„Málaga je bezesporu velmi atraktivní turistickou destinací, kterou lze díky jejímu klimatu navštěvovat prakticky celoročně. Figuruje dlouhodobě na předním místě ve vyhledávačích obyvatel Jihomoravského kraje,“ sdělil brněnský radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl (ODS), který jednání o nové pravidelné lince inicioval.
Linka bude ovšem dotovaná. Za její provoz bude platit jako smluvní partner městská společnost Veletrhy Brno, kterou stoprocentně vlastní Brno, ročně zhruba 150 tisíc eur, v přepočtu čtyři miliony korun.
Generální ředitel Veletrhů Brno Jan Kubata řekl, že podpora letecké linky mezi Brnem a Málagou potvrzuje závazek veletrhů být globálně dostupné a atraktivní. „Jedním z našich strategických cílů je zvyšovat počet mezinárodních návštěvníků i vystavovatelů, a právě díky přímé lince do Španělska dojde k posílení dostupnosti pro zahraniční partnery, zejména z jižní Evropy. Jedná se tak o důležitý krok vedoucí k rozšíření okruhu firem účastnících se našich veletrhů,“ uvedl Kubata.
Očekává, že náklady spojené s podporou linky se vrátí společnosti díky zvýšenému zájmu o účast na veletrzích. Podle něj by větší počet zahraničních firem mohl začít preferovat účast na veletrzích právě v Brně. Málaga je navíc veletržním a kongresovým centrem, takže letecká linka může podle něj pomoct užší spolupráci.
Veletrhy za peníze získají propagaci prostřednictvím komunikačních kanálů Ryanairu. Jde o kombinaci online reklamy, přímého marketingu či propagaci na letišti. „Díky tomu budeme schopni oslovit miliony nových potenciálních zákazníků,“ uvedl Kubata.
V plánu je Amsterdam
Ve směru Brno–Málaga bude linka v pondělí odlétat v 11:05 a ve čtvrtek ve 14:10. V opačném směru pak bude linka z Málagy odlétat v ranních, respektive dopoledních hodinách – v pondělí v 7:15 a ve čtvrtek v 10:20. Už v pátek se spustí prodej letenek na tuto trasu, na které se letadla společnosti Ryanair objeví poprvé od nového letového řádu na konci března.
Koncem března 2025 se do Španělska podívají i Ostravané. Z tamního letiště začne Ryanair lítat do Girony, ležící nedaleko Barcelony.
Stejný dopravce nejspíš obnoví i přes léto poslední roky pravidelně provozovanou linku z Brna do italského Bergama.
Brněnské letiště stále čeká na probuzení, plán s Rumuny skončil fiaskem |
Nemusí to být ale jediné spojení do Itálie. V dohledné době chce město oznámit i pravidelné spojení do Říma, které by mělo rovněž začít fungovat od jara. „Během příštího týdne by se měl upřesnit prodej letenek na tuto linku,“ řekl iDNES.cz Kratochvíl.
A další v hledáčku je nizozemská metropole Amsterdam. „Jsme tam v počátečních fázích diskuze, nechtěl bych předbíhat. Zájem ale je,“ dodal radní, který se v minulosti aktivně zasazoval i o přímé vlakové spojení s letištěm ve Vídni, když z Brna téměř žádné pravidelné linky nelétaly.
Po Thajsku také na Mauricius. Brněnské letiště nabídne v zimě novou exotiku |
Brněnské letiště si navzdory pouhým dvěma pravidelným linkám zapíše letošní rok jako rekordní v počtu odbavených cestujících. Loni odbavilo letiště necelých 687 tisíc cestujících. Jen za červenec, který byl v Brně rekordní, terminálem prošlo přes 170 tisíc pasažérů. Důvodem jsou především charterové lety cestovních kanceláří, které Brno poslední roky čím dál častěji využívají, a to nejen v létě.
V aktuální zimní sezoně nabídne letiště kromě pravidelné linky do Londýna i dvě charterové linky do Thajska a nově na Mauricius. V únoru se pak začne z Brna znovu létat do Egypta.