Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvStavbaři před několika dny začali opravovat vstup do podchodu, který vede do Myslínovy ulice a nachází se jižně od nádraží. K tunelu na straně této ulice umístili úzkou zastřešenou konstrukci, jejímž vnitřkem pěší procházejí.
„Abychom toto místo nemuseli úplně uzavřít a prodloužit lidem docházkovou vzdálenost náhradní trasou, dohodli jsme se s městskou částí a zhotovitelem stavby na vytvoření zúženého průchodu s ochrannou konstrukcí,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Semafor průchod řídí primárně mimo pracovní dobu stavbařů a železničářů. Jinak pohyb lidí v úzkém místě během provádění prací koordinují zaměstnanci stavby nebo Správy železnic. Jejich pokyny jsou světelnému zařízení nadřazené.
„Nejprve tímto způsobem opravíme jedno křídlo vstupu, potom se konstrukce přesune a budeme pokračovat zbývajícím křídlem,“ řekl Gavenda s tím, že hotovo má být nejpozději na konci srpna.
Stavební akce za 3,4 miliardy
Zároveň dělníci také pokračují s velkou přestavbou druhé nejvytíženější vlakové stanice ve městě. Celkové náklady jsou 3,4 miliardy korun bez daně. Po dubnovém zprovoznění prvních dvou nástupišť se soustředí na třetí peron a jeho okolí.
Na nádraží v Králově Poli otevřou nová nástupiště i podchod, omezí se však provoz![]() |
„Ve zbývající polovině stanice stavbaři pracují na novém železničním spodku a svršku, budují nové nástupiště a trakční vedení, dále připravují například kanalizaci nebo kabelovody,“ přiblížil mluvčí. Zaměřují se také na zbývající část podchodu přímo pod stanicí.
Další část prací se týká zcela nové dvoupodlažní nádražní budovy s prosklenou fasádou a vlnitou střechou. Dělníci pracují v jejím interiéru i exteriéru, instalují potřebné rozvody a vybavení. Cestující ji začnou využívat 30. září.
Hlavní práce v královopolské stanici skončí v prosinci, kdy se má cestujícím po rekonstrukci zpřístupnit třetí nástupiště. Zároveň se má otevřít i zbývající část podchodu, která propojí přednádražní a zanádražní prostor v okolí Myslínovy. Dosavadní cesta mezi oběma částmi je několik set metrů dlouhá a vede právě přes tunel řízený semaforem.