Příběh postaršího manželského páru začal poměrně jednoduše: na základě reklamy na internetu chtěli senioři výhodně investovat a podle pokynů zaslali počáteční vklad ve výši pěti tisíc korun na uvedený účet. Od podvodníků se za to dočkali odkazu na stránky, které zobrazovaly, jak se zaslané peníze zhodnocují. „V manželích to mělo vyvolat pocit, že vše bez obtíží funguje,“ uvedl policejní mluvčí David Chaloupka.
Pak nabral případ rychlejší obrátky. Manželům následně zavolal muž, který se jim představil jako jejich osobní bankéř, a upozornil je, že pokud klienti chtějí nadále profitovat ze zvolené investice, už tak budou činit pouze s jeho přičiněním. Falešný bankéř okamžitě požadoval vzdálený přístup do jejich počítače, v němž by investice řídil.
„Protože poškozený už v minulosti podobným podvodníkům naletěl, další investici s tímto odůvodněním odmítl. Podvodník se však nenechal odradit a právě na této negativní zkušenosti začal stavět novou taktiku. Muži slíbil, že mu získá ztracené peníze nazpět,“ sdělil Chaloupka.
Podvodník na základě tvrzení, že své oběti pomáhá k penězům, požadoval za tuto službu uhrazení poplatku. Manželé už však prostředky na další platbu neměli. Vykutálený muž na telefonu je dokázal přesvědčit, že to s nimi myslí dobře, a navedl je k sjednání dvou úvěrů ve výši téměř půl milionu korun. K tomu už od bezradných seniorů přístup k jejich údajům v počítači dostal.
Manželům namluvil, že platby jsou potřeba k tomu, aby mohli být zařazeni do pořadníků osob, jimž mají být navráceny peníze. Uvěřili mu a provedli převody peněz na neznámé účty.
„Manžele potom podvodník využíval i k přeposílání peněz od dalších podvedených. Vytvářel v nich dojem, že jim pomáhá a posílá peníze, aby si mohli zaplatit posun v seznamu čekatelů na odškodnění na první místa. Přítrž jeho nekalým praktikám učinili až policisté, když nechali účet zablokovat,“ dodal mluvčí Chaloupka.