- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
My zase čekáme na odchod Zelených z magistrátu v Praze. Pak se snad uvolní ledy a začnou se víc stavět byty. Koukám, že škodí všude.
Jen tak na okraj. Varianta Petrov je posun o cca 200 m a nádraží stále do zatáčky. Omezení života a dopravy v Brně na 10 let. Varianta u řeky je posun o 800 m a jeví se technicky a dopravně výhodnější. Centrum Brna na jihu se plánovalo už před 40 lety. Stejně se ale nemohu zbavit dojmu (nebo přesvědčení) že jde stále jen o zisky majitelů pozemků. Ty pod Petrovem kolem Trnité směrem k Tesku skoupili určití politici už před 25 lety, když se nádraží plánovalo tam. Je s podivem, že právě za tuto variantu dnes bojuje Shit brno a zelení. Mají něco slíbené ? Koho vlastně zastupují ? Ty pozemky mají pod palcem tehdejší kmotři ODS !!!
> Varianta u řeky je posun o 800 m a jeví se technicky a dopravně výhodnějš
Technicky jistě (stavba na zelené louce), dopravně je to už docela sporné - v nečmě ano, v něčem ne, záleží na tom, co budete preferovat.
> Ty pozemky mají pod palcem tehdejší kmotři ODS !!!
Ti mají pod palcem především pozemky, které se zhodnotí přesunem nádraží k Řece. Varianta OPetrov je pro tuto skupinu rozhodně méně výnosná.
Už jsou konečně na odchodu ? Výborně !!! Ale oni stejně zase jenom slibují. Koryto je koryto a možnost prudit a ztrpčovat Brňanům život je pro ně nade vše.
Proč se odvolávají pořád na nějaký průzkum.Každý průzkum se dá upravit jak zadavatel chce.Byla vypsána již dvě referenda a obě byla pro malou účast zrušena.Zdá se,že Brňákům je šuma fuk kde rola bude.Vždyť se referendum dělalo zároveň s obecními volbami,kde účast byla dostatečná a lidem nestálo ani za to stavit se v sousední místnosti.Myslím,že se zachovali odpovědně.Jak může rozhodovat někdo odpovědně,když neví pořádně o co jde.Od toho má zastupitele.
Smutné na tom všem je, že drtivá většina odborníků jak z oblasti dopravy, tak z oblasti urbanistické, preferuje variantu pod Petrovem.
Pouze pár jedinců z VUT ve spolupráci se SUDOP Brno a Kanceláří Architekta města Brna protlačuje Řeku (jsou to tam i tam v podstatě titíž lidé).
Všichni, kdo se o tento problém trochu víc zajímají, vědí, že jediný pádný důvod, proč nádraží odsunovat, jsou peníze od developerů jako malá domů. Jede v tom celá bývalá koalice ODS a ČSSD, no a že se do toho přidává ANO a Lidovci? Jaká je vlastnická struktura firmy Brno New Station Development?
Pak je tady několik lidí typu Boučníka, kteří hrají onoho užitečného idiota. Mají představu "krásného moderního nádraží" a vůbec je nezajímají dopravní a urbanistické parametry. Svoji krásnou vysněnou představu tak nadřazují blahu města.
Kdo je to odborník ? Jak se pozná ? Já byl také dříve pro variantu upravit staré nádraží. Ale není to dobrý nápad. Vysvětlím proč. Odbavovat vlaky v oblouku
není jednoduché. Varianta je technicky špatná. Já jsem pro 3 variantu. Od 5. nástupiště k řece.
Při dnešní rychlosti budu rád za variantu u Zvonařky. Léta běží a vlaky mají často zpoždění. Rád bych se toho dožil. Jezdím vlakem denně, o železnici se zajímám 40 let.
V roce 1928 už řešili tento problém v Brně. Byla soutěž a 14 projektů. 7 se hodnotilo, jeden dostal zvláštní cenu.
Výsledek - žádný nebyl dokonalý a ideální. Zeptejte se výpravčích, vlakvůdců a strojvůdců, jaký je dnes provoz na hlavním. Nepochválí to žádný.
nadrazi u reky, to si zase namastime kapsy, ze panove ? vyhozeny prachy z brnensky kasy. jsem pro stavajici polohu nadrazi jako vetsina brnanu. pak zbydou prachy i na metro, tim nemyslimne nejakej hybrid zvanej diametrem
az na to, ze v brne metro byt nemůže, ale jinak cajk :)
Jen se hádejte. Při tempu, jakým se u nás rozhoduje a staví, se stejně nového nádraží málokdo z nás dožije.
Tak ono by stačilo, aby bylo jednou pro vždy závazně dáno, kde to nádraží bude. Sousta aktuálních problémů (které hrají proti nádraží v centru) je dána pouze tím, že celá oblast kolem současného nádraží (i nadraží samotné) je už skoro sto let brána jen jako provizorium s minimálními investicemi do čehokoliv (kolejiště nádraží, výpravní budova, autobusový termínál u Grandu, celá jižní část kolem nádraží až k Malé Americe a ke Svratce ... ).
No koukám, tady se schyluje k mozkové příhodě.
Kdo je Brnak, konecne podpori Reku, je to volba mezi malosti a snahou o rozvoj mesta.
A kdo neskáče, není Čech - hop hop hop.
Obojí je stejně "inteligentní".