Součástí projektu byla úprava 35 metrů dlouhé části třídy Kpt. Jaroše v místě, kde sousedí s ulicí Milady Horákové. Samotná výpravná třída z 19. století se vzrostlou lipovou alejí dosud disponovala pouze několika lavičkami.
„Promenáda pod lipovou alejí se bohužel v průběhu posledních desetiletí stala jedním velkým parkovištěm a hrozilo další zhoršení stavu. Na městský projekt cyklostezky alejí jsme proto navázali vypracováním studie s cílem ukázat, že i dopravní řešení může působit kultivovaně, když respektuje hodnoty vybudované našimi předky a navazuje na ně. Zároveň chceme zachovat charakter ulice se vzrostlou alejí a vylepšit stanovištní podmínky stromů,“ uvedla za Kancelář architekta města Brna (KAMB) Šárka Reichmannová.
Nová pěší zóna vznikla na místě třiceti parkovacích míst, což je asi sedm procent v ulici. Uprostřed ní mezi lipami bylo umístěno dřevěné molo nejen pro posezení, ale také pro ochranu stromů před přílišným zhutněním půdy, protože brání pronikání vody ke kořenům.
Obývák na ulici? Nápad dobrý, řešení slabé, říkají účastníci experimentu![]() |
Úpravy doplnila výsadba zeleně, kde to bylo možné, a osázené květníky na místech, kde výsadba možná nebyla.
„Cílem bylo vytvořit prostor pro odpočinek, volnočasové aktivy a občerstvení, a to ve spolupráci s místními podniky. Přibyl nový pobytový prostor, kam se rozšíří zahrádky podniků a vznikla plocha pro sezení i hry. Bude zde možné pořádat trhy, společenské nebo kulturní akce. Všechny změny budou podrobeny průběžnému hodnocení a zohledněny v rámci zamýšlené rekonstrukce celé ulice,“ podotkla Reichmannová.