Návrh známých brněnských architektů Bohuslava Fuchse a Jindřicha Kumpošta z roku 1934 ležel "v šuplíku" přes sedmdesát let. Teď ho lidé mohou vidět na výstavě v brněnském Urban centru.
Nedostatečnost osobního nádraží a přilehlého (tehdy) Wilsonova náměstí byla jedním z důvodů, proč město vyhlásilo architektonickou soutěž na železniční řešení.
"Nejen to. Otázek spjatých s dalším rozvojem města Brna, odhadem do roku 2000, bylo víc. Hospodářský rozvoj, komunikace nebo využití zastavitelných území," vysvětluje Dan Škaroupka z Urban centra.
Fuchs a Kumpošt navrhli tři varianty řešení. Jednou bylo rozšíření stávajícího nádraží o další nástupiště, další stavba nového nádraží těsně za starou budovou.
Třetí varianta navrhovala přesunout nádraží do prostoru stanice Brno-dolní nádraží, která se blíží dnešní poloze plánovaného Europointu.
Tu nakonec zástupci města vybrali. Dokumentace byla v roce 1935 zaslána ministerstvu železnic v Praze, ale kvůli příchodu války nebyla projednána.