Od přelomu března a dubna budou moci lidé létat z Brna do Milána, Říma, Barcelony, Bruselu a Lvova, v létě pak ještě do Splitu a Dubrovníku.
Jihomoravští zastupitelé kvůli tomu schválili založení společnosti Blue Air Moravia Transportation. V ní bude mít přes Jihomoravskou rozvojovou společnost podíl 35 procent město Brno a kraj.
„Je to pro kraj historická šance, která pomůže dalšímu růstu celého regionu. V nejbližších dnech bude následovat založení společného podniku. Stále ještě ladíme detaily, které představíme v lednu,“ řekl hejtman Bohumil Šimek (ANO).
Ceny zpátečních letenek se budou pohybovat průměrně mezi čtyřmi až šesti tisíci korunami. Pravidelné linky budou létat dvakrát až třikrát týdně. Jednání o nových linkách trvala rok. Blue Air nabídl letadlo Boeing s kapacitou 126 míst, které bude mít základnu na tuřanském letišti.
„Věříme tomu, že si nové linky velmi brzy najdou své pasažéry. Letiště Brno má velkou výhodu v tom, že odbavení bývá rychlé a cestující tu nemusejí trávit zbytečný čas čekáním,“ dodal Milan Kratina, ředitel skupiny Accolade, majitele společnosti Letiště Brno, která letiště provozuje.
Letiště očekává až 600 tisíc cestujících za rok
Z brněnského letiště v současnosti létá 460 tisíc cestujících ročně, nové linky by měly podle plánů během dvou let jejich počet zvednout na skoro 600 tisíc.
Kraj počítá v prvním roce se ztrátou 120 milionů korun, ve druhém 40 milionů korun, třetí rok už by měla mít společnost vyrovnané hospodaření.
Momentálně se lidé dostanou letadlem z Brna pouze do Londýna a Mnichova. Před několik týdny skončily dvě linky do Eindhovenu a Londýna, protože se kraj nedohodl na jejich provozování s nízkonákladovým přepravcem Wizz Air.