"Jak že se jmenuje strana, která má mé jméno na webu? Prosím, aby ho stáhli. Nic takového nepodporuji," byla zaskočená herečka Alena Antalová, která je známá například z televizních seriálů Četnické humoresky nebo Pojišťovna štěstí.
Pod stranickým logem se mezi „šikovnými Brňáky“ objevili kromě známé herečky i motocyklový závodník Karel Abrahám nebo architekt a autor hokejové haly Rondo Ivan Ruller.
Zakladatelka hnutí A co Brno? Petra Vítková ale nejprve tvrdila pravý opak (více o vzniku hnutí čtěte zde). "Jsou to naši podporovatelé, všichni svolili, že budou na našem webu uvedeni," sdělila Vítková.
Poté, co MF DNES političku konfrontovala s odmítavými vyjádřeními části majitelů jmen na webu hnutí, ale Vítková otočila.
Ač jsou známí Brňané v internetovém seznamu zamícháni mezi kandidáty hnutí Pavla Trčalu či Hanu Robinson, jde prý pouze o výsledek ankety, která se odehrála na webu hnutí a mezi návštěvníky veletrhu sportovních potřeb.
Máme od lidí svolení, tvrdí zakladatelka hnutí
"Vzniklo to tak, že jsme udělali anketu a ptali se lidí, koho považují za šikovné Brňáky, telefonistky pak všechny tyto osobnosti obvolávaly. Od všech máme souhlas, že je můžeme v této anketě uvést," konstatovala Vítková. Nikoho tak z webu A co Brno? odstraňovat nehodlá.
"Žádné svolení jsem jim nedala. Naopak jsem žádala, aby mi k tomu poslali bližší informace, nic však nepřišlo," vzpomněla si ale na telefonát například herečka brněnského městského divadla Pavla Vitázková.
A podobný zážitek má podle mluvčí Masarykova okruhu Jiřího Smetany i motocyklový závodník Karel Abrahám, který na "zdi" šikovných Brňáků rovněž figuruje.
Bez souhlasu? Omlátí jim to o hlavu, tuší politolog
"Nevím, že bych podporoval nějaké politické hnutí, a vadí mi to. Celý život jsem žádnou stranu nepodporoval a nechci na tom nic měnit. Vím jen o tom, že mě to hnutí zvalo na diskusi o odsunu nádraží. Zatím nevím, zda tam půjdu. Víc nic nevím,“ řekl architekt Ivan Ruller.
„A jestli je to anketa Šikovný Brňák? No tak to by mi nevadilo, pokud si někdo v mých osmaosmdesáti letech myslí, že jsem šikovný. To mě neuráží," glosoval Ruller.
Politologové vidí taktiku A Co Brno? jako nešťastnou.
„V kontextu politického marketingu známá jména samozřejmě pomáhají. Otázkou je, jak to bude v tomto případě. Pro A co Brno? bude nešťastné, pokud jim teď osobnosti to, že bez souhlasu na webu figurují, omlátí o hlavu,“ popsal politolog z Masarykovy univerzity Michal Pink.