tomu, že některé školy na děti během covidu nahrnuly tolik úkolů, že to žáci nezvládali, a rodiče se proto poohlédli po jiném způsobu vzdělávání.
Připojte se ještě dnes a získejte: