Žlutá cedule podobná pražskému označení linky B září na Pekařské až nahoru k frekventovanému Šilingrovu náměstí.
Při příchodu a otevření dveří na návštěvníka dýchne černá tma tunelu, ve které jen tu a tam svítí žluté cedule.
„Cestující“ postupuje dál a může si dokonce koupit jízdenku. Černí pasažéři však pokutu nedostanou, lístek je dobrovolný. Jízdenka stojí desetikorunu, osm korun posílají majitelé baru na charitu.
„Máme i věrností jízdenky, které rozdáváme při útratě nad 150 korun. Pokud jich má člověk pět, dostane od nás drink zdarma,“ říká jeden z majitelů podniku Petr Konrád.
Bar má kapacitu zhruba čtyřiceti až padesáti lidí a zatím funguje ve zkušebním provozu. Podle Konráda nevnímají návštěvníci bar v podobě metra jako provokaci.
Stěny pořídili ve Šternberku, dřív to byl strop
Naopak. Všichni si ho pochvalují a navštěvují jej hlavně kvůli netypickému prostředí. „Podle mě je to skvělý nápad. Jsem z toho nadšený,“ líčí jeden z hostů Martin Květoň.
Nápad na vybudování baru s rekvizitami metra dostali podnikatelé, když samotný prostor uviděli. „Když jsme sem vstoupili poprvé a uviděli zaklenutý úzký prostor, řekli jsme si, že to vlastně vypadá jako stanice metra,“ vysvětluje Konrád.
Atrakcí, u níž se návštěvníci hojně fotí, je hliníkové obložení, tolik známé z hromadné dopravy v hlavním městě. Majitelé ho pořídili ve Šternberku, kde současné stěny zakrývaly strop tamního společenského sálu (více o prodeji obložení čtěte zde).
„Jsou však ze stejné doby jako ty v pražském metru,“ dodává Konrád.
Podnik s metrem v názvu není pro návštěvníky brněnských klubů ničím novým, v centru města už roky funguje Metro music bar.