- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Priklad z polska: kazdy dopravce ma sve jizdenky. U nas jdeme dal, jeden dopravce a uznava pokazde.jine jizdenky. Spolecnost KORDIS by mela ze sveho nazvu vymazat slovo koordinator.. Kordis je.spise skudce nez koordinator,
14 krajů = 14 různých dopravních systémů v důsledku ukájení ješitnosti místních politik; opilých mocí.
Zajímavé je, že ve Švýcarsku s mnohem větším počtem kantonů (a polokantonů) takovéto problémy nemají, ačkoli v rámci jednotného tarifního svazu do něhož spadají všichni dopravci (vlaky, autobusy, lodě, lanovky, MHD) existuje celá řada kantonálních tarifních svazů které se ještě vzájemně prolínají.
Ve Švýcarsku nikdo neřeší dělení tržeb, nikdo neřeší, kdo si kde zakoupil jízdenku a s kterým dopravcem jede.
Podobná jednotnost platí v Nizozemí, kde se na dopravním trhu podílí další dopravci, ale zásadně tam platí jednotný tarif. Podobně velké Německo, kde je několik desítek dopravních a tarifních sdružení, ale zásadně se tam dá jezdit na jízdenku DB.
A svezete se tam na fipku,zatímco z Břeclavi do Hustejch na režijku ne. :-)
"„Měli jsme připomínky od cestujících, že pokud si výslovně neřeknou, že chtějí jízdenku v tarifu IDS, dostanou tu od Českých drah, která je ale dražší. "
Za toto vysvětlení by Kordis zasloužil medaili za Blábol roku.
A proč, dokážete napsat taky, nebo jen blábolíte??
Bude hůř. Nemají platit na osobáky režijky. Ještě z toho bude mela. Počítám, že fírové si dupnou a nepojede ani kolo. Je to podraz vedení ČD i ministerstva.
Ano. A ČD z toho viní všechny ostatní...
Přitom oni krajskou dopravu provozují.
Ja mám naopak zkušenost tu, že většina personálu na pokladnách se pro nás vždy snaží sama od sebe vymyslet nejlevnější variantu. Jsou samozřejmě výjimky, ale těch není mnoho.
Oni to maji v predpisech. Ovsem casto je tarif IDS nenapadne.
Takovou liberalizaci železnice jsme si všichni přáli...
proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě... ne, že by tarify ČD byly úplně jednoduché a tarify jednotlivých krajů se nelišily... ale když už se v tom konečně vyznám, zas se to změní... :-( jako držitel IN25 bydlící mimo IDS JMK moc nechápu, proč bych neměl mít možnost koupit si lístek v tarifu ČD, pokud jedu vlakem ČD, s věrnostní aplikací ČD v kapse, a bude mě kontrolovat zaměstananec ČD (v restauraci mě taky nezajímá, kde objednali maso a cibuli na guláš a kde objednali mouku na knedlíky)
No já pochopil, že dopravu v rámci IDS dotuje JMK, tak si občas i dupne.
jo, jo...z výletu vlakem do sousedního kraje se stane logistická záležitost na úrovni vylodění spojenců.
No článek právě vysvětluje, že ani ne:)
chápu to já blbě, nebo ste v minulém článku tvrdili něco jiného...tam totiž bylo, že v případě přestupu si bu ́d bedete muset koupit krajskou jízdenku na kase nebo ve vlaku, nebo přes krajskou aplikaci
A ve vlaku s přirážkou, pokud v přestupní stanici je pokladna nebo automat.
> "Například na trase z Brna do Tišnova se dnes vyplatí čtyřem cestujícím jízdenka Českých drah. S vyšším počtem lidí dál roste i sleva. Čtyřčlenná skupina dnes na této trase ušetří s jízdenkou ČD 14 korun, deset lidí už dokonce 56 korun."
Nevím, kde na tom redaktor byl, už nějaký pátek je v ČD u skupin od 6 lidí nutné objednat přepravu předem - ale zase pak každý cestující platí 50 % z tarifu. Nebývá s tím problém a vychází to pak hodně levně, v uváděném případě to v krajském tarifu je 420 Kč, kdežto skupina deseti lidí to má za 280 Kč. Aneb podporujeme výlety školáků, jak jen můžeme
(Jsem zvědav, jak budou ČD nově řešit velké skupiny - zavedení nutnosti objednat skupiny vysvětlovaly potřebou plánování kapacit; teď to ani legálně udělat nepůjde.)
Jenže pořád je pro školáky sleva 50% méně než 75%, když pojedou po jednom...