Padesátimiliardová částka je navíc už asi dva roky starý odhad, konečná suma tak bude ještě takřka jistě mnohem vyšší.
„My počítáme, že by nám v Brně mohly významně pomoci prostředky z Evropské unie,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka s tím, že tím míní především financování vysokorychlostních železnic, jež budou součástí nového železničního uzlu v Brně.
Podle ředitele Správy železnic Jiřího Svobody je nutné také brát v potaz to, že všechny peníze nebudou potřeba najednou.
„Ona ta částka zní hrozivě, ale takový uzel se bude stavět téměř deset let. Takže když si to podělíte, vyjde vám na každý rok nějakých pět, šest miliard, což si myslím, že je zvladatelné. Náš rozpočet na investice je kolem 30 miliard ročně, takže věřím, že i pro Brno se peníze najdou,“ prohlásil Svoboda.
Podle Kupky se stále počítá s tím, že se stavba zahájí v roce 2028. V tuto chvíli je však hotový pouze architektonický návrh, který loni vzešel z mezinárodní soutěže.
„Do konce letošního roku chceme připravit záměr projektu, který už bude zahrnovat konkrétní termíny přípravy včetně jednotlivých částí potřebné dokumentace,“ dodal ministr.
21. července 2021 |