V reklamním spotu Aqualandu Moravia se tři otcové se svými dětmi vypraví do kempu, kde sami trávili v dětství každé léto. Jenže jejich potomci z prostředí nejsou dvakrát nadšení.
Viditelně dávají najevo nechuť, do vody se jim přes kameny nechce nebo jim je zima a ptají se po tobogánech. Nakonec i tátové rezignují a vydají se s nimi do Aqualandu v jihomoravských Pasohlávkách, kde si naopak atrakce všichni společně užívají.
Někteří diváci však poznali, že klip vznikl v obci Suchý na Blanensku. Celé video tak vnímají jako urážlivé směrem k tomuto kempu, ačkoliv v klipu jeho název nikde nezazní.
Aqualand se tak logicky brání, že jeho snímek rozhodně nemířil proti kempu Suchý. „Pouze vtipně a s nadsázkou ukazuje, že ne vše, co si rodič pamatuje z dětství, má stále takový lesk a je tak stále poutavé pro jejich děti,“ vysvětluje marketingový manažer zábavního vodního parku Tomáš Svoboda s tím, že o natáčení majitel, tedy obec, věděl a znal i scénář.
Starosta Suchého Jakub Hlubinka přiznal, že reklama u některých vyvolala značné rozpaky. „Z advokátního prostředí jsem dostal dokonce informaci, že ze strany zhotovitele reklamy mohlo dojít i k porušení právních předpisů,“ tvrdí starosta. Jestli však bude klip nějak řešit právní cestou, už neupřesnil.
Programového ředitele tamního festivalu Vesuf, neboli velenovsko-suchovského festivalu malých pivovarů, Tomáše Krause spot Aqualandu, který označil za „hloupou reklamu“, vybídl k tomu natočit o kempu naopak vlastní klip.
„Když mě místní oslovili, jestli bych neukázal, jaké to tam doopravdy je, moc rád jsem video udělal. Toto není reklama. Kemp Suchý reklamu nepotřebuje. Je tu nádherné prostředí spojené s přírodou a tradicí,“ líčí Kraus.
Ani Kraus si ve videu neodpustil pár štiplavých poznámek na účet Aqualandu, když líčí kemp jako místo, „kde je svět ještě v pořádku a zadarmo“. Naráží tak na vysokou cenu jedné návštěvy v Pasohlávkách, která vyjde jednoho dospělého na více než tisícovku.
„Protiklip nám nevadí, ale nesouhlasíme s jeho myšlenkou, že naše reklama uráží kemp Suchý. Videa natáčíme každý rok k letní sezoně a vždy pracujeme s vtipem a kontrastem,“ dodává Svoboda.