Hledali odpovědi třeba na to, jak v případě nejsledovanějších voleb, ale také po nich pracují novináři nebo jak funguje PR prezidenta a jiných vrcholných představitelů státu. Tradičně velký zájem byl o prezentaci brněnské redakce MF DNES a iDNES.cz, kde si zejména mladí vyzkoušeli práci editora, odhalovali chyby v článku nebo poznávali světové státníky.
Zájemci také vymýšleli otázky pro prezidenta Petra Pavla. „Jak se ukázalo, studenty by například zajímalo, kolik měl přítelkyň nebo jestli je podle něj důležitější učitel, či voják. Vybrané dotazy prezidentovi skutečně položíme,“ uvedl vedoucí brněnské redakce MF DNES a iDNES.cz Petr Škarda.
Hitem pro lovce selfie fotek pak byly u stánku mediální skupiny Mafra kartonové hlavy známých politiků – Donalda Trumpa, Petra Pavla, Kim Čong Una, Zuzany Čaputové, Václava Klause, Miloše Zemana, T. G. Masaryka a Václava Havla.
Kromě diskusí s novináři, prezentací školních časopisů nebo vyhlášení nejlepších žurnalistických bakalářských prací si návštěvníci 15. ročníku Multimediálního dne také prohlédli výstavu Prezidentské okamžiky, která na fotografiích z agentury ČTK zachycuje české a československé hlavy státu při oficiálních příležitostech i v méně formálních chvílích.
„Aby výstava nebyla nudná, není řazena chronologicky, ale po tématech či jevech,“ uvedla šéfredaktorka ČTK Radka Matesová Marková. Snímky ukazují prezidenty doma i na cestách, sportující i churavějící, kandidující, úřadující i na odpočinku. K vidění budou i v dalších dnech před Fakultou sociálních studií v Joštově ulici v Brně.