„Školní psycholog má tolik práce, kolik si jí najde,“ usmívá se Rudolfová. Dětem a mladým dospělým ve věku od deseti do dvaceti let se věnuje i v soukromé praxi, navíc studuje doktorské studium vývojové psychologie na Masarykově univerzitě.
Co dnešní studenty nejvíc trápí?
Jsou témata, jež se opakují. I když se netýkají přímo výuky, jako například problémy v rodině nebo v partnerském vztahu, mohou samozřejmě zasahovat i do fungování ve škole. Všechny potíže totiž následně ovlivňují to, jak studenti spí nebo jak se dokážou soustředit, je to propojené. Jinak obecně jde mnohdy o konflikty ve třídě a kamarádské vztahy. Častěji než dřív se objevuje téma úzkostí, případně problémy se symptomy ADHD, které ani nemusí být diagnostikováno.
Kdybych měla říct, jaké děti o svých problémech neumí mluvit, připadá mi, že jsou to ty, které třeba málo čtou.