„Předpokládáme, že výběrové řízení na stavební firmu vypíšeme v prvním čtvrtletí letošního roku,“ uvedla mluvčí Jihomoravského kraje Alena Knotková.
Samotné stavební povolení však silničářům nestačí, potřebují také povolení na vykácení jedné řady stromů, aby se mohla silnice rozšířit.
Právě kvůli likvidaci desítek stoletých lip tvořících českou Alej roku 2020 se rozpoutala debata mezi politiky a aktivisty, kteří proti kácení sepsali petici. Tu před svým zvolením podepsal i hejtman Jan Grolich (KDU-ČSL), jenž už však před časem uznal, že jiné řešení než kácení v tomto případě neexistuje.
Než ovšem k jeho pravomocnému povolení dojde, musejí silničáři s opravou čekat. A zatím se neví, kdy dokument získají. „Doposud nebyla podána příslušná žádost, což je způsobeno tím, že se zpracovávají potřebné odborné podklady,“ vysvětlila Knotková.
Kraj přitom zároveň tlačí čas. S opravou osm kilometrů dlouhé silnice potřebuje začít co nejrychleji, aby stihl vyčerpat přiklepnutou dotaci. Bez ní by byla rekonstrukce v ohrožení.
18. ledna 2021 |